Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor tidlig er det fysisk mulig å merke symptomer på en graviditet, egentlig? Uker etter befruktning, eller dager? Og når kan man ta en positiv test? Jeg har virkelig ikke noe peiling om dette temaet her. De siste dagene har jeg vært forferdelig kvalm og dårlig om morgenene. Kaster opp nesten hver dag. Jeg er også trett til en hver tid, tisser hele tiden, ja listen er lang.

Saken er bare den at det ikke er så veldig lenge siden jeg eventuelt kunne blitt gravid. Maks en uke siden. Og derfor føler jeg liksom ikke at det gir noe mening. Like vel klarer jeg ikke helt å legge tanken fra meg...

Noen som kan hjelpe meg? Veit jo at jeg må ta en test, men det er vel alt alt alt for tidlig, eller hva? :bond:

Anonymous poster hash: d15aa...cd0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gravid 3 ganger og har alltid fått stikninger i brystene 1 uke etter eggløsning. Jeg har alltid smerter ved eggløsning så vet når det er.

Jeg har alltid visst at jeg var gravid før positivt test altså, selv om den viste negativ 2 dager før IKM osv. Så var de positive ved IKM =)

Men dette er individuelt, og du MÅ bare vente som alle andre. Det er ikke noe poeng å teste før du skulle hatt mensen egentlig, for da blir du også bare mer psyko og deppa.

Anonymous poster hash: f6b7c...5f9
AnonymBruker
Skrevet

Symptomer er veldig individuelt. Noen har ingen eller svært få, andre har mange. Noen år de tidlig(før forventet mens), mens ikke andre ikke får de før uke 6-8.

Symptomer kan også være psykisk om man ønsker sterkt eller ikke ønsker kan man tenke de på seg.

Det er svært tidlig(og lite sannsynlig) med tydelige symptomer som oppkast bare en uke etter evt befruktning. Kan du være lenger på vei enn du tror)

For å få et pålitelig svar på en test bør man teste 14 dager(eller senere) etter eggløsning

Anonymous poster hash: a3f61...09d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Symptomer er veldig individuelt. Noen har ingen eller svært få, andre har mange. Noen år de tidlig(før forventet mens), mens ikke andre ikke får de før uke 6-8.

Symptomer kan også være psykisk om man ønsker sterkt eller ikke ønsker kan man tenke de på seg.

Det er svært tidlig(og lite sannsynlig) med tydelige symptomer som oppkast bare en uke etter evt befruktning. Kan du være lenger på vei enn du tror)

For å få et pålitelig svar på en test bør man teste 14 dager(eller senere) etter eggløsning

Anonymous poster hash: a3f61...09d

Om jeg er lengre på vei enn jeg tror så gir det på en måte ikke mening. Mannen jobber på sjøen og var borte i en måned. Kom hjem for en uke siden. Mens han var borte hadde jeg mensen. Så jeg aaaaner virkelig ikke! :vetikke:

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke hatt så tidlige symptomer, men det varierer veldig.

Smør deg med tålmodighet og spis folat om du ikke allerede gjør det (om du evt. skal beholde). :)

Anonymous poster hash: 67fed...8b3
Skrevet

At du har sånne symptomer etter maks en uke tror jeg ikke er graviditet. Du kan derimot innbille deg symptomer (gjort det selv og ikke vært gravid), eller faktisk være syk.

Her begynte symptomene rundt den tiden jeg ventet mensen og fikk positiv test (to uker etter befruktning), mens kvalmen ikke kom før i uke 6.

Skrevet

Noen får jo blødninger tidlig i svangerskapet da. Kan det ha vært det du hadde, mens du trodde det var mensen?

Skrevet

Noen har mens på tross av at de er gravide... (Ikke mange, men noen.)

Du kan teste ca når du venter mensen.

Jeg hadde symptomer før jeg testet på begge mine. Men kvalmen og behovet for å løpe på do hele tiden kom ikke før en uke eller to etter positiv test.

Første gang fikk jeg avsmak på sjokolade helt plutselig... Og fant ut at det kanskje var lurt å ta en test, for det er ikke normalt...

Andre gang fikk jeg ligamentsmerter. (Men det tror jeg man må ha vært gravid før for å være sikker på at man kjenner.) Har aldri hatt sånne smerter annet enn de to gangene jeg har vært gravid.

Skrevet

Merket vanvittig ømme bryster før mensen uteble. Var vel 2 uker på vei da

AnonymBruker
Skrevet

Kvalmen hos meg begynte i uke 4-5.. Men 1 uke hørtes kanskje i det tidligste laget ut.. Men merket ømme nipler nesten med en gang.

Anonymous poster hash: d3bbd...125
Skrevet (endret)

Jeg hadde så tidlige symptomer som 1 uke etter eggløsning denne gangen. Hadde eggløsning 26 juni, og allerede 2-3 juli hadde jeg masse murringer i magen. Syntes også at puppene mine virket større. Jeg forsto allerede da at jeg høyst sannsynlig var gravid, da jeg aldri har murringer lengre enn timer før mensen. Tok en billig test (strimmel), og så faktisk ett par suuuupersvake prikker der som positiv-streken skal være når man er gravid. En dag før IKM tok jeg en CB digital, og den lyste "gravid 1-2", men det visste jeg jo. ;)

Så JA, noen merker symptomer en uke etter EL allerede.

Håper du er gravid viss du ønsker det :blomst:

Endret av Charlie28
Skrevet

Jeg skal ikke si at det ikke er mulig, TS, for dette varierer vel som med alt annet. Men en uke etter EL har vel egget så vidt festet seg, og den store hormonproduksjonen starter etter dette. Så (uten å ha noen fagkunnskap på feltet) tror jeg man skal være veldig sensitiv for å kunne kjenne noe graviditetsrelatert så tidlig.

Selv har jeg en lang og stolt historie av å innbille meg symptomer, så jeg stolte ikke på noe før testen viste positiv. Det er lett å kjenne at man kaaanskje er litt øm i den venstre puppen eller muuuuligens tisser litt oftere, hvis man ønsker sterkt- eller er redd for- å være gravid ;) Men som sagt: det varierer nok fra person til person.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her! Jeg tok en test som viste negativ. Så enten feiler det meg noe annet, eller så er jeg skikkelig sensitiv for symptomer. Skal innrømme at jeg ble litt skuffa når den var negativ, selv om jeg egentlig vil vente med barn. Man blir jo småforvirra av hele situasjonen her! :klaske:

Skrevet

Ts her! Jeg tok en test som viste negativ. Så enten feiler det meg noe annet, eller så er jeg skikkelig sensitiv for symptomer. Skal innrømme at jeg ble litt skuffa når den var negativ, selv om jeg egentlig vil vente med barn. Man blir jo småforvirra av hele situasjonen her! :klaske:

Hvis det er en uke siden sex, så er det uansett for tidlig med test. Vent to uker eller til du venter mens.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en uke siden sex, så er det uansett for tidlig med test. Vent to uker eller til du venter mens.

Ja, det vet jeg! Tok testen i tilfelle jeg kunne være lengre på vei enn jeg trodde, og at blødningen jeg hadde var festeblødning. Det var det altså ikke. Så da må jeg vel bare vente og se om det går over, eller hva som skjer.. :)

ts

• Liker 1
Gjest vilma2000
Skrevet

Jeg testet positivt 9 dpo (9 dager etter befruktning) og da hadde jeg allerede fått ømme pupper. Vi snakker VELDIG ømme pupper, det var liksom ikke noen tvil om at noe var på gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...