Gå til innhold

Vennene som vises i boksen på FB-profilen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Disse ni vennene som vises i den boksen til venstre på Facebook-profilen, er det tilfeldig hvem som vises? Jeg sjekket min nå, og så at det enten var folk jeg har på "best friends" (eller hva det heter, har den verken på norsk eller engelsk) eller noen som jeg nettopp har snakket med.

Men ser andre de samme vennene som jeg ser på min profil der?

Sjekket profilen til noen jeg kjenner veldig godt, og der var ikke jeg, selv om vi har mye kontakt, noen var folk jeg vet han har en del kontakt med, mens andre var folk jeg ikke aner hvem er/aldri hører snakk om, eller som h*n selv har sagt h*n ikke har snakket med på lenge, men som er en person som liker alle vedkommendes oppdateringer etc.

Klarer dermed ikke se om det er noe mønster, eller om det er helt tilfeldig?

Anonymous poster hash: b7de9...8c0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hos meg er det de som jeg snakker mest med på facebook. Ble litt paranoid og ba en venninne gå innpå faceboonsiden min for å se hva som kom opp med henne, og hun fikk ikke opp de samme personene. :)

Anonymous poster hash: 79ecb...8e9
AnonymBruker
Skrevet

Ah, takk for svar! :) Godt å høre. Men det rare er at jeg ser liksom alltid mer eller mindre bestandig de samme vennene på andres side. Bestemmer FB hvem som skal vises til andre da, uten noe særlig logikk bak? :klo:

Anonymous poster hash: b7de9...8c0
Skrevet

Jeg tror det er tildels tilfeldig. Flere av de som er i boksen hos meg nå, har jeg aldri chattet med engang. Mens "flere venner" viser folk jeg har pratet med flere ganger.

Hvis det nå er sånn for dere at det er noe system i galskapen og det vanligvis er dem man har mest kontakt med som er blant de ni første: Selv om X vises i din boks, er det ikke noen automatikk i at du vises i boksen til X. For selv om X er den du prater mest med, kan det være at X prater mer med Y og Z enn med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...