Gå til innhold

Er norske menn for svake og "tøflete" ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av denne kommentaren. Jeg syns det er et interessant tema, men avsporte tråden ;)

Derfor må man finne seg en utlending, som ikke er vant til å bli pussy-whipped av norske kvinner. Norske menn er nemlig ute av evne til å ta egne beslutninger eller være mannen i forholdet, fordi de har blitt skadet av norske kvinner.

Anonymous poster hash: 21ae9...9d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men mange bymenn er.

Anonymous poster hash: 6542d...46c
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er ikke for tøflete..........

Anonymous poster hash: 81864...b66
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta en råsjangs og si at det kanskje er mer en bygreie fremfor en generelt norsk en.

Her jeg bor er iallfall mannfolkene barske og sterke... og det greier de helt uten å bli respektløse eller sjåvinistiske (ergo er ikke "man kan ikke ha i både pose og sekk"-argumentet utgått)

Anonymous poster hash: 3614e...711
Skrevet

Nei, jeg synes de er flotte, generelt sett. Men så har jeg også veldig lite til overs for menn med en eller annen forutinntatt idé om hva det å være 'mannen i forholdet' innebærer.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke dette handler om byfolk og bygdefolk. Dette stammer fra en kommentar fra én sliten, usikker og knekt mann med flåste argument uten noe rot i virkeligheten.

Norske menn må ikke være tøflete for Norske kvinner.
Hvem andre enn Norske menn, kjenner Norske kvinner best og burde vite best hvordan de bør behandles?

Tøfler generelt da, finner man i alle nasjoner og kontinent.

Det må ikke ha noen klar sammenheng fra hvor de er fra, men det er bunn i grunn mest om dem selv kun.

Og jeg er overbevist over at det finnes denne type menn på bygden og!

Anonymous poster hash: ff831...829
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg synes de er flotte, generelt sett. Men så har jeg også veldig lite til overs for menn med en eller annen forutinntatt idé om hva det å være 'mannen i forholdet' innebærer.

Typen din er utlending :fnise:

Anonymous poster hash: de085...4fe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av denne kommentaren. Jeg syns det er et interessant tema, men avsporte tråden ;)

Anonymous poster hash: 21ae9...9d3

Hehe. Det er nok en kvinnegreie, der de drar til syden eller et mer eksotisk land og blir sjekket opp av Don Juan på stranda og får inntrykk av at menn er så herlig maskuline der.

Det dere derimot ikke ser, eller ikke vil ta innover dere, er at denne maskuline mentaliteten har mange baksider i det aktuelle landet. Ei heller er alle mennene der slik, de dere ser er jo nettopp de kjekkasene som stikker seg frem. Eller for å si det på en annen måte, man trekker forhastede konklusjoner.

Anonymous poster hash: bf8ac...76f

Gjest Gjest
Skrevet

Skremmende holdning som blir quotet der ja, men samtidig et varsku til oss menn. Vi får ta oss sammen, gi langt mer faen, og la den såkalte likestillingen seile sin egen sjø. Dersom vi menn ikke er med, vil det heller ikke gi gjennomslag.

Skrevet

På ingen måte! Menn med et mer norsk eller nordisk kvinnesyn er i mine øyne rett og slett ideelle. Man skal ikke så mye lenger sør enn til Tyskland/Benelux før kulturforskjellene hva gjelder mannsrollen fort blir for store for min smak, og en form for macho-kultur og -væremåte blant menn er mer utbredt, noe som jeg absolutt ikke har sansen for.

• Liker 5
Skrevet

Skremmende holdning som blir quotet der ja, men samtidig et varsku til oss menn. Vi får ta oss sammen, gi langt mer faen, og la den såkalte likestillingen seile sin egen sjø. Dersom vi menn ikke er med, vil det heller ikke gi gjennomslag.

Å ikke være tøffel eller en pusle betyr ikke at man skal gi faen og være sjåvinister. Men vil dere regulere likestillinga må dere selv ta tak. Ikke kritisere kvinnene for å ønske i pose og sekk. Det ønsker vi vel alle?

• Liker 1
Skrevet

Typen din er utlending :fnise:

Ja, og så? Jeg forelska meg ikke i ham fordi det er noe galt med norske menn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, og så? Jeg forelska meg ikke i ham fordi det er noe galt med norske menn.

Nei, men det er litt artig at du forsvarer norske menn uten å være sammen med de ;)

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Generelt vil jeg si at det er mye kvalitet over norske menn, men de er litt mye kompis og litt mindre Mann enn menn jeg har truffet andre steder (og jeg snakker ikke om strandløver i Hellas). Jeg tror ikke at mennene temmes av kranglete damer, jeg tror at problemet ligger i gutters oppvekst i Norge, hvor sterke mannlige forbilder ofte er fraværende. Barn løper ikke rundt i skogen lenger, men leker under voksnes oppsyn og kvinners regler. Vi kvinner vil ikke at noen barn skal tape, derfor får heller ingen bli sterke. Ingenskal skade seg osv. Når gutten blir mann, vet han ikke hva han er god for og hva han har å tilby en kvinne.

Mannen min er norsk, og fysisk og mentalt svært sterk. Jeg hadde ikke passet med en tøffel, jeg hadde blitt utrygg, irritert og kjeftete. Han sjefer ikke heller, vi respekterer hverandre. Jeg ser dessverre bra gutter, venner, som ikke vet å sette seg i gjensidig respekt hos partnere. Og det er synd, for begge parter.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg foretrekker norske menns måte å være menn på.

• Liker 3
Skrevet

Nei, men det er litt artig at du forsvarer norske menn uten å være sammen med de ;)

Ja, det er helt utenkelig at jeg vet noe om norske menn etter å ha vokst opp i Norge.

Jeg kan forøvrig godt finne på å forsvare unger, kvinner eller dyr også, uten å være sammen med noen av dem.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Å ikke være tøffel eller en pusle betyr ikke at man skal gi faen og være sjåvinister. Men vil dere regulere likestillinga må dere selv ta tak. Ikke kritisere kvinnene for å ønske i pose og sekk. Det ønsker vi vel alle?

Noen av oss skjønner at det ikke går an å få i både pose og sekk...

Gjest Gjest
Skrevet

Noen av oss skjønner at det ikke går an å få i både pose og sekk...

Vel, menn mener de har krav på det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, menn mener de har krav på det.

Hva vil det si, helt konkret?

Anonymous poster hash: 93581...7d1

Gjest Gjest
Skrevet

Hva vil det si, helt konkret?

Anonymous poster hash: 93581...7d1

At de skal ha en tierdame og godjobben, uten å jobbe for det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...