Gå til innhold

Takkekort, lage selv eller bestille ferdige?

Anbefalte innlegg

Gjest lisha
Skrevet

jeg lagde håndlagede invitasjoner. myye arbeid, men veldig godt fornøyd med resultatet :)

men nå til takkekort lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Hva ville dere gjort?

Brukt enormt mye tid på å lage takkekort, eller bestilt de ferdige?

Tenker at jeg kanskje får plass til flere bilder i de ferdige?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lager nok eget oppsett i Photoshop og printer hos Japan Photo tror jeg, evt så lar vi fotografen sette sammen noe. De skakk allefall være håndskrevne og personlige i teksten.

Gjest lisha
Skrevet

Personlig takk og hilsen syns jeg er så fint :)

Men hva er det vanlig å skrive i takkekortene? Er det vanlig å presisere hva man fikk med hver enkelt, f.eks kjære tante Olga - tusen takk for sengetøyet vi fikk i anledning bryllupet vårt? :/ syns det høres litt rart ut :/

Skrevet

Jeg har håndlaget alt selv, men akkurat takkekortene skal vi bestille. Jeg orker ikke mer samlebåndproduksjon.

Vi skal definitivt skrive spesifikt på hvert kort a la "takk for det fine sengetøyet" - det absolutt verste jeg ser er ferdigtrykket "takk for din deltagelse og den flotte gaven"

Skrevet

Jeg har håndlaget alt selv, men akkurat takkekortene skal vi bestille. Jeg orker ikke mer samlebåndproduksjon.

Vi skal definitivt skrive spesifikt på hvert kort a la "takk for det fine sengetøyet" - det absolutt verste jeg ser er ferdigtrykket "takk for din deltagelse og den flotte gaven"

Enig
Skrevet

Enig. :jepp: Heller masseproduserte kort med personlig tekst, enn håndlagde kort med upersonlig (jepp, har fått det...)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi går nok også for masseproduserte takkekort med personlig takk :) Der tenker vi også å skrive en ekstra takk til de som har hjulpet til i bryllupet :)

Endret av PriPra
Skrevet

Her går vi for masseproduksjon av takkekort, med egne design og bilder satt sammen i photoshop (som CathFoto nevnte), fremkalt ferdig.

Med plass til mye tekst, ihvertfall nok til en personlig hilsen og takk for hjelp/ gaven.

Jeg føler det er viktig å takke både muntlig, om mulig, og skriftlig, og at den skriftlige skrives for hånd :)

For jommen fikk vi grunn til å takke, det var så mange som stilte opp med sitt for at vi skulle få en fin dag :) Så da er et takkekort med ferdig masseprodusert tekst litt "usselt" mot noen ord fra oss på at vi la merke til både gaven og hjelpen de ga. Tenker jeg.

Skrevet

Viss du har mac kan du lage veldig enkle og fine takkekort med iPhoto. Man kan også bestille det i programmet.

Skrevet

Jeg bestilte kort hos Optimalprint.no også skrev jeg på teksten selv. Også signerte vi begge;)

Skrevet

Lager ferdigt lagte:)

Skrevet

Tror det blir optimalprint med personlig takk for gave og evt hjelp.

Skrevet

Optimalprint her også med "håndskrevet skrift" og flere bilder sammensatt

Skrevet

Optimalprint her også med "håndskrevet skrift" og flere bilder sammensatt

Men da blir det jo samme hilsen i alle kortene, ikke personlig.

• Liker 1
Skrevet

Håndskrevet skrift var min egen skrift som ble skannet inn og skrev mer inn til hver enkelt.

Det skal sies at bryllupet var hemmelig og kun feiret sammen med forlovere og da heller ikke en "heil haug " takkekort å sende ut

Skrevet

Håndskrevet skrift var min egen skrift som ble skannet inn og skrev mer inn til hver enkelt.

Det skal sies at bryllupet var hemmelig og kun feiret sammen med forlovere og da heller ikke en "heil haug " takkekort å sende ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...