Gå til innhold

Har jeg egentlig ekte venner som vil være med meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Tanken slo meg da jeg aldri har besøk, er liksom aldri noen som gidder å komme med mindre jeg inviterer til en middag/selskap.. Dette gjelder både venner og søsken..

Om de ringer/ jeg ringer og lurer på om vi skal finne på noe så er det ALLTID jeg som må komme til de.. Til og med en gang når jeg skulle passe hunden til østeren min tok hun det for gitt at det var jeg som skulle kjøre 20 min (en veg) for å hente den..

Jeg har omtrent ikke vært i leiligheten etter at jeg kjøpte den.. 90 m2 som ikke blir brukt...

Var å handlet utemøbler i dag... Lurte på om det egentlig var bortkastet.. For jeg frykter jeg kommer til å bli superensom om jeg bruker de...

Vurderte litt om jeg skulle slutte være den som drar på besøk, men frykter at det ikke vil bli bedre... For jeg er jo bare en av mange venner til vennene/ familien, så blir liksom bare jeg som merker det...

Ønsker meg noen som gidder å komme på besøk.. Litt lei alltid å være den som må kjøre, den som ikke vare kan gå å legge seg etter at vi har sagt ha det..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å invitere folk på besøk? Lokk med vafler og kaffe, kaker eller lignende. Vil de fortsatt ikke komme på besøk da?

Anonymous poster hash: 1b94b...888

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Er det kjedeligere hos deg enn hos andre?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du ikke i leiligheten?

Anonymous poster hash: c2f4a...b4d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de bare er blitt vant til at det er slik? Dessuten er det jo mer naturlig å invitere folk hjem til seg enn å invitere seg selv hjem til andre.

Anonymous poster hash: 4cd39...2e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har de andre bil?

Anonymous poster hash: f0767...b61
Skrevet

På spørsmålet : hvorfor jeg ikke er i leiligheten: fordi jeg liker ikke å være alene og ingen gidder å dra hit..

På spørsmålet om det ikke er mer naturlig å invitere :

Om jeg spør om de vil gå tur i "mitt hjemområde" eller komme hit så svare de alltid kan ikke du heller komme hit.. Hun jeg er mest med sier at det blir fort slik når man bor i ytterpunktene .. MEN; når bare vi to er sammen så er det jo like langt for meg som for henne..,

Gjest Gjest
Skrevet

Har de andre bil?

Skrevet

Har de andre bil?

AnonymBruker
Skrevet

På spørsmålet : hvorfor jeg ikke er i leiligheten: fordi jeg liker ikke å være alene og ingen gidder å dra hit..

På spørsmålet om det ikke er mer naturlig å invitere :

Om jeg spør om de vil gå tur i "mitt hjemområde" eller komme hit så svare de alltid kan ikke du heller komme hit.. Hun jeg er mest med sier at det blir fort slik når man bor i ytterpunktene .. MEN; når bare vi to er sammen så er det jo like langt for meg som for henne..,

Bor de andre sentralt og du i utkanten? Det er vanlig at det blir slik. De som bor sentralt har vanligvis lite lyst til å reise langt.

AnonymBruker
Skrevet

Folk kommer sjeldent med mindre man inviterer dem da.
Utenom dem som inviterer seg selv, men man går fort lei av dem og, så man får dem til å slutte med det.

Og de har vel gjerne blitt vant til at du er den som farter rundt da. Slik som med din søster og hunden.
Dette er jo noe du kan snu på da, hvert fall nå som du er blitt en smule mer bevisst på det.

Og det er bare å invitere folk altså, så kommer dem.

Du kan jo lokke med kaker og kaffe, hvis du har den slags venner.
Eller du kan invitere noen venner til vorspiel en fre- eller lørdag, så får du brukt grillen og de nye utemøblene dine også.

Eller en filmkveld.

Eller whatever. Er bare å invitere det vel.

Når det vedrører bare den ene venninne din, så kan jo du sitte ned foten din om du vil.

Det er ikke gale i å insistere på at dere heller henger hos deg enn hos henne i blant.

Anonymous poster hash: 68d36...471
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke å være så vanskelig å få masse invitasjoner og besøk, bare bruk leiligheten din aktivt. Prøv å arrangere noe ca hver tredje uke resten av året så kommer du nok til å se at folk begynner å dukke opp både titt og ofte. Jo oftere du arrangere ting selv jo mer blir du invitert andre steder.

Anonymous poster hash: 90b29...9ff
Gjest Gjest
Skrevet

Bor de andre sentralt og du i utkanten? Det er vanlig at det blir slik. De som bor sentralt har vanligvis lite lyst til å reise langt.

Ja, alle bor litt nærmere hverandre enn meg, men ingen bor nært sentrum /byen... Vi bor liksom i 4 bygder...

Alle har bil...

AnonymBruker
Skrevet

Ja, alle bor litt nærmere hverandre enn meg, men ingen bor nært sentrum /byen... Vi bor liksom i 4 bygder...

Alle har bil...

Alle på hver sin kant?

Anonymous poster hash: 68d36...471

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...