AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Hei og hå! Prøver å gå en del ned i vekt, har derfor byttet ut sukker med stevia, men er dette lurt? Legger man på seg av stevia? Eneste jeg spiser er en del i grøten om morgenen. Er det sånn at man kan spise så mye man vil av det uten at det påvirker vekten?? Hilsen en nybegynner! :-) Anonymous poster hash: bb68e...dad
Gjest Rori Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 (endret) Stevia inneholder også vanlig sukker. Hvis du vil kutte ut sukker helt, så kjøp sukrin istede :-) Endret 23. juli 2013 av Rori
Sugerøret Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Stevia inneholder også vanlig sukker. Hvis du vil kutte ut sukker helt, så kjøp sukrin istede :-) Hvor tar du det ifra ? Ren stevia inneholder ikke sukker. Men den er ca 300 ganger mer søt enn sukker. Jeg har flytendes stevia fra Iherb. Helt kurant! 1
Gjest Rori Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Hvor tar du det ifra ? Ren stevia inneholder ikke sukker. Men den er ca 300 ganger mer søt enn sukker. Jeg har flytendes stevia fra Iherb. Helt kurant! Jeg har tre forskjellige pakker med stevia og alle de er 50% vanlig sukker og 50% stevia, mens sukrinen jeg har er 100% ren sukrin. Antok at alle stevia var blandet med sukker siden alle mine er det, men da stemmer vel ikke det. Anbefaler uansett å lese på pakken med stevia før man kjøper den da, for da har jeg tydeligvis kjøpt feil tre ganger, haha :frown:
Viktualia Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Anbefaler uansett å lese på pakken med stevia før man kjøper den da, for da har jeg tydeligvis kjøpt feil tre ganger, haha :frown: DETTE er generelt sett et veldig godt kostholdsråd - les på alle pakker av det man spiser, det lærer man mye av.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 Den stevian du har kjøpt er da tilsatt sukker, stevia utilsatt inneholder ikke sukker/glukose.Anonymous poster hash: 35163...dcd
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 Stevia er et produkt i seg selv. Et søtningsstoff, utvunnet fra en plante. Det inneholder ikke sukker, fordi sukker kommer fra en annen plante. Om man har et søtningsstoff som består av både stevia og sukker, blir det jo feil å kalle det stevia.. Anonymous poster hash: 16f0d...1e4
LukaFrost Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 Hva er poenget med å tilsette sukker i stevia?
Supraspinatus Skrevet 23. juli 2013 #9 Skrevet 23. juli 2013 Hva er poenget med å tilsette sukker i stevia? Sannsynligvis fordi stevia smaker utrolig dårlig om man doserer det feil. I tillegg har det en bismak i riktig dose også. Søtt, men man kjenner at det er kunstig. Eller det er vel forbudt å kalle stevia kunstig. Siden det kommer fra et blad. Slik som kokain.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #10 Skrevet 23. juli 2013 Sannsynligvis fordi stevia smaker utrolig dårlig om man doserer det feil. I tillegg har det en bismak i riktig dose også. Søtt, men man kjenner at det er kunstig. Eller det er vel forbudt å kalle stevia kunstig. Siden det kommer fra et blad. Slik som kokain. Sukker kommer jo også fra en plante. Hvorfor er sukker noe mer naturlig enn stevia? Anonymous poster hash: 16f0d...1e4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #11 Skrevet 23. juli 2013 Sannsynligvis fordi stevia smaker utrolig dårlig om man doserer det feil. I tillegg har det en bismak i riktig dose også. Søtt, men man kjenner at det er kunstig. Eller det er vel forbudt å kalle stevia kunstig. Siden det kommer fra et blad. Slik som kokain. Er ikke helt enig i at det smaker kunstig, men det smaker anderledes enn sukker, det er jeg enig i. Det gjøre forøvrig sukrin også. Anonymous poster hash: e4db9...a7c 1
Supraspinatus Skrevet 23. juli 2013 #12 Skrevet 23. juli 2013 Sukker kommer jo også fra en plante. Hvorfor er sukker noe mer naturlig enn stevia? Anonymous poster hash: 16f0d...1e4 Det har jeg aldri sagt. Ricin kommer også fra en plante. Det dør du så inni hampen av. Det at noe er "naturlig" er nødvendigvis ikke et mål på om det er sunt eller ikke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå