Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei og hå!

Prøver å gå en del ned i vekt, har derfor byttet ut sukker med stevia, men er dette lurt?
Legger man på seg av stevia? Eneste jeg spiser er en del i grøten om morgenen.

Er det sånn at man kan spise så mye man vil av det uten at det påvirker vekten??

Hilsen en nybegynner! :-)

Anonymous poster hash: bb68e...dad
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Stevia inneholder også vanlig sukker. Hvis du vil kutte ut sukker helt, så kjøp sukrin istede :-)

Endret av Rori
Skrevet

Stevia inneholder også vanlig sukker. Hvis du vil kutte ut sukker helt, så kjøp sukrin istede :-)

Hvor tar du det ifra ?

Ren stevia inneholder ikke sukker. Men den er ca 300 ganger mer søt enn sukker.

Jeg har flytendes stevia fra Iherb. Helt kurant!

• Liker 1
Skrevet

Hvor tar du det ifra ?

Ren stevia inneholder ikke sukker. Men den er ca 300 ganger mer søt enn sukker.

Jeg har flytendes stevia fra Iherb. Helt kurant!

Jeg har tre forskjellige pakker med stevia og alle de er 50% vanlig sukker og 50% stevia, mens sukrinen jeg har er 100% ren sukrin. Antok at alle stevia var blandet med sukker siden alle mine er det, men da stemmer vel ikke det. :pirat:

Anbefaler uansett å lese på pakken med stevia før man kjøper den da, for da har jeg tydeligvis kjøpt feil tre ganger, haha :frown:

Skrevet

Anbefaler uansett å lese på pakken med stevia før man kjøper den da, for da har jeg tydeligvis kjøpt feil tre ganger, haha :frown:

DETTE er generelt sett et veldig godt kostholdsråd - les på alle pakker av det man spiser, det lærer man mye av.

AnonymBruker
Skrevet

Den stevian du har kjøpt er da tilsatt sukker, stevia utilsatt inneholder ikke sukker/glukose.

Anonymous poster hash: 35163...dcd

AnonymBruker
Skrevet

Stevia er et produkt i seg selv. Et søtningsstoff, utvunnet fra en plante. Det inneholder ikke sukker, fordi sukker kommer fra en annen plante.

Om man har et søtningsstoff som består av både stevia og sukker, blir det jo feil å kalle det stevia..

Anonymous poster hash: 16f0d...1e4
Skrevet

Hva er poenget med å tilsette sukker i stevia?

Skrevet

Hva er poenget med å tilsette sukker i stevia?

Sannsynligvis fordi stevia smaker utrolig dårlig om man doserer det feil. I tillegg har det en bismak i riktig dose også. Søtt, men man kjenner at det er kunstig.

Eller det er vel forbudt å kalle stevia kunstig. Siden det kommer fra et blad. Slik som kokain.

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis fordi stevia smaker utrolig dårlig om man doserer det feil. I tillegg har det en bismak i riktig dose også. Søtt, men man kjenner at det er kunstig.

Eller det er vel forbudt å kalle stevia kunstig. Siden det kommer fra et blad. Slik som kokain.

Sukker kommer jo også fra en plante. Hvorfor er sukker noe mer naturlig enn stevia?

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke helt enig i at det smaker kunstig, men det smaker anderledes enn sukker, det er jeg enig i. Det gjøre forøvrig sukrin også.

Anonymous poster hash: e4db9...a7c

• Liker 1
Skrevet

Sukker kommer jo også fra en plante. Hvorfor er sukker noe mer naturlig enn stevia?

Det har jeg aldri sagt. Ricin kommer også fra en plante. Det dør du så inni hampen av.

Det at noe er "naturlig" er nødvendigvis ikke et mål på om det er sunt eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...