Gå til innhold

Mister matlysten av kaffe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har oppdaget at jeg mister matlysten av kaffe. Om morgenen drikker jeg kanskje en 2 dl-mengde, og da har jeg IKKE lyst på mat på flere timer, selv om jeg ikke har spist frokost. Må liksom tvinge det i meg. Hva kommer dette av? Jeg har lest at koffein kan redusere appetitten, så det er vel det som er årsaken. Flere som merker det samme?

Anonymous poster hash: b7195...14e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var et "triks" som ble brukt i gamle dager, å drikke kaffe for å døyve sulten, ikke av samme grunn som i dag, naturligvis, men for dem som ikke hadde så mye penger til mat; da var det tydeligvis så effektivt at kostnaden av et luksusprodukt ikke oversteg utgiften til maten man ellers kunne ha kjøpt.

Skrevet

Merker det samme. Det er koffein sin skyld.

Er forøvrig ikke noe problem å faste over frokosten - forutsatt at du spiser nok i snitt.

Man trenger ikke spise frokost hvis man ikke vil eller har lyst. Med mindre man har et kosthold bestående av sjokoladeboller og seigmenn da kanskje. Da kan sulten bli litt gnagende.

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Samme som skjer når jeg drikker mye Pepsi Max. Mister all appetitt. Er koffeinen som gjør det for min del.

Skrevet

Kaffe døyver sult hos meg.

Når jeg jobber tidligvakt pleier jeg å ditche frokosten (heller sove 5 mins lengre) og kjøre på med kaffe på jobb. Pleier som regel ikke å bli sulten før lunsj-tider og jeg er egentlig den typen som spiser med engang jeg står opp.

Skrevet

Men hvordan får dere sove om nettene om dere drikker mye kaffe og pepsi max da? For det er jo masse koffeiner i det?!

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette stemmer, må da kaffe vært et supert slankemiddel for de av oss som gjerne vil spise mindre, men som aldri blir skikkelig mette (selv på lavkarbo, ja)?

Men hvordan får dere sove om nettene om dere drikker mye kaffe og pepsi max da? For det er jo masse koffeiner i det?!

Man trenger vel ikke å drikke det rett før leggetid?

Anonymous poster hash: c1e21...727
  • Liker 1
Skrevet

Hvis dette stemmer, må da kaffe vært et supert slankemiddel for de av oss som gjerne vil spise mindre, men som aldri blir skikkelig mette (selv på lavkarbo, ja)?

Man trenger vel ikke å drikke det rett før leggetid?

Dessverre utvikler de fleste en viss toleranse for stimulanter, uansett type.

Lavkarbo er jo kjent for "magic bullet coffee/bulletproof coffee". Det er svart kaffe med kokosolje og/eller usaltet smør som er kjørt i blender/stavmikser til en emulsjon.

Smaker vanvittig godt. Tar ikke bort kaffesmaken slik fløte gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Dessverre utvikler de fleste en viss toleranse for stimulanter, uansett type.

Lavkarbo er jo kjent for "magic bullet coffee/bulletproof coffee". Det er svart kaffe med kokosolje og/eller usaltet smør som er kjørt i blender/stavmikser til en emulsjon.

Smaker vanvittig godt. Tar ikke bort kaffesmaken slik fløte gjør.

Jeg testet ut noe lignende i går, uten å vite at det hadde et navn. To store teskjeer kokosolje, og en toppet teskje kaffe, i en liten kaffekopp (+ vann, selvsagt :P ). Jeg som i utgangspunktet ikke er noen fan av kaffe, og som knapt har drukket en kopp i hele mitt liv, fikk litt sjokk. :fnise:

• Liker 1
Gjest Thai clinch
Skrevet

Kaffe er perfekt til å døyve den litt irriterende sultfølelsen som kan oppstå når man skal gå ned noen kilo.

Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe etter 18.00, drikker aldri Pepsi max.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...