AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Heisann alle der ute Jeg lurer litt på hvor grensen går i et forhold når det kommer til hardhendthet. Kan det anses som vold, liksom? Grunnen til at jeg stiller dette spørsmålet er fordi typen min (som jeg har vært sammen med i nesten 3 år), kan bli litt i overkant hardhendt i blandt. Dette skjer ofte når vi tuller litt sammen. Kanskje kiler jeg han litt forsiktig i siden for å "erte" han litt, og da kan han finne på å hoppe på meg, holde meg fast og vri armene mine bak ryggen slik politiet gjør under arrestasjoner. Han kan også slå veldig hardt med knyttneven bare for å "ta igjen" hvis jeg har ertet han litt. Med å erte mener jeg å kanskje kile han litt, eller andre helt uskyldige ting. Flere ganger har jeg fått blåmerker pga dette. Han har også en tendens til å bare plutselig ta tak i låret mitt og klemme eller klype hardt. Jeg skriker jo og sier at det gjør vondt, men han fortsår det liksom ikke... Han bare ler, akkurat som han ikke skjønner hvor vondt dette kan gjøre. De gangene jeg har vist han merker jeg har fått som følge av hvordan han har behandlet meg, reagerer han aldri noe særlig på det. Han bare fnyser og kaller meg for "porselensdukke", fordi han mener jeg ikke tåler noenting. Det hender at vi liksom "lekesloss" litt, men når jeg begynner å skrike "stopp, det gjør vondt, au" ol, så stopper han ikke. Han bare fortsetter, akkurat som han ikke forstår alvoret. Han har også sagt at hver gang jeg gjør en tulleting med han som for eksempel å skremme han litt når han kommer ut av badet, kommer jeg til å få igjen 10x verre. Når han angriper meg har det ofte begynt som flørt eller tull, og jeg ler ofte helt til det begynner å gjøre vondt. Og når det begynner å gjøre veldig vondt så ber jeg han om å stoppe, men det gjør han ikke. Han ber ikke om unnskyldning når jeg får merker av det heller. Det er liksom min feil fordi jeg er så "skjør". Vi har det veldig bra ellers, men det skremmer meg at han ikke forstår hvor grensa går. Jeg føler meg ikke brukt eller utsatt for noe egentlig, det er bare litt skremmende at han ikke bryr seg når jeg hyler av smerte, og får merker.. Han har bare brødre, kan det ha noe med saken å gjøre? hilsen jente 23 Anonymous poster hash: f14d2...26a
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 En av eksene mine var slik, han forstod det rett og slett ikke. Han lo også og mente at det umulig kunne gjøre vondt. For meg ble det en utløsende grunn til å avslutte forholdet ettersom det skjedde stadig vekk. Vil ikke kalle det vold, men men det er fullstendig respektløst.Anonymous poster hash: 3bf57...bde
Gjest Eurodice Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 Denne mannen er ikke god. Klart han vet hva han gjør. Det er vold. At han bare har brødre, har ingenting med dette å gjøre. Kom deg vekk før han går for langt.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 Heisann alle der ute Jeg lurer litt på hvor grensen går i et forhold når det kommer til hardhendthet. Kan det anses som vold, liksom? Grunnen til at jeg stiller dette spørsmålet er fordi typen min (som jeg har vært sammen med i nesten 3 år), kan bli litt i overkant hardhendt i blandt. Dette skjer ofte når vi tuller litt sammen. Kanskje kiler jeg han litt forsiktig i siden for å "erte" han litt, og da kan han finne på å hoppe på meg, holde meg fast og vri armene mine bak ryggen slik politiet gjør under arrestasjoner. Han kan også slå veldig hardt med knyttneven bare for å "ta igjen" hvis jeg har ertet han litt. Med å erte mener jeg å kanskje kile han litt, eller andre helt uskyldige ting. Flere ganger har jeg fått blåmerker pga dette. Han har også en tendens til å bare plutselig ta tak i låret mitt og klemme eller klype hardt. Jeg skriker jo og sier at det gjør vondt, men han fortsår det liksom ikke... Han bare ler, akkurat som han ikke skjønner hvor vondt dette kan gjøre. De gangene jeg har vist han merker jeg har fått som følge av hvordan han har behandlet meg, reagerer han aldri noe særlig på det. Han bare fnyser og kaller meg for "porselensdukke", fordi han mener jeg ikke tåler noenting. Det hender at vi liksom "lekesloss" litt, men når jeg begynner å skrike "stopp, det gjør vondt, au" ol, så stopper han ikke. Han bare fortsetter, akkurat som han ikke forstår alvoret. Han har også sagt at hver gang jeg gjør en tulleting med han som for eksempel å skremme han litt når han kommer ut av badet, kommer jeg til å få igjen 10x verre. Når han angriper meg har det ofte begynt som flørt eller tull, og jeg ler ofte helt til det begynner å gjøre vondt. Og når det begynner å gjøre veldig vondt så ber jeg han om å stoppe, men det gjør han ikke. Han ber ikke om unnskyldning når jeg får merker av det heller. Det er liksom min feil fordi jeg er så "skjør". Vi har det veldig bra ellers, men det skremmer meg at han ikke forstår hvor grensa går. Jeg føler meg ikke brukt eller utsatt for noe egentlig, det er bare litt skremmende at han ikke bryr seg når jeg hyler av smerte, og får merker.. Han har bare brødre, kan det ha noe med saken å gjøre? hilsen jente 23 Anonymous poster hash: f14d2...26a Han burde stoppe når du sier at han skal stoppe! Hvorfor kiler du han, skremmer han o.l. når slike ting setter i gang en slik reaksjon fra han? Kan du slutte med det?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #5 Skrevet 22. juli 2013 Det høres jo ut som situasjoner hvor han ikke mener noe vondt med det. Men han skal respektere dine grenser og din smerteterskel! Ta en alvorsprat med ham, og om han ikke skjønner det vet jeg ikke om jeg hadde greid å være sammen med ham. Jeg har en eks som også kunne være for hardhendt noen ganger, han drev for eksempel og "strakk" eller bøyde tærne mine når han masserte føttene mine til det gjorde skikkelig vondt. Han mente det jo ikke, men jeg ble både redd og lei meg over at han ikke stoppet da jeg sa han måtte stoppe. Er det mye sånt blir en jo engstelig for hva den andre kan finne på neste gang man tuller, koser eller er fysiske på andre måter... det er jo ikke noe hyggelig. Anonymous poster hash: 7c051...547
Claude Skrevet 22. juli 2013 #6 Skrevet 22. juli 2013 Han burde stoppe når du sier at han skal stoppe! Hvorfor kiler du han, skremmer han o.l. når slike ting setter i gang en slik reaksjon fra han? Kan du slutte med det? Det er et godt spørsmål, og for å være helt ærlig har det på en måte blitt en slags test for meg. Jeg fortsetter å håpe at kanskje han bare vil gi meg litt oppmerksomhet isteden for å angripe meg. Kanskje kile meg litt tilbake. Han har en tendens til å gjøre alt annet enn å være med meg når vi er sammen. Han spiller gjerne spill på pc eller tv ol, og da blir det ofte fristende med litt oppmerksomhet. Han er jo trossalt med meg, spille kan han gjøre når jeg har dratt. Men jeg har jo innsett at dette kankje ikke er den rette måten å få han til å se meg på.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2013 #7 Skrevet 22. juli 2013 Det er et godt spørsmål, og for å være helt ærlig har det på en måte blitt en slags test for meg. Jeg fortsetter å håpe at kanskje han bare vil gi meg litt oppmerksomhet isteden for å angripe meg. Kanskje kile meg litt tilbake. Han har en tendens til å gjøre alt annet enn å være med meg når vi er sammen. Han spiller gjerne spill på pc eller tv ol, og da blir det ofte fristende med litt oppmerksomhet. Han er jo trossalt med meg, spille kan han gjøre når jeg har dratt. Men jeg har jo innsett at dette kankje ikke er den rette måten å få han til å se meg på. Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor lenge har han vært slik at han ikke ser deg? Jeg ville funnet en mann som hadde ikke var voldelig og som hadde sett meg og gjort hyggelige ting sammen med meg.
Gjest Eurodice Skrevet 22. juli 2013 #8 Skrevet 22. juli 2013 Det er et godt spørsmål, og for å være helt ærlig har det på en måte blitt en slags test for meg. Jeg fortsetter å håpe at kanskje han bare vil gi meg litt oppmerksomhet isteden for å angripe meg. Kanskje kile meg litt tilbake. Han har en tendens til å gjøre alt annet enn å være med meg når vi er sammen. Han spiller gjerne spill på pc eller tv ol, og da blir det ofte fristende med litt oppmerksomhet. Han er jo trossalt med meg, spille kan han gjøre når jeg har dratt. Men jeg har jo innsett at dette kankje ikke er den rette måten å få han til å se meg på. Hvis du ikke går fra ham nå, er krisesenteret neste. Sann mine ord. Slike historier har jeg hørt altfor mange av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå