Gjest trond Skrevet 23. juli 2013 #1 Skrevet 23. juli 2013 Hei har havna oppi en veldig merkelig situasjon,, jenta som eg trodde var kvinne i mitt liv i over ett år,, viste seg aldri å ha vert singel(laaaang historie,, vi bodde ikkje på samme plass, pluss ho hadde liksom lagt seg Inn!!!! frivillig på hvilehjem pg psykisk knekk....) etter over ett år med det ene å det andre,, brudekjoler å ringer var plukka ut!!!! så gjorde hun det slutt like etter ho sa ho var sen!!!! det var først etterpå eg fant ut at ho aldri hadde gjort det slutt med eksen(eller egentlig heller ikkje eks) da ho fant ut at ho holdt på å bli oppdaga, så gikk ho å trua med politianmeldelse viss eg tok mere kontakt( for å skremme meg vekk) eg sitter igjen som ett gigantisk stort spm tegn å innser jo kor naiv,, Og forelska eg må ha vert:) da alle rundt meg advarte meg lenge før.... Uansett problemet mitt er jo at eg ikkje kan prate med henne, og eg mistenker ho er gravid(drømmen hennas i mange år, og ho og eksen slet me å få det til) hvordan skal eg forholde meg til slikt liksom??? eg orker ikkje gå rundt i 5 år å plutselig så dukker det opp ett krav om at eg er pappa eller noe,,,, kan eg kreve farskapstest av hennedersom det viser seg at ho er gravid?? eller skal eg bare prøve å glemme det,,, som sagt,, en laaaaaaaaaaaaang historie, der ho til syvende å sist har løget meg trill rundt i over ett år,.. Takk for tips uansett...
Britt Banditt Skrevet 23. juli 2013 #2 Skrevet 23. juli 2013 Om du tror du kan være far kan du kreve farskapstest ja, igjennom NAV. Først må du jo finne ut om hu ER gravid da, men det bør jo ikke være så vanskelig. Om du er far har du rett på samvær med barnet, men du må også betale barnebidrag (med mindre du har hovedomsorgen eller dere har 50/50 etterhvert og tjener omtrent likt).
Biloba Skrevet 23. juli 2013 #3 Skrevet 23. juli 2013 (endret) Du kan kreve faskapstest, ikke før barnet er født. Hvis det er ditt barn, bør du også vurdere å kreve hovedomsorgen. Hun høres ikke ut som hun er stabil nok til å ta godt vare på et barn. Endret 23. juli 2013 av Biloba 2
Gjest trond Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 ja, det er det eg trodde,, og ja, må jo først finne det ut,, , historien er så lang å spesiell at det er vondt å forstå,,!! selv nå klarer eg liksom ikkje bli sint på henne, selv om ho har løget meg trill rundt,, hadde ho bare vært ærlig til slutt liksom å sagt det som det var,, men ja har jo også tenkt på det med hovedansvar, har mange kameratersom har hørt historiene og massevis mailer ol.der ho BLA. skriver der eg er oppført som pårørende, osv, på psykriatisk klinikk liksom, dersom ho tok livet sitt!! når ho i realiteten var sammen med typen,, så ja,, noe å tenke på, men det får eg ta da,, først å fremst er det å få avkrefte bekrefte om det er mitt eller ei,, må jo bare få dette ut av systemet, selv om det er veldig drøy,, vel takk for tipsa uansett,, får ringe å snakke med nav..
Gjest Rori Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Du kan kreve farskapstest ja. Og som de andre her sier, også omsorgen.. Hun høres ikke god ut. Dersom hun er vanskelig å ha med å gjøre ville jeg kontaktet en advokat, du kan få gratis råd på http://www.fri-rettshjelp.no Og jeg håper du kommer deg godt gjennom dette og ikke er skremt og redd for alle kvinner i fremtiden. Du har dessverre møtt på verste sort Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå