Gå til innhold

Hvordan kler 18 åringer seg?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym
Skrevet

Hva slags klær bruker 18 åringer? De er vel for gamle for kort-shorts, og å vise magen? Jeg mener til hverdags, når de går på for eksempel matbutikken. Hvordan kan jeg se 18 ut, og ikke se ut som et barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Lurer du fordi du er under 18, og vil se eldre ut så du får kjøpt røyk?

Sååå gjennomskuelig

Endret av Tomaten
  • Liker 2
Gjest anonym
Skrevet

Lurer du fordi du er under 18, og vil se eldre ut så du får kjøpt røyk?

Sååå gjennomskuelig

Japp. Men ikke fordi jeg vil kjøpe røyk.

AnonymBruker
Skrevet

snike seg inn på utested

Anonymous poster hash: 02e24...3a2
Skrevet

Japp. Men ikke fordi jeg vil kjøpe røyk.

Ølsalget er stengt...

Skrevet

Haha.. Altså, uansett.. Du skal bli spurt om legitimasjon om en ansatt i det hele tatt tror du er under 23. En kompis av meg på 30 blir enda spurt om legitimasjon, så..

Uansett. Det nytter nok lite hvordan du kler deg. Det er ikke slik at alle attenåringer har samme stil, og det er virkelig ikke klærne som gjør det - men hvor gammel du ser ut ellers. Jeg kunne f.eks kjøpt akkurat samme klær (i form/stil/farge) til meg og datteren min på tre, men jeg tviler på at folk av den grunn ville trodd hun var 15-20 år eldre.

Poenget mitt er: Du får neppe kjøpt det du vil kjøpe, og klærne dine har ingenting med saken å gjøre. Vent heller til du blir gammel nok, og har en legitimasjon du kan fremvise.

• Liker 1
Skrevet

Haha.. Altså, uansett.. Du skal bli spurt om legitimasjon om en ansatt i det hele tatt tror du er under 23. En kompis av meg på 30 blir enda spurt om legitimasjon, så..

Uansett. Det nytter nok lite hvordan du kler deg. Det er ikke slik at alle attenåringer har samme stil, og det er virkelig ikke klærne som gjør det - men hvor gammel du ser ut ellers. Jeg kunne f.eks kjøpt akkurat samme klær (i form/stil/farge) til meg og datteren min på tre, men jeg tviler på at folk av den grunn ville trodd hun var 15-20 år eldre.

Poenget mitt er: Du får neppe kjøpt det du vil kjøpe, og klærne dine har ingenting med saken å gjøre. Vent heller til du blir gammel nok, og har en legitimasjon du kan fremvise.

Jeg har lest litt da. Hvordan man sminker seg mer voksent og sånt. Kroppsholdning, hvordan man snakker, osv.. Bare klærne som står igjen.

Skrevet

Jeg har lest litt da. Hvordan man sminker seg mer voksent og sånt. Kroppsholdning, hvordan man snakker, osv.. Bare klærne som står igjen.

Hvor gammel er du egentlig?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjole ser mer voksent ut.

Anonymous poster hash: 9244a...458
AnonymBruker
Skrevet

Lettere å kjøpe øl i utlendingsjapper.

Anonymous poster hash: 8826b...2ad

AnonymBruker
Skrevet

Kan du filme det?

Anonymous poster hash: c2432...5ab
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 18, og flesteparten av mine jevnaldrende kler seg som de gjorde for tre/fire år siden... Ikke sminker de seg spesielt "voksent" heller. Tror med andre ord at du kan legge den planen din på hylla og vente til du blir gammel nok.

Anonymous poster hash: a1066...d09
  • Liker 5
Skrevet

Du har ikke tatt bussen rett etter skoletid, du.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Attenåringer har veldig varierende stil, men en gjenganger er vel at de bryr seg mer om klær enn den litt eldre garde. Man skal gjerne uttrykke seg mer via klær og lignende - litt det samme som når man er yngre, bare at stilen (hos noen) er mer voksen.

Den litt preppy hipsterstilen er ganske vanlig for folk fra atten og litt opp i tjueåra. Og da snakker jeg ikke sidecuts og glorete farger, slik hipsterstilen er for yngre, men gjerne skjørt, lag på lag, pannelugg, skjerf og litt sånn. Eventuelt en 50/60-tallskjole og bånd i håret. Mange kjører den, iallfall.

Forøvrig tror jeg stilen din kommer til å ha fint lite å si for hvorvidt du blir spurt om leg eller ikke. Joda, det er nok en fordel å ikke stille usminka, i crocs og med Dora the Explorer-tee, men så lenge du ser ut som om du kan være under 23 blir du som regel spurt.

Anonymous poster hash: 8cdcf...a48
AnonymBruker
Skrevet

Ta på deg moren din sine klær

Anonymous poster hash: f20ae...19d

Gjest anonym
Skrevet

Ta på deg moren din sine klær

Anonymous poster hash: f20ae...19d

Tenkte det :D

Kan du filme det?

Anonymous poster hash: c2432...5ab

Det hadde jeg faktisk tenkt til. kan bli ganske bra å se på senere xD

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å gå inn med bilnøkler i hånden, har hørt om folk som har fått kjøpt øl og røyk når de gjør det!

Anonymous poster hash: da270...be0
  • Liker 2
Gjest Anonym
Skrevet

Prøv å gå inn med bilnøkler i hånden, har hørt om folk som har fått kjøpt øl og røyk når de gjør det!

Anonymous poster hash: da270...be0

Hadde tenkt til det ja :) Om hu spør om leg, sjekker jeg lommeboka, og sier: Åh.. Nei.. Jeg klarte å glemme legitimasjonen hjemme... (stønn). Så sier jeg beklager, og går.

Det værste som kan skje, er at de sier: ingen legitimasjon, ingen alkohol.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 25år gammel og blir fortsatt spurt om leg når jeg f.eks handler vin som er 18års grense på. Tror ikke det er fordi jeg kler meg barnslig altså, det er nok bare fordi det er vanskelig å bedømme alder og jeg er ikke kjempe høy.

Å gå med bilnøkler i hånda er så obvious, da blir du ihvertfall spurt om leg :P

Husk at det lyser igjennom når du prøver så hardt

Anonymous poster hash: e3452...141

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...