AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Jenta mi er nå 11 måneder og har fra hun klarte å stå i sengen ville ha meg eller pappaen sittende ved sengen mens hun sovner. Det kan altså ta opp til en time. Nå nærmer hun seg året og jeg og mannen er slitne av dette. Har lest noen innlegg her inne og vi bestemte oss for å prøve å avvende denne vanen. I kveld la vi henne i sengen kysset henne og gikk ut av rommet. Med en gang jeg går ut reiser hun seg opp og hylgråter. Så jeg gikk inn og la henne og fikk ut igjen. Og hun hylgråt igjen så jeg gikk inn igjen og la henne og slik holdt vi på i en time før hun sovnet. Men nå sitter jeg her med så dårlig samvittighet. Føler nesten at hun gråt seg selv i søvn og det vil jeg jo ikke at hun skal gjøre. Syns dere det er feil av meg eller er det bare mammahjertet som snakker? Syns dere jeg skal fortsette med dette til hun selv skjønner det? Anonymous poster hash: a9dd2...afc
Stinelin Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Vi har gjort det på den måten som du beskriver (inn- ut- inn- ut), siden vi er litt opptatte av at han skal kunne sovne uten at vi er der. Men han har sovnet uten selskap i mange måneder, og det resulterer ikke i hylgråting, så det blir ikke helt det samme likevel. Inn og ut-showet staret først da han greide å reise seg. Det har vært noen kvelder hvor han har hylt, men da har jeg satt meg inne hos han til han sovnet, siden det føltes feil å gå. Han er mer kontaktsøkende i perioder, og da presser jeg det ikke. Men til vanlig går vi altså ut, og inn igjen med det samme han reiser seg (hører det godt på lyden). Etter noen kvelder var det slutt på det, tror han ble trygg på at vi kommer om han ber om det. Nå gjør han det bare av og til, gjerne om han er syk eller litt for lite trøtt. Dårlig svar egentlig, du må nok bare kjenne på magefølelsen og vurdere om hun er redd, sint eller hva. Det viktigste er å være konsekvent underveis og kjapp inn igjen når hun gråter, slik at hun vet at det ikke er noe problem at dere går.
Gjest Magdalene Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 Akkurat slik driver vi med de dagene minsten bare reiser seg. Ut og inn, ut og inn
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #4 Skrevet 23. juli 2013 Akkurat slik driver vi med de dagene minsten bare reiser seg. Ut og inn, ut og inn Ok godt å høre at vi ikke er alene om det Så dere syns ikke det vi gjør er feil? Anonymous poster hash: a9dd2...afc
Teriyaki Skrevet 23. juli 2013 #5 Skrevet 23. juli 2013 (endret) Er slik vi også gjorde det. Han var 13 måneder da jeg innså at det egentlig bare dro ut prosessen ved å sitte der hos han. Han hadde ikke lenger behov for det. Så jeg stålsatte meg og tenkte dette kom til å ta lang tid. Gikk ut av rommet, men rakk ikke å komme ut før han begynte å gråte igjen. Etter hvert kom jeg meg ut av rommet før han gråt, og etter enda litt tid gikk det et par minutter før han gråt. Etter 30 min hadde han sovnet! Jeg ble skikkelig overrasket over at det gikk så fort. Dagen etter tok det 15 min, og siden gikk det fortere og fortere, men med tilbakefall av og til. Nå går vi aldri inn igjen. Synger bare noen sanger også går vi ut. At det tok en time for dere, vil ikke si at dere gjør feil. Så lenge dere går inn og roer når barnet gråter, så vet hun at dere er der for henne, men at på kvelden/natten er det sovetid og null service å få. Endret 23. juli 2013 av Teriyaki
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå