Gjest Mulig søker.. Skrevet 18. april 2004 #1 Skrevet 18. april 2004 Hei! Jeg er 18 år og har nettopp lest en søknad i lokalavisen som søker ungdommer til å jobbe helgevakter i et avlastningshjem for barn under 16 år. Desse ungene har psykiskutviklingshemming og er på dette hjemmet fra fredager til søndager. Noen er det flere dager i uka også. Så til mitt spørsmål : Er det noen her som har jobbet/jobber på en slik hjem eller noe lignende? Hvordan er det? Er jo veldig arbeidsdyktig og har litt erfaring fra barneskoler og barnehager, men med kun friske barn! Men har alikevell litt liten tro på meg selv om jeg hadde klart den slags jobb og treng litt dytt i baken!
Maxine Grey Skrevet 18. april 2004 #2 Skrevet 18. april 2004 Har du lyst, så prøv! Det kan hende du aldri kommer til å ønske deg noen annen jobb! Det som forventes av deg, er respekt og årvåkenhet, Det kan være tungt, både fysisk og psykisk, og du må bruke deg sjøl. Vær litt obs. på leder, vedkommende bør ha en god holdning både til "innsatte" og ansatte. I og med at det er helgejobbing, blir det sikkert en del turer, både i skog og gater. Felleskap og godt samhold, teamarbeid, struktur, og noen personlige seire er det du kan vente deg å få ut av det, dersom du er heldig med "sjefen". Hilsen meg, som jobber med utviklingshemmede i skolen.
Gjest Poirot Skrevet 18. april 2004 #3 Skrevet 18. april 2004 Du må kunne ta i et tak og takle litt "ekle ting", som bæsjebleier, sikling, matsøl osv. Jobben gir store muligheter for å komme seg ut, le masse og lære mye. Jeg har jobbet på et slikt sted i mange mange år, og liker det veldig godt. Bare vær deg selv og tørre å snakke med de du skal jobbe med. Det gir lærdom for livet. Som Mother sier: respekt er viktig! Ikke gjør med dem som du ikke ville likt at noen gjorde mot deg, om du var i deres sko.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå