Theolina Skrevet 18. april 2004 #1 Del Skrevet 18. april 2004 Vi holder på å pusse opp litt på kjøkkenet. Skal tapetsere en vegg og male de andre tre veggene. Men så er jeg så lei av de stygge benkeplatene, som er i en eller annen trefage-folie greier. Typen er ikke så veldig interessert, og mener vi ikke trenger å bytte de ut. Så jeg lurer på om det går an å male de? og så bruke en sterk lakk oppå for å få de mer slitesterke? Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 18. april 2004 #2 Del Skrevet 18. april 2004 Hmmm.. male en kjøkkenbenk?? Det tror jeg ikke jeg hadde turt. Kan liksom tenke meg at det hverken blir særlig pent eller holdbart. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. april 2004 #3 Del Skrevet 18. april 2004 Ville heller ikek satset på å male laminatbenk. IKEA har rimelige benkeplater, både i laminat og heltre. Tror at resultatet blir mye bedre og kanskje ikke så mye dyrere heller. (hvis man regner om tid til penger) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 18. april 2004 #4 Del Skrevet 18. april 2004 Eik f.eks. er ca. 3000 kroner meteren? Man finner sikkert billigere på IKEA? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. april 2004 #5 Del Skrevet 18. april 2004 For en heltreplate på IKEA betalte vi ca 1200 for 240 cm (ikke eik) for 3 år siden. Tviler på at prisen har steget så mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 18. april 2004 #6 Del Skrevet 18. april 2004 Smart club har hatt benkeplater på tilbud til under 1000-lappen, flere ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theolina Skrevet 18. april 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 18. april 2004 Takk for svar. Men som sagt er ikke han interessert i å bytte ut benkene. Dessuten har vi ikke bil, og da må vi evt. leie bil for å frakte plantene hjem. Ikke noe som jeg gidder å styre med alene, og dyrt blir det også. Iallefall dyrere enn å male. Så da får vel benkene være som de er da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 19. april 2004 #8 Del Skrevet 19. april 2004 Jeg malte noen kjøkkenbenker for en stund siden, i leiligheten jeg bodde i før. Det var laminat og jeg synes det var en enkel og billig måte å skape en helhet på kjøkkenet. Nå er ikke jeg noen malermester, men slik gjorde jeg det: 1. Jeg demonterte benken, vasket den med salmiakk og pusset den med fint sandpapir (husk kanter og ender) 2. Deretter ga jeg den et strøk heftgrunn (hvit) 3. Så malte jeg den to tynne strøk med oljebasert maling, i den fargen jeg ønsket meg. Lot den tørke over et døgn mellom strøkene. 4. Til slutt monterte jeg benkeplaten på plass igjen, tok meg et glass rødvin, nøt den vakre benken og var stolt av meg selv. 8) Den så like flott ut året etterpå, da jeg flyttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theolina Skrevet 19. april 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 19. april 2004 Lykkeliten, lakkerte du den ikke etter at du malte den? Jeg trodde nemlig at den ble litt lite slitesterk da? Tenkte meg kanksje at hvis man brukte en eller annen form for gulvlakk ble benken mye mer slitesterk. Men skal kanskje ikke slå ideen helt fra meg ennå da Tusen takk for tipset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 19. april 2004 #10 Del Skrevet 19. april 2004 Dametrikset er naturligvis som følger: Prøv å male... enten blir det bra - og du blir lykkelig. Eller så blir det stygt, og typen må gi seg på at benkeplatene må byttes, og du får nye benkeplater - og du blir lykkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theolina Skrevet 19. april 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 19. april 2004 Har tenkt litt på det, anna.. Han blir nok litt sur om vi må bytte de, men da får jeg jo iallefall viljen min. Ikke er han langsur heller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 20. april 2004 #12 Del Skrevet 20. april 2004 Lykkeliten, lakkerte du den ikke etter at du malte den? Nei, jeg gjorde ikke det, for jeg ville ikke ha den så veldig blank.. Men det er helt sikkert smart å gjøre det, jeg ville bare fortelle at jeg ikke tror du behøver å slå fra deg tanken om å male kjøkkenbenken din. Hør med en maleforretning som har litt peiling - de har sikkert gode råd å komme med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå