Gå til innhold

Er det farlig å være singel og barnløs?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, er det farlig å være singel og barnløs?

Hva er alt dette som folk stresser med? Må finne meg partner! Må gifte meg! Må få barn!

Hva er dette higet etter å få seg ektemake og barn? Er folk så redde?

Jeg har alltid vært singel, og har funnet min plass i hierarkiet. Og nå som jeg er i 30-årene, har jeg funnet roen og skjønner hva som er viktig i livet, mens "alle" rundt meg stresser med partner og barn, og skjønner ikke at :

Det er ikke farlig å være singel og barnløs.

Eller er det det?

Anonymous poster hash: 5548a...8de
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Slike arbeiderklasefitter må ha seg kuk for å være noen, vet du.

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hva man ønsker. Er det et stort ønske å få barn er det tungt å innse at man kanskje ikke kan få det. De fleste drømmer jo om et bestemt liv og man streber jo etter det uansett om det er et familielov, karriere eller hobbyer. Selv ønsker jeg ikke barn, men trives bedre med en partner å dele ting med. Savner den fysiske nærheten når jeg er singel.

Anonymous poster hash: 9ee87...140

AnonymBruker
Skrevet

Hva er alt dette som folk stresser med? Må finne meg partner! Må gifte meg! Må få barn!

Jeg har alltid vært singel, og har funnet min plass i hierarkiet. Og nå som jeg er i 30-årene, har jeg funnet roen og skjønner hva som er viktig i livet, mens "alle" rundt meg stresser med partner og barn, og skjønner ikke at :

Eller er det det?

Jeg er m28 singel og barnløs. Vil gjerne ha ei dame og kan godt også få barn. Jeg er ferdig med alt av utdannelse og har jobba et par år nå. Jeg har flytta mye pga jobb og utdannelse og har aldri bundet meg så derfor har jeg mer eller mindre aldri hatt et seriøst forhold. Det er egentlig litt trist da jeg har mye å tilby, men har aldri vært klar for å slå meg til ro før kanskje de siste åra.

Dessuten så er det digg å ha ei dame å knulle med, jævlig digg er det!

Anonymous poster hash: 99ed2...cd2

Skrevet

Nei, det er absolutt ikke farlig! Om en person, som du, liker godt å være singel og ikke har noe behov for en partner, er det etter min mening helt greit! Folk må få velge sitt liv som de vil. Selv ønsker jeg en mann, men ikke barn. Har aldri hatt lyst på barn, men de fleste rundt meg sier "det forandrer seg", "du kommer til å angre hvis du ikke får barn" osv. Hva hvis jeg ikke vil ha barn da? Det må da være fullt lovlig! Jeg er da min egen sjef i mitt eget liv, er jeg ikke?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Eller er det det?

Jepp, man kan rett og slett dø av det.

Men for å være seriøs, så er det selvsagt en sjøl som bestemmer om man vil ha partner og barn. Jeg vet om maaange, både kvinner og menn, som nærmer seg 40 og ikke har partner eller barn. Om det er selvbestemt fra deres side, vet jo ikke jeg, men jeg tenker iallefall ikke at det er rart de ikke har kjæreste eller barn.

Selv er jeg 27 år nå, og har i utgangspunktet lyst å finne ei jente jeg kan stifte familie med. Samtidig så har jeg bestemt meg for å ha et avslappet forhold til det hele, og skal ikke søke det aktivt. Det får skje når det skjer, hvis det skjer. :laugh:

Endret av gutt_86
  • Liker 1
Gjest Summers
Skrevet

Eller er det det?

Har du egentlig funnet roen når du skriver "funnet min pass i hierarkiet"?

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg spesielt glad i å ha sex, men det er kanskje fordi jeg er så vandt til å ha sex med meg selv, og ikke sammen med noen.

Og siden jeg har gått igjennom hele tenårene og 20-årene uten å ha kjæreste, så ble det kanskje enklere å akseptere det i 30-årene?

Jeg også ønsker meg jo kjæreste - tror det er et savn i de fleste mennesker - men jeg orker ikke bruke dag ut og dag inn, år ut og år inn, på å bekymre meg for noe som jeg kanskje aldri vil få.

Derfor har jeg akseptert singeltilværelsen, og hadde jeg møtt noen, så hadde jeg jo ikke vært singel.

Men om det hadde dukket opp en mann i min retning, og vi passet sammen, så ville jeg jo tatt imot han.

Når det gjelder barn, så tenker jeg ikke på det, fordi det aldri har vært aktuelt å tenke på.

Skrevet

Tror ikke det. Jeg lever enda...

Likevel kan jeg skjønne at for noen som har som sitt høyeste ønske å stifte familie så blir det stressende i lengden å gå rundt som singel og barnløs, så for dem fremstår det muligens som farlig i den forstand at de ikke får sitt høyeste ønske oppfylt.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke "farlig" men det er sikkert veldig trist dersom man veldig sterkt ønsker kone/mann og barn.

Selv har jeg aldri følt behovet for barn, men kunne godt vært i et samboerforhold/ekteskap med en flott kvinne, men da uten barn. Men å finne kvinnen med stor K er likevel ikke så høyt oppe på prioriteringslista.

Anonymous poster hash: 6355c...604
AnonymBruker
Skrevet

Har du egentlig funnet roen når du skriver "funnet min pass i hierarkiet"?

Neeei ... er vel et sårt og ømt punkt. Prøver å late som, da!

Skrevet

Nei, det er ikkje farleg. Ta det det med ro.

Har sjølv ein onkel som er ugift og barnløs og han trivest med det. Han har aldri hatt noko behov for å binde seg og få born, så ta det med ro, det er ikkje farleg å vere ugift og barnløs.

Skrevet

Man er vell redd for at det skal bli "for sent". Spesielt vi jenter.

Jenters utsèende falner mer med årene, mens gutters forbedrer seg. En annen ting er at det kan bli for sent for jenter å få barn, mens det aldri blir for sent for guttene.

Det er nok naturens gang at jenter skal finne seg make og få barn tidlig.

Gjest Summers
Skrevet (endret)

Man er vell redd for at det skal bli "for sent". Spesielt vi jenter.

Jenters utsèende falner mer med årene, mens gutters forbedrer seg. En annen ting er at det kan bli for sent for jenter å få barn, mens det aldri blir for sent for guttene.

Det er nok naturens gang at jenter skal finne seg make og få barn tidlig.

gutters utseende falner vel normalt det også, fra 20 til 30 synes jeg det ofte er verre for menn, de blir gjerne tynnere i håret og grovere i ansiktet, og det er lettere å skille en mann på 25 fra en på 20 enn en kvinne på 25 og en på 20.

Endret av Summers
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg er dame på 32, og blir stadig tatt for å være 18-20 år ...

Skrevet

gutters utseende falner vel normalt det også, fra 20 til 30 synes jeg det ofte er verre for menn, de blir gjerne tynnere i håret og grovere i ansiktet, og det er lettere å skille en mann på 25 fra en på 20 enn en kvinne på 25 og en på 20.

Hvor mange vakre 50-årige damer finner du vs. kjekke 50-årige menn?

Menn er generelt mye kjekkere når de er eldre ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...