Gjest Sengaia Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Jeg har spist lavkarbo over en måned nå, og merker det godt på den oppblåste magen. Jeg savner karboer litt, men ikke veldig. Jeg har bytta ut havregrøt og kornblanding med gryteretter med fløte, kylling med skinnet på, smør, meieriprodukter osv. Jeg må si jeg er litt redd for alt dette fettet, spesielt animalsk fett og meieriprodukter. Før har jeg kjent hvordan kroppen jobber etter å ha spist et fettrikt måltid. Men, det går bedre nå, men er dette fettet særlig bra for kroppen? Til overskriften: Jeg har spist mer karbo i det siste enn jeg gjorde i begynnelsen, men ikke mye. Jeg lurer på -om jeg har spist en del karbo, "samler" det seg i kroppen, så jo mer karbo jeg spiser på en dag, jo mer karbo må jeg "kvitte meg med"/altså at det tar lenger tid å komme f. eks. i ketose? Jeg spør kanskje på en litt uforståelig måte? Jeg kan prøve å sammenligne det med gift. om karboer er gift da, -hvis jeg får for mye i meg i noen dager, sitter det da lenger i kroppen jo mer jeg spiser, eller er det på en måte ute av kroppen dagen etter? Har man en mengde i kroppen som må renses ut? Huff, føler jeg spør vanskelig, og på en uforståelig måte... Altså, -ødelegger jeg mye om jeg spiser mer karbo et par dager, og har det mye å si hvor mye karbo jeg spiser de dagene?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Mettet fett er ikke farlig. Når man spiser karbohydrater, tar kroppen til seg vann. Dette kan ta noen dager å bli kvitt når man går tilbake på lavkarbo. Anonymous poster hash: 49478...8ec
Supraspinatus Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Er du oppblåst av å spise lavkarbo? Hvilke grønnsaker spiser du?
Gjest Sengaia Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 Jeg mente at jeg hadde oppblåst mage da jeg spiste mye karbo. Nå merker jeg forskjellen godt på det, fordi magen er mindre oppblåst når jeg spiser lavkarbo (jeg skrev kanskje litt utydelig der ) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå