AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Har vært noen tøffe dager i det siste, både med tanke på at jeg snart flytter og vi blir i et avstandsforhold med svært få muligheter til å treffe hverandre, og at vi har kranglet en del de siste dagene. Begge har sagt alt vi har hatt på hjertet gjennom de månedene vi har vært sammen, og alt har ført til kverulering og debatt. Vi har ikke vært hos hverandre de siste dagene, på grunn av arbeid og andre planer, så det har foregått over facebook, noe som ikke er lurt. Anyway, jeg får nå vite av en av hans venner at han knapt har spist eller sovet i det siste. I holdt han på å kaste opp magesyre og endte opp med å besvime. Dette visste ikke jeg noen ting om. Vi har alltid endt kranglene som venner igjen etter et par timer, men det var minst en gang at jeg faktisk ble virkelig sur. Han har også klaget en del på at jeg flytter, og synes det er unødvendig, egoistisk ++. Han takler hele den parten veldig dårlig, og forsøker alt i sin makt for å holde meg igjen, men jeg har så lyst til å dra. Jeg blir bekymret, både fordi han ikke har sagt noe til meg, og fordi jeg er redd for at det vil bli verre etter jeg har dratt. Første mulighet til å se hverandre etter det, vil være to måneder senere. Skal besøke ham senere i dag og virkelig snakke ut om alt det her, men nå har jeg begynt å tvile på at jeg kan flytte. Om han virkelig blir så fysisk og mentalt dårlig av det. Anonymous poster hash: 13982...f43
Løvetanten Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Skal besøke ham senere i dag og virkelig snakke ut om alt det her, men nå har jeg begynt å tvile på at jeg kan flytte. Om han virkelig blir så fysisk og mentalt dårlig av det. Anonymous poster hash: 13982...f43 Om du skal tvile på noe her så er det om du i det hele tatt skal være sammen med et menneske som blir fysisk dårlig av adskillelse. Med mindre du er en sucker for drama da... 6
Elsker livet Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Hvorfor skal du flytte? Var denne flyttingen bestemt før dere ble ett par? Kan han flytte etter?
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Han har også klaget en del på at jeg flytter, og synes det er unødvendig, egoistisk ++. Han takler hele den parten veldig dårlig, og forsøker alt i sin makt for å holde meg igjen, men jeg har så lyst til å dra.Anonymous poster hash: 13982...f43 Du har all rett i verden til å flytte, men jeg håper du også har i bakhodet at disse reaksjonene hans er helt forståelige og naturlige. Han føler at dere to blir satt til side fordi du skal tenke på deg selv - og det stemmer jo, selv om det høres verre ut enn det er når man beskriver det på den måten. Deres forhold vil lide, og det er fordi du flytter. Det behøver det ikke være noe som helst galt i, du skal ikke gi opp dine drømmer og ønsker for et kjæresteforhold i (det jeg antar er) ung alder, men du bør ha lang lunte når han kommer med disse beskyldningene. Jeg dro til Afghanistan en gang i tiden, og selv om det der er et fareelement i tillegg, opplevde jeg en del av det samme. Jeg endte opp med å dra, og det gikk overraskende fint. Det var likevel nok av slike runder i forkant, selv om vi skiltes på god fot da jeg først dro, og det har jeg all verdens forståelse for. Han er bare redd for å miste jenta si, han ønsker deg ikke noe vondt. Hna er bare desperat etter at det dere har skal fortsette som nå. Du trenger ikke gi ham gjennomslag og bli, men du må gi ham en del slækk her.Anonymous poster hash: 2a1ec...f7a 1
Gjest Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Skal du flytte på grunn av utdanning? Du må ikke finne på å droppe det og gå hjemme og sløve fordi kjæresten din stritter imot. Du kommer til å angre resten av livet! Du skal heller ikke la han lempe ansvaret for sin helse over på deg! Han må selv ta ansvar for grunnleggende ting som mat og søvn. Om han ikke evner det, så har han ikke mye å tilføre et forhold. Jeg oppfatte det som en form for hersketeknikk. Han prøver å kue og dominere deg til å gi opp dine drømmer og bli der du er. Det er ikke en grei måte å oppføre seg på. Kos deg på nytt sted. Høres ut som en god ide å få denne karen her på avstand så du får plass til å tenke litt. 6
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 Han har også klaget en del på at jeg flytter, og synes det er unødvendig, egoistisk ++. Han takler hele den parten veldig dårlig, og forsøker alt i sin makt for å holde meg igjen, men jeg har så lyst til å dra. Anonymous poster hash: 13982...f43 Alarmbjellene mine ringer når jeg leser sånne ting. Anonymous poster hash: 66d6e...aca 3
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 Han er en tufs og du er en tufs om du blir pga. at han ikke klarer å ta vare på seg selv. Anonymous poster hash: 9302d...dab 1
Gjest Gjest Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 En voksen person skal ikke være så avhengig av en kjæreste. Dette er en reaksjon som man kanskje kunne frvente av en 5-åring hvis moren dro fra ham. Du må for all del leve livet ditt og ra dine valg, regner med du flytter for utdanning, uteksling eller lignende. Ikke bli sittende for å holde hånden hans, la ham bli voksen.
Gjest Rori Skrevet 23. juli 2013 #9 Skrevet 23. juli 2013 Alarmbjellene mine ringer når jeg leser sånne ting. Anonymous poster hash: 66d6e...aca Enig. Dette virker bare merkelig. Lider han av sjalusi? Og det er klart du skal flytte uansett.. Du skal ikke gi opp dine drømmer pga en kjæreste. Er det ment for å vare, så vil dere klare dere. Hvor gamle er dere og hva er grunnen til at du flytter? 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #10 Skrevet 23. juli 2013 Vanskelig, men du kan ikke sette livet på vent pga han. Dere har ikke barn og er relativt unge siden kontakten i det siste har vært på faceboka? Hvorfor skal du flytte? Utdanning, jobb eller en drøm du har hatt lenge? Vet i alle fall at et av mine barn har tatt en lang utdannelse og har nå en jobb som innebærer en del reisedøgn (utenlands cirka 1/3) i året, men samboeren er heldigvis selvstendig. Når /hvis de får barn tror jeg det kan bli mer problematisk men at det vil oppveies av at noe av reisetiden kan avspaseres. Prat med han og forklar grunnen til at du drar og fortell han at du kontakter familien hans hvis han verken sover eller inntar mat. To mnd høres lenge ut for den som blir igjen, men likevel - i et forhold må man stole på hverandre. Anonymous poster hash: 17448...c67 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #11 Skrevet 23. juli 2013 Jeg hadde nok reagert på en sånn måte om jeg visste kjæresten min skulle flytte også, men for min del hadde jeg aldri blitt sammen med en som tenkte å flytte eller så hadde jeg endt forholdet da han dro. Min kjære jobber halve året borte, en mnd her og en vekke.. Det er forferdelig tungt og bare han blir et par dager sen hjem så reagerer kroppen min med kjærlighetssorg (klarer ikke sove eller spise skikkelig) fordi jeg har ventet sånn på å se han. Man kan faktisk være så glad i noen i voksen alder. For oss er avstanden for tung og ingen av oss klarer å trives skikkelig i den tiden borte fra hverandre, så dermed kommer han ikke til å fortsette med dette lenge. For meg er det fryktelig viktig at en jeg har valgt å tilbringe livet mitt med, velger vårt forhold framfor absolutt alt annet (utenom barna da). Hadde han foretrukket avstanden i stedet for å velge å være her, hadde jeg skjønt at dette ikke var noe for meg. MEN jeg hadde aldri godtatt at han sluttet med noe på grunn av mine følelser, må være helt og holdent hans valg. Så hadde valget vært noe annet enn meg, så hadde jeg latt han gå.. Noe kanskje kjæresten din burde gjøre med deg om han ikke vil klare avstanden. Anonymous poster hash: c595c...4f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå