AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Del Skrevet 22. juli 2013 I tre-fire uker har jeg klødd ganske kraftig i begge ørene, noen ganger gjør det litt vondt. Fikk time hos legen i midten av september. Er det noe jeg kan gjøre selv i mellomtiden? Jeg har prøvd matolje for å se om det var pga ørevoks, men det kom ingenting ut. Anonymous poster hash: dbfbd...9b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #2 Del Skrevet 22. juli 2013 Har du prøv revaxør? Er det voks som er problemet kan du prøve følgende. Drypp litt lavendel. eller kamilleolje i øret på kvelden og ligg med dette over natten. Bruk deretter revaxør dagen etter. Det er mulig du må gjenta dette to til tre dager. Det er viktig at du IKKE bruker q-tips, dette kan forverre problemene. Men kløe i øret kan også være andre ting. Det kan være en lettere betennelse eller eksem også. Er dette problemet er det viktig at du holder øret tørt og ikke bader med øret under vann. Du kan da prøve å skylle øret med eddikvann. Dette lager du ved å blande 3 deler vann og en del eddik 7 % (finnes i butikken). Denne løsningen kan du bruke til å skylle øret hver annen dag. Men det er viktig at du ikke gjør dette om det svir! Bruk gjerne en hårføner på lav lav varme for å tørke ørene etter bad og dusj. Bruk ikke ørepropper av noe slag så lenge plagene er der. Det kan også være soppinfeksjon i øregangen. Da kan for eksempel tea tree olje smøres på for å drepe soppen. Men det er viktig at tee trea oljen blandes ut i vegetabilsk olje, for eksempel olivenolje. Og pass på at den har romtemperatur. Anonymous poster hash: c21d6...79a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå