Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Da jeg og eksen flyttet sammen for 1,5år siden ville han ha en hund. Han har alltid hatt hunder hjemme under oppveksten mens jeg aldri har hatt andre dyr enn et par hamstere og en mus. Jeg har alltid vært litt redd hunder, og ville ikke ha en boende hos meg. Dessuten krever de mye.. Oppdragelse, gåturer osv. Eksen kunne ikke forestille seg å ikke ha hund.... Så vi skaffet en, og blei enige om at det hovedsaklig skulle være hans hund og at han skulle ta vare på den hvis det blei slutt mellom oss. Det var et viktig kriterie for at jeg blei med på å skaffe en, selv om ingen av oss så for seg at forholdet skulle gå dårlig. Hunden viste seg å være kjempekos å ha i hus! Jeg var selvsagt involvert i alt gikk turer med den osv. Men så gjorde jeg det slutt av ulike årsaker. Da han plutselig sa at han ikke kunne beholde hunden, blei jeg sint. Han hadde fått seg leilighet hvor det ikke var lov å ha hund. Jeg syntes han kunne funnet et annet sted å bo. Men han sa at nå hadde han funnet den leiligheten. Det er ekstremt vanskelig å få bolig i området nært jobben hans, så han hadde flaks. Billig var den, bra belliggenhet osv.. Forstår på en måte at han tok den, men han hadde jo hovedansvar for hunden. Jeg gikk med på å få hund, fordi han ville ha en. Jeg visste før vi fikk hunden at hvis noe skjedde, ville ikke jeg beholde den. Det måtte eksen gjøre, siden det var "hans" hund. Og han var jo enig.... Vi tok bilder av hunden, satte inn annonser, prøvde å finne et nytt hjem til den. Men etter hvert overlot jeg hele den jobben til eksen. Jeg sa at dette måtte han fikse selv, siden han opprinnelig sa at han skulle beholde den. Hunden fikk et nytt hjem etter hvert. Jeg var gla for det, men fortsatt irritert på eksen. Hunden skulle fått fortsette å bo med en av oss og helst han såklart. Eksen var også glad for at hunden hadde nytt hjem. Men det viste seg senere at han var sint på meg for at jeg bare meldte meg ut før nytt hjem for hunden var klart. Nå er det snart halvår siden jeg gjorde det slutt og jeg vil ha eksen tilbake. Årsakene til at jeg slod opp var dumme, og jeg ser ikke for meg annet enn å ha han som kjæreste. Men han er skeptisk fordi jeg bare forlot hele kalasset og han ble den som måtte finne ny eier til hunden. Han føler ikke at han kan stole på meg. Bruddet kom nok litt overraskende på han, så jeg tror han er redd jeg plutselig kan stikke igjen. Hvordan får jeg han til å skjønne at hvis vi blir sammen igjen, så er det for å ha et varig forhold? Hund har han forresten sagt at han ikke vil skaffe seg igjen, så det ville ikke bydd på problemer denne ganga. Det med hunden var kjipt, men det har egentlig ikke med kjerneproblemet å gjøre. Det bare forklarer hvorfor jeg ble sint og stakk, og ikke orket å ta samtalen man helst bør ha når et forhold er over, hvor man forklarer ting osv. Jeg var irritert og følte ikke jeg skyldte han en dritt, etter at han bare bestemte seg for å "droppe" hunden. Vi var altså sinte på hverandre, men han sa ikke til meg at han var sint. Det fant jeg ut lenge senere. Hadde jeg visst han var misfornøyd, ville jeg helt sikkert taklet ting annerlede.s
Gjest Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Hvor gamle er dere? Om dere såvidt har vippet 20, så er det mye som skjer i forhold til modning av tankeprosesser. Om dere nærmer dere 40 så endres vel mindre. Det er mulig å bli mer voksen. Du må bare jobbe med å overbevise han om det. En annen sak er om du ser det gamle forholdet i et rosa skjær og har glemt hvordan du egentlig opplevde en del ting. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 Dropp eksen. For mye arbeid til å få ham til å stole på deg. Finn heller en ny, fremfor å dvele over det gamle. Er det først blitt slutt, så bør man i ekstremt skjeldne tilfeller snu- men det beste for alle parter er å se fremover.Anonymous poster hash: faee7...4b8 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 Hvorfor skaffet dere hund når ingen av dere er ansvarlige for den og voksne? Du ts vil kanksje si at din eks var den barnslige, men du var med på å få en bikkje i hus. Anonymous poster hash: 0079a...92c 1
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Dette er jo som å lese om et par venner/bekjente av meg. Hvis man stokker litt om på ting. I et tilfelle katt i stedet for hund, og det var en gutt som stakk.. Og i et annet tilfelle stakk dama av andre grunner enn et husdyr, og begge dem vil ha tilbake kjæresten nå. Etterpåklokskap kan være for sent, så det gjelder å være helt sikker når man bestemmer seg for noe så livomveltende! Hvis dere er unge, så kan det jo skje endel modning nå.. Men det er bare et halvår siden det ble slutt... Det er grenser for hvor mye man vokser iløpet av den tida. Så han kan tro dette er noe du har fått for deg akkurat nå, men som vil endres igjen snart. Bare vis at du har endret deg. Det nytter ikke å bare si at han kan stole på deg, det må bevises over tid. Så om han overhode er intr. så vil ting sikkert ta tid. Men ikke fremstå som bedre enn du er, og ikke trygle han på noe vis. Han må jo ønske å ha deg i livet sitt også. Så vær deg selv, og vær ei han kan tenke seg å ha hos seg igjen Anonymous poster hash: 3df33...814
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå