Gjest Elyssa Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Jeg tror kanskje lillegutt på nesten 9 mnd er i ferd med å slutte med puppen. I hvert fall er det fint lite jeg får i ham. Satser på at det er en fase, men jeg får jo mindre melk etter hvert, så spørs hvordan dette går. Nå får han kanskje pupp 2 ganger om dagen, og det er bare såvidt da også. Spørsmålet er om jeg trenger å få i ham noe MME i mellomtiden eller om han ikke trenger det iom at han 'tar det han vil ha' fra puppen. Tilbyr ham vel ca. hver 3 time, men han vil ikke ha. Hva hvis han slutter helt? Trenger han noe MME da frem til han er 1 år eller holder det med vann? Han tar ikke flaske, så gir ham vann fra kopp, noe som tar litt tid. Så hadde jo håpet å få slippe MME, men selvfølgelig gir jeg det hvis han trenger. Kommer til å høre på hs også om dette fortsetter.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Ville spurt helsesøster. Jeg er opplært at de bør ha ca 5 dl mme/mm i døgnet frem til de er 1 år. Men da regner man med det de får i seg fra en eventuell kjøpegrøt også, så om du gir ham det og han spiser to store porsjoner med det om dagen, samt ammes litt er det kanskje ikke nødvendig med mme utenom? Anonymous poster hash: 8017e...375
Susa Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 Jeg må amme liggende på soverommet for at gutten skal få i seg noe...i stua, og andre steder, er det for mye å se på! Har du prøvd det?
Tordensky Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Oi, jeg har ikke tenkt på det en gang! Her er det heller ikke spennende nok med pupp på dagtid lenger. Ammer om morgenen, til første duppen kl.9.30 og til kvelden kl.19. Og om natten da... Mer enn 5dl i døgnet hvis det er huskeregelen, men... Fortell meg hva hs sier da, for vi har ikke kontroll før 1-årskontrollen vi nå.
enogto Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Væskebehovet kommer an på kroppsvekt. Man kan kontakte helsestasjonen utenom de ordinære kontrollene. Har inntrykk av at det ikke er uvanlig at de ikke vil ha så mye mm på dagtid etterhvert som de blir litt større (så 9 måneder høres riktig ut i forhold til andre jeg kjenner).
Tordensky Skrevet 23. juli 2013 #6 Skrevet 23. juli 2013 Men er det mm-behov eller generelt væskebehov det er snakk om? For her drikker småen vann flittig, hele dagen.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #7 Skrevet 23. juli 2013 Men er det mm-behov eller generelt væskebehov det er snakk om? For her drikker småen vann flittig, hele dagen. Mm/mme er ca 5 dl til dagen pga fettstoffene i dette. Væskebehovet for et barn på snart ett år er større og tilsvarer 125 ml pr kilo mener jeg å huske. Da regnes mm, mme, vann i grøten og vann med.Anonymous poster hash: 8017e...375
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #8 Skrevet 23. juli 2013 Når min sluttet å die var hun 11 mnd, og da hadde jeg bare ammet morgen og kveld i hvertfall en måned, om ikke litt lenger. Jeg ga MME til måltider og vann som tørstedrikk, startet når hun begynte å kutte litt i dagammingene og fortsatte med det til litt over ett år. Det var i hvertfall helt ok i følge min HS. Ville prøvd å tilby så ofte du orker, og gi litt MME utenom. Men snakk med HS, du kan sikkert bare ta en telefon? Anonymous poster hash: 6684d...ba5
Amarinda Skrevet 23. juli 2013 #9 Skrevet 23. juli 2013 Min tar ikke flaske eller MME i væskeform, så derfor har jeg MME i grøten i tillegg til at han fortsatt får litt morgen og kveld, men det er ikke så mye han drikker..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå