Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Poenget med "save the date"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært gjest i utenlandsbryllup, og da er det veldig kjekt å få en mini-invitasjon i god tid, så man kan holde av helgen, ta ut noen feriedager og sette av penger. De sendte ut når dato og sted var bestemt, vielse og selskapslokale booket - men de ikke hadde mer på plass.

Så noen måneder senere kom en utfyllende invitasjon, med program for helgen, informasjon om reise og forslag til overnatting og litt praktiske ting.

Ser behovet da, når det er et arrangement over flere dager og et annet sted, men ikke så mye ved bryllup der det kun er vielse + middag i nærområdet.

AnonymBruker
Skrevet

Posten ja. :) Jeg nevnte vel unødig porto i hovedinnlegget. Jeg sier ikke i mot noen som gjør det, som gjest er det jo helt supert! Men det virker litt.. Smør på flesk med "to" innbydelser i posten, nøye utvalgt og gjerne i temafarger. Da er det nok å få en SMS eller facebookmelding om datoen eller helgen som står på programmet, og deretter vente på invitasjonen.

Det er jo ikke alle som er på facebook eller sms (de litt eldre). Og når det er bryllup, synes jeg det er hyggelig å gjøre det litt mer riktig og formelt. En sms eller mail blir fort borte i mengden, mens et kort kanskje heller blir hengt opp på kjøleskapet?

Jeg kommer til å slike i posten til min familie, de fleste trenger av jobbgrunner å vite datoen lang tid i forveien. Jeg har lokale og kirke klart, men det er endel annen informasjon jeg vil ha med i en innbydelse, som ikke er klar på en god stund. (transport fra vielse til lokale, overnatting etc)

Anonymous poster hash: 32f45...bfe

Skrevet

Ei venninne sendte ut slike kort og fikk masse tilbakemelding på hvor lurt det var, noe folk snakker om fremdeles-3 år etter bryllupet. Så da hermet vi, haha. Sendte postkort med en gang lokalet var i boks. Invitasjoner ble sendt ca 12 uker før.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi lagde en liten video på et par minnutter med noen bilder av oss, med en av våre favorittlåter og datoen for bryllupet. Dette gjorde vi både fordi det var en koselig greie og for å informere gjestene i god tid. Dette kostet oss ingenting, for vi la den ut og sendte linken :)

Endret av Ella1981
Skrevet

Vi gifter oss juni neste år og har sendt ut slike kort. Vi får ikke vite tidspunktet i kirken før på nyåret, så er umulig for oss å sende ut invitasjoner noe mer enn 5 mnd før. Har også en del tilreisende, så greit at de er klar over datoen.

Gjorde det veldig enkelt, og brukte ikke mer enn 80 kr på alle, så ser ikke på det som noe stor utgift.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi gifter oss juni neste år og har sendt ut slike kort. Vi får ikke vite tidspunktet i kirken før på nyåret, så er umulig for oss å sende ut invitasjoner noe mer enn 5 mnd før. Har også en del tilreisende, så greit at de er klar over datoen.

Gjorde det veldig enkelt, og brukte ikke mer enn 80 kr på alle, så ser ikke på det som noe stor utgift.

Leverte du kortene personlig, eller har du få gjester? Portoen ble like stor kostnad som invitasjonene mine, 40 invitasjoner til 12 kroner stykker, røverkjøp. Men med porto så endte det på 850 kroner, og da leverte jeg invitasjonene personlig til alle som bor i samme by.

Anonymous poster hash: ac9c2...75e

• Liker 1
Skrevet

Leverte du kortene personlig, eller har du få gjester? Portoen ble like stor kostnad som invitasjonene mine, 40 invitasjoner til 12 kroner stykker, røverkjøp. Men med porto så endte det på 850 kroner, og da leverte jeg invitasjonene personlig til alle som bor i samme by.

Vi har rundt 80 gjester, men leverer de personlig så langt det lar seg gjøre. Sendte med en haug av kort med svigermor da hun var her på besøk så hun fikk levere ut til alle som bor der oppe. Så har ikke brukt noe på porto, men det blir nok noen som må sendes når vi skal levere ut invitasjonene.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har rundt 80 gjester, men leverer de personlig så langt det lar seg gjøre. Sendte med en haug av kort med svigermor da hun var her på besøk så hun fikk levere ut til alle som bor der oppe. Så har ikke brukt noe på porto, men det blir nok noen som må sendes når vi skal levere ut invitasjonene.

Smart!

Skrevet (endret)

Vi har flere som jobber turnus i vår omgangskrets, og tenkte derfor at det var lurt å sende ut save the date tidlig.

Vi har gitt alle kortene personlig, da portoen kostet mye, og så sender vi innbydelsene i posten for å gjøre "litt mer ut av det" i slutten av august.

Vi ga ut våre save the date allerede i februar (lokale og kirke var bestilt) fordi vi gifter oss rett før jul, og da er det mange som reiser bort. Alle har satt pris på dette, og alle har sagt at de kommer!

Vi bestilte våre save the date, innbydelser og takkekort på vistaprint, så alt ligner, og så slipper jeg å lime og klippe å styre ;) Kostet ikke mye heller, kostet mellom 2 - 4 kr per kort.

Endret av *nordby*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...