Gå til innhold

Kosthold og trening...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da har slankekrigen startet. Har satt meg som mål å gå ned 15 kg og ønsker mindre fettprosent på de fleste deler av kroppen.

Hva kan dere anbefale av trening som forbrenner mest fett?

Tidligere har jeg gått en del turer, men nå har jeg begynt så smått med jogging. Har funnet løpeprogrammet til kk-mila som jeg tenkte å følge. Er dette et greit program for å oppnå bedre kondisjon?

Eksempel på hva jeg spiser i løpet av en dag:

3 knekkebrød med magert pålegg til frokost, en god porsjon salat til lunsj som inneholder både egg og skinke, 2 knekkebrød til mellommåltid, og cottagecheese med vaniljekesam og bær til kveldsmat og et kokt egg.

-Middag har jeg kuttet ut da jeg ikke får tid å lage det pga lange arbeidsdager.

Har investert i Proteinfabrikken sin Diet protein shake og proteinpannekaker. Hvordan er det å spise dette når man skal ned i vekt?

Tar gjerne imot om dere har noen gode og sunne oppskrifter dere vil dele.

Anonymous poster hash: ad41a...8fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

HIIT trening er det beste for å brenne fett.

Spis hva du vil, så lenge det er under ditt daglige kaloribehov. Men selvfølelig, jo sunnere maten er, jo bedre er det for kroppen din, men du vil gå ned i vekt så lenge du spiser mindre kalorier enn kroppens dagsbehov.

Anonymous poster hash: adcc9...c4a
AnonymBruker
Skrevet

Da har slankekrigen startet. Har satt meg som mål å gå ned 15 kg og ønsker mindre fettprosent på de fleste deler av kroppen.

Hva kan dere anbefale av trening som forbrenner mest fett?

Tidligere har jeg gått en del turer, men nå har jeg begynt så smått med jogging. Har funnet løpeprogrammet til kk-mila som jeg tenkte å følge. Er dette et greit program for å oppnå bedre kondisjon?

Eksempel på hva jeg spiser i løpet av en dag:

3 knekkebrød med magert pålegg til frokost, en god porsjon salat til lunsj som inneholder både egg og skinke, 2 knekkebrød til mellommåltid, og cottagecheese med vaniljekesam og bær til kveldsmat og et kokt egg.

-Middag har jeg kuttet ut da jeg ikke får tid å lage det pga lange arbeidsdager.

Har investert i Proteinfabrikken sin Diet protein shake og proteinpannekaker. Hvordan er det å spise dette når man skal ned i vekt?

Tar gjerne imot om dere har noen gode og sunne oppskrifter dere vil dele.

Altfor lite mat! Du kommer til å miste masse muskelmasse om du virkelig spiser så lite. Og hvor er proteinene? Proteinpulver er ikke ment å erstatte middag, men å fungere som et ekstra tillegg til denne.

Anonymous poster hash: 81a32...e21

AnonymBruker
Skrevet

Altfor lite mat! Du kommer til å miste masse muskelmasse om du virkelig spiser så lite. Og hvor er proteinene? Proteinpulver er ikke ment å erstatte middag, men å fungere som et ekstra tillegg til denne.

Føler ikke jeg går ned i vekt om jeg skal spise masse mat, men kansje det er det som er riktig?

Er derfor jeg spør dere om råd, for jeg har egentlig ikke så mye peiling. Proteinshake tar jeg etter trening, bruker ikke det til å erstatte noe måltid. Men tar gjerne en proteinpannekake med cottage cheese og bær til kveldsmat.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er HIIT ?

HIIT trening er det beste for å brenne fett.

Spis hva du vil, så lenge det er under ditt daglige kaloribehov. Men selvfølelig, jo sunnere maten er, jo bedre er det for kroppen din, men du vil gå ned i vekt så lenge du spiser mindre kalorier enn kroppens dagsbehov.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er HIIT?

Skrevet

Last ned Shapeup appen, legg deg på 17-1800kcal til dagen og tren styrke, jogging, hoppetau, intervaller osv.

Mat som er bra er: Kylling, kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt, bær, avokado, cottage cheese, litt havregryn, kesam, søtpotet, egg, skyr, nøtter, litt ris, kokosmelk, svin.

Jeg ville holdt meg unna sukker og hvetemel :)

AnonymBruker
Skrevet

Føler ikke jeg går ned i vekt om jeg skal spise masse mat, men kansje det er det som er riktig?

Er derfor jeg spør dere om råd, for jeg har egentlig ikke så mye peiling. Proteinshake tar jeg etter trening, bruker ikke det til å erstatte noe måltid. Men tar gjerne en proteinpannekake med cottage cheese og bær til kveldsmat.

Hvor får du "masse mat" fra? Det er forskjell på å spise altfor lite, og "masse mat". Det er liksom noe i mellom disse to ytterpunktene man bør legge seg...

Å 500 kalorier i underskudd (trening osv tatt med i tellingen) pr dag er passe.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er HIIT?

Høy intesitets intervall trening. Du jobber opp ved maks puls en kort periode (for eksempel løper du alt du kan i 30 sek) så har du en runde med restitusjon, for eksempel å gå eller jogge lett i 1-2 min. Så er det full intensitet igjen, og så restiusjon. Slike intervaller holder du på med 20-30 min, eller mindre, hvis du er utrent.

HIIT-trening kan være hva som helst som får opp pulsen, trenger ikke være løping. Sjekk tabata trening for et kort 7 minutters program som funker bra.

HIIT-trening er effektivt fordi det presser kroppen til å adaptere seg, fordi det brenner mye kalorier på kort tid, fordi det ikke forvitrer muskelmasse (slik som vanlig "løpe i 60 min i rolig tempo" kan gjøre). HIIT-trening fortsetter å forbrenne kalorier etter gjennomført økt, også.

Skrevet

Last ned Shapeup appen, legg deg på 17-1800kcal til dagen og tren styrke, jogging, hoppetau, intervaller osv.

Mat som er bra er: Kylling, kjøtt, fisk, grønnsaker, frukt, bær, avokado, cottage cheese, litt havregryn, kesam, søtpotet, egg, skyr, nøtter, litt ris, kokosmelk, svin.

Jeg ville holdt meg unna sukker og hvetemel :)

Takk for bra svar! jeg skal laste ned appen med en gang. Hoppetau skal skal jeg jammen gå til innkjøp av, ingen dum idè :) er jo faktisk ganske tungt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...