AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Hvordan er det med barnehageplassen hvis man blir nødt til å flytte? Vi har fått plass til ettåringen vår i en barnehage i nærheten, men nå kan det se ut som vi er på vei til å gå fra hverandre. Det er lite leiligheter tilgjengelig i nærheten og det er rett og slett mulig at jeg må flytteut av kkommunen. Jeg vet at man da automatisk mister plassen, men har man da ikke krav på ny plass før neste år? Og hvordan er det med bytting av plass innad i kommunen? Anonymous poster hash: 1ba35...0b6
Rosa Sitron Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Hvordan er det med barnehageplassen hvis man blir nødt til å flytte? Vi har fått plass til ettåringen vår i en barnehage i nærheten, men nå kan det se ut som vi er på vei til å gå fra hverandre. Det er lite leiligheter tilgjengelig i nærheten og det er rett og slett mulig at jeg må flytteut av kkommunen. Jeg vet at man da automatisk mister plassen, men har man da ikke krav på ny plass før neste år? Og hvordan er det med bytting av plass innad i kommunen?Anonymous poster hash: 1ba35...0b6 Jeg trodde det var slik at om du byttet kommune hadde du fortsatt rett på plass? Mens det for bytte innad i kommunene er litt værre? Var iallfall det venninne min sa nåe hun flyttet fra Lørenskog til Ski.
Britt Banditt Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Du har ikke rett på barnehageplass i annen kommune før til neste år. Et alternativ kan være å søke kommunen du bor i om å få beholde plassen selv om du ikke bor der. Midlertidig i hvert fall. Også er det bare å søke i den andre kommunen og krysse fingrene. Men som sagt, du har ikke rett på plass før august 2014.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Rett på plass avhenger vel bare om man har søkt den komunen innen fristen? Så om du bytter kommune vil du nok ikke ha rett på plass vil jeg anta. Anonymous poster hash: 839a7...067
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå