Tabudrue Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Noen som har brukt rulleskøyter som kondisjonstrening og vil fortelle noe om effekten av dette? Fikk plutselig lyst til å dra frem inline skøytene igjen og farte litt rundt, og evt bruke de for å komme meg til jobb når jeg begynner å få litt teken på det. Så ja, rulleskøyter som fremkomstmiddel og trening? Yay/ney?
aasmund87 Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Rulleskøyter er upraktisk som fremkomstmiddel. Lett å falle, farlig i trafikken, tar tid å ta av og på. Sykkel er nok mye bedre til dette formålet. Til trening? Spør vel litt hvordan sted du bor. Ville ikke trent med det inni byen.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2013 #3 Skrevet 26. juli 2013 Rulleskøyter er super trening! Bare se på jentene som spiller roller derby Anonymous poster hash: 8d446...e0f
Wiggins Skrevet 26. juli 2013 #4 Skrevet 26. juli 2013 Noen som har brukt rulleskøyter som kondisjonstrening og vil fortelle noe om effekten av dette? Fikk plutselig lyst til å dra frem inline skøytene igjen og farte litt rundt, og evt bruke de for å komme meg til jobb når jeg begynner å få litt teken på det. Så ja, rulleskøyter som fremkomstmiddel og trening? Yay/ney? Alt som får opp pulsen gir treningseffekt. Rulleskøyter er en utholdenhetssport på linje med langrenn, skøyter, jogging og sykling. Om det er hensiktsmessig som fremkomstmiddel der du bor vet du best selv. I Oslo sentrum er det ikke særlig trygt, med trikkeskinner og kaotisk trafikk. Nå er det godt og varmt over store deler av Norge, så da bør du ha et belte med drikkeflaske. Til trening holder det lenge med vann. På sykkelen får jeg plass til to flasker på 0,75 l hver. De siste ukene har det vært så varmt at jeg fort drikker både to og tre ganger så mye som det på en tur, så jeg passer på å legge turen forbi en bensinstasjon eller en kikregård. På kirkegården er det vannkran, på bensinstasjon har jeg ennå ikke opplevd å bli nekta hvis jeg spør pent om de kan fylle flaskene mine med kaldt vann. Husk hjelm! En sykkelhjelm skulle passe bra. Jeg ville også brukt sykkelhansker, de har polstring i handflata, slik at du ikke får skrubbsår hvis du skulle dette og må ta deg for med henda.
Minya Skrevet 12. august 2013 #5 Skrevet 12. august 2013 Tja, det eneste jeg oppnådde den gangen jeg hadde inlines, var fotballegger. Har svære legger den dag i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå