Gjest Radowan Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Syns det er så få damer der ute i samfunnet vårt som er smarte og har integriteten sin i orden, som forstår at verden er ikke til kun for deres del. Det virker på meg som at damer (spesielt norske damer) alt for ofte vil ha både i pose og sekk, men forstår ikke at man ikke alltid kan få det som man vil, at noen ganger må man gjøre noe for det selv. På en side skal de ha full likestilling (hvilket i seg selv er helt ok), men samtidig skal de også ha så utrolig mange særfordeler. Det forventes liksom at de til enhver tid skal blir båret rundt på gullstol, eller andre analogier for det å være bortskjemt. Ta f.eks. det nåværende EM i kvinnefotball: I disse dager skrives det opp og ned og i mente i norske aviser om hvordan de norske fotballkvinnene syter og klager over at ingen gidder å følge med på dem, og jeg forstår så klart at det kan oppleves kjipt at ingen er interesserte i det du vier mye av ditt liv og din tid til. Men det jeg ikke forstår er hvorfor kvinner automatisk da må komme trekkende med beskyldninger om "mannssjåvinisme" og "holdningsproblemer" når de ikke får det slik de vil ha det. Er det ikke åpenbart da at folk ikke ser på kvinnefotball fordi man kanskje ikke finner nivået høyt nok til å være interessant å se på? Og er det ikke opp til meg hva jeg finner underholdende? Ikke for å sammenligne damer med folk som har Downs Syndrom, men bare som et eksempel, la oss si at jeg tilfeldigvis overværer et musikk-orkester utelukkende bestående av folk med Downs Syndrom: Selvsagt kan jeg da tenke "Wow! De var sinnsykt flinke med tanke på at de har Downs Syndrom!" Men det betyr ikke at jeg kommer til å løpe til butikken, kjøpe en CD med dem og sette det på stereoen hjemme. Det er det det er. På samme måte er det norske kvinnelandslaget sinnsykt flinke med tanke på at de er kvinner, de har jo tross alt kommet et godt stykke ut i turneringen, etter hva jeg har forstått. Men det gjør ikke kvinnefotball mer underholdende av den grunn. Og det er liksom dette kvinner ikke ser ut til å forstå. Man kan nesten få inntrykk av at kvinner ikke er i stand til å kjenne sin plass, men istedet må kreve at alle skal lytte til dem, følge med på dem og være like flinke til å klappe deres kollektive rygger som det de er til å klappe dem på egenhånd (er det èn ting kvinner virkelig er gode på, så er det selvskryt og overvurdering av egne evner og egen underholdninsverdi). Det samme ser jeg går igjenn i diskusjonene her på KG om denne norske kvinnen som ble dømt for alkoholkonsum og utenomekteskapelig sex i Dubai: De eneste debattantene som tar høyde for at det ikke er 100% sikkert at hun faktisk har blitt voldtatt er menn. Mens kvinnene automatisk går utifra at hun faktisk har blitt voldtatt, kun fordi hun sier dette selv og at hun er en norsk kvinne. Det er nesten så man får inntrykk av at kvinner går rundt og bærer på et slags kollektivt selvbilde, mens menn kanskje ser mer på seg selv som individer. F.eks. blir ikke jeg, som mann, fornærmet dersom noen påstår at det finnes voldtektsmenn i denne verden. Tvert imot, jeg skal være den første til å innrømme at det finnes voldtektsmenn, jeg skal være den første til å innrømme at det er fullt mulig at denne omtalte kvinnen faktisk har blitt voldtatt. Det spiller ingen rolle for meg, ettersom jeg ikke identifiserer meg med voldtektsmenn uansett, jeg deler ikke et kollektivt selvbilde med dem (eller andre menn, for den saks skyld). Så hvorfor kan ikke kvinner innrømme at det er mulig at hun lyver eller overdriver? At det faktisk finnes kvinner som lyver eller overdriver når det kommer til voldtekter? Jeg sier ikke at mannen er spesielt undertrykket i dagens samfunn. Så klart finnes det, i en større politisk skala, enkelte elementer i vårt samfunn som undertrykker menn (kjønnskvotering, "jente-skolen", barnefordelingssaker og så videre). Men det er mer de små tingene jeg reagerer på, det hverdagslige man blir utsatt for i omgang med kvinner, disse selv-forherligende, bortskjemte, integritetøsløse holdningene man må forholde seg til på daglig basis når man omgåes kvinner. F.eks. "holder jeg på" med ei nå, og der føler jeg det til stadighet dukker opp dilemmaer av sorten: "Skal jeg arrestere henne på bullshitet hennes, eller skal jeg bare jatte med?" Dersom jeg hele tiden skulle måtte arrestere henne på bullshitet hennes ville jeg jo knapt gjort annet, og det er ikke sånn at jeg har lyst til å psyke henne ned heller. Men det får meg til å lure på hvor mye en mann skal måtte være nødt til å ofre i den dalige diskurs med de man omgåes. Det finnes en grense for hvor mye man orker å jatte med eller klappe kvinner på ryggen over ting som bare er helt hårreisende barnslig ego-tripping, hvor mye "kred" man gidder å gi noen over ting som egentlig er helt selvfølgelige. Så viktig er regelmessig sex strengt tatt ikke... ...og det var dagens utblåsning. Nå må jeg gå og hjelpe noen med sykepleie-eksamen, samtidig som jeg skal fortelle henne minst 10 ganger hvor "flink" og "smart" hun er , velge med omhu hvilke "slag" som er verdt å utkjempe. Ikke det at jeg krever at kvinner skal være så forbasket smarte, men kom ihvertfall ikke da og fortell meg hvor "vanskelig det er å være kvinne", eller hvordan "det å være mor er verdens vanskeligste jobb", eller gi meg tyn for å ikke å automatisk kjøpe historien til hun dama i Dubai med null bevis å forholde meg til, og ikke kom trekkende med beskyldninger om "mannssjåvinisme" og "holdningsproblemer" fordi jeg ikke har sett en eneste kvinnefotballkamp i årets kvinneforball-EM på tross av at jeg er ganske fotball-interessert. Dere er ikke så viktige hele jævla tiden som det dere skal ha det til. Flere som føler det på samme måten? Kanskje til og med noen kvinner som føler det på samme måten? Det haddde gledet mitt hjerte...
Gjest KateW Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Derfor må man finne seg en utlending, som ikke er vant til å bli pussy-whipped av norske kvinner. Norske menn er nemlig ute av evne til å ta egne beslutninger eller være mannen i forholdet, fordi de har blitt skadet av norske kvinner. 3
Gjest Radowan Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 Derfor må man finne seg en utlending, som ikke er vant til å bli pussy-whipped av norske kvinner. Norske menn er nemlig ute av evne til å ta egne beslutninger eller være mannen i forholdet, fordi de har blitt skadet av norske kvinner. Det vil jo uansett være akkurat like slitsomt for denne stakkars utlendingen. Hvorfor skulle utenlandske menn være noe mer interessert i barnslig gnål enn det norske menn er? Er ikke det bare å løpe bort fra problemene dersom norske damer skal begynne å suge livsgnisten ut av også utenlandske menn når det ikke er noe mer å suge til seg her hjemme? Det funker jo ikke i praksis heller, noe man f.eks. ser på det faktum at de aller fleste tyriske menn driter en lang en i den norske dama etter at hun har reist hjem fra ferie. For øvrig vil jeg ikke si jeg er spesielt "pussy-whipped", har aldri vært det. Hva andre norske menn er for stå for deres regning. Men jevnt over er menn...hva skal man si....omtenksomme individer, så det er ikke alltid vi har lyst til å arrestere dere. Som sagt, jeg har ikke lyst til å psyke noen ned heller, ødelegge noens selvtillit, så man må rett og slett velge hvilke slag som er verdt å utkjempe. Men så klart, det kan bli litt mye av og til, enten mye jatting eller mye arrestering.
Gjest Houdini Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 Tja, jeg føler egentlig mer at menn bullshitter, dere sier dere er enklere og vil ha alt rett frem, men til syvende og sist spiller dere spill også, men jeg skjønner også hva du mener, jeg synes ofte menn har mer tyngde enn kvinner, egentlig er det kjønnsuavhengig når jg tenker etter. Mange fotballmenn er høye på seg selv, og konkurransefolk er jo ofte det? Er det ikke en nødvendig del av konkurranseinstinktet? Hvis de hadde vært ydmyke hadde de ikke vært der de er i dag, og for det andre er det lagsport, de må være slik for å dra hverandre "opp" og være litt ruset på det. Innenfor individuell sport er det langt vanligere å være ydmyk, og da tenker jeg automatisk på langrenn feks. Vi kvinner er krevende, og jeg er en av de kravstore kvinnene som vil ha i pose og sekk. KateW, jeg synes det innlegget var useriøst av deg, det drar ned tråden. 1
Gjest KateW Skrevet 22. juli 2013 #5 Skrevet 22. juli 2013 (endret) Det vil jo uansett være akkurat like slitsomt for denne stakkars utlendingen. Hvorfor skulle utenlandske menn være noe mer interessert i barnslig gnål enn det norske menn er? Ikke når man ikke er en slik kvinne, selv. Og man ikke finner norske menn som ikke er skadet av norske kvinner. (og jeg snakker ikke om tyrkere.... Det finnes utlendinger i andre land også) Og Houdini, jeg mener det helt seriøst. Jeg passer ikke sammen med norske menn på egen alder. Endret 22. juli 2013 av KateW
Alina X Skrevet 22. juli 2013 #6 Skrevet 22. juli 2013 Er nå enig med deg ja. Jeg har null interesse for kvinnefotball,kvinner på ski osv(det samme gjelder mannefotball og da....) og har også blitt oppgitt over " boys can,girls can too!",intervjuer med jenter som sier de skal "vise"guttene....jeg mener,folk vet at jenter kan spille fotball,stå på ski,bokse,løfter vekter osv....jeg tror ikke det er så mange menn som bare "wooooow,hun kan sparke en ball!!!!"....så da trenger man ikke klapp på skuldra for alt man gjør. Grunnen er jo fra barndommen siden man fokuserer så mye på utseende istedenfor egenskaper,og skaper da frem personer som omtrent skal ha medalje for å ha gjennomført noe mange andre også har.Hadde man applauder ting man lærer seg som barn istedenfor å bare fortelle ungen at hun er søt og vakker,ville hun nok ikke trenge evig bekreftelse på hva hun får til fordi det ville vært naturlig dor henne og hun ville blitt stolt av det selv. Ang det med kvinnen i Dubai ble voldtatt eller ikke kan jeg ikke svare på,ga opp diskusjonren da enkelte menn begynte med setninger som at hun sikkert fortjente det,norsk hore på ferie,sammenlignet voldtekt med "sex utenfor ekteskap"osv(altså,sex og voldtekt er to forskjellige ting....)jeg så et hylekor av kvinner og menn,menn som mente hun var en løgner,menn som i alle voldtektsdebatter mener kvinnene lyver/fortjente det.... Nei,vi er kanskje ikke interessante,men dere er ikke så jævla spesielle selv at det gjør noe:-) 1
Gjest Radowan Skrevet 22. juli 2013 #7 Skrevet 22. juli 2013 Ikke når man ikke er en slik kvinne, selv. Godt å høre. I så fall trenger vi flere kvinner som deg, så hvis du kan være så grei å forbli i Norge, finne deg en norsk mann og oppdra (dine døtre) på dette viset, gjør du en kjempeinnsats for nasjonen Norge og fremtidige generasjoner. Dette klappe-seg-selv-på-ryggen-over-ingenting-fenomenet må rett og slett snart opphøre, dersom kvinner ønsker å bli tatt seriøst i et likestillt samfunn.
Gjest Margaritha Skrevet 22. juli 2013 #8 Skrevet 22. juli 2013 Hei, jeg er kvinne og i begynnelsen av innlegget ditt var jeg veldig enig. Du sier at menn er individualister og du søker at kvinner skal tenke litt på samme måte og ikke ha dette "kollektive selvbildet", men likevel skjærer du alle kvinner over en kam og nevner barnslig gnål som om det er noe ALLE kvinner driver med, og at hvis du skal arrestere dama du holder på med på alt bullshitet hun sier så hadde du ikke fått gjort annet. Tror du er og har vært uheldig i valg av damer. Angående saken i Dubai er jeg en av damene som har tatt det som en selvfølge at anklagen stemmer. Det gjør jeg derimot ikke hvis noen er antatt voldtatt i Norge. Grunnen er at en dame som bor og kjenner til muslimske rettssystemer må ha en seriøs skrue løs med de konsekvenser som det kan medføre der- noe som også skjedde i denne saken.
Gjest Radowan Skrevet 22. juli 2013 #9 Skrevet 22. juli 2013 Er nå enig med deg ja. Jeg har null interesse for kvinnefotball,kvinner på ski osv(det samme gjelder mannefotball og da....) og har også blitt oppgitt over " boys can,girls can too!",intervjuer med jenter som sier de skal "vise"guttene....jeg mener,folk vet at jenter kan spille fotball,stå på ski,bokse,løfter vekter osv....jeg tror ikke det er så mange menn som bare "wooooow,hun kan sparke en ball!!!!"....så da trenger man ikke klapp på skuldra for alt man gjør. Jeg syns kvinner bør være mer stolte over det de er, i stedet for å strebe etter å være som menn. Dersom man ser bort i fra alt penis-misunnelse-gnålet, er det jo tross alt mange ting å være takknemlig over også. Mine kjærester, også hun jeg har noe på gang med nå, har alltid hatt en positiv innflytelse på mitt liv og mitt levesett. Organisatorisk brilliante, holder meg litt på matta, og så videre...de mennene som ikke har dame finner du ofte drita fulle på puben på en vanlig tirsdag, så det er klart at kvinner har god innflytelse på menn på mange måter, selv om de kan være åndssvakt irriterende når de skal forsøke å være som oss. Dette bør fokuseres mer på, snarere enn dette primitiv-modernistisk-feministiske "vi kan kaste en stein like langt som det dere kan" - opplegget. Grunnen er jo fra barndommen siden man fokuserer så mye på utseende istedenfor egenskaper,og skaper da frem personer som omtrent skal ha medalje for å ha gjennomført noe mange andre også har.Hadde man applauder ting man lærer seg som barn istedenfor å bare fortelle ungen at hun er søt og vakker,ville hun nok ikke trenge evig bekreftelse på hva hun får til fordi det ville vært naturlig dor henne og hun ville blitt stolt av det selv. Oppdragelse har definitivt noe å si her, ja. Hvis man forteller en jentunge at hun er god til alt, vil hun aldri finne ut hva hun faktisk er god til. Det gjelder så klart guttebarn også, men der i gården har jeg inntrykk av at det ofte settes litt flere krav før ungen får noe kred. En gutt må være god, mens en jente ikke behøver å gjøre noe mer enn bare å delta før geni-erklæringene strømmer inn. Ang det med kvinnen i Dubai ble voldtatt eller ikke kan jeg ikke svare på,ga opp diskusjonren da enkelte menn begynte med setninger som at hun sikkert fortjente det,norsk hore på ferie,sammenlignet voldtekt med "sex utenfor ekteskap"osv(altså,sex og voldtekt er to forskjellige ting....)jeg så et hylekor av kvinner og menn,menn som mente hun var en løgner,menn som i alle voldtektsdebatter mener kvinnene lyver/fortjente det.... På ingen måte mener jeg dette. Alt jeg sier er at jeg ikke vet og at jeg ikke kjøper noe uten bevis bare fordi en kvinne (som jeg ikke kjenner) sier noe. Nei,vi er kanskje ikke interessante,men dere er ikke så jævla spesielle selv at det gjør noe:-) Ingen er spesielt spesielle, men det handler om å kjenne sin plass og være komfortabel med det. Ikke strebe i det uendelige etter ting som er uoppnåelige uten bruk av tvang.
Gjest Radowan Skrevet 22. juli 2013 #10 Skrevet 22. juli 2013 Hei, jeg er kvinne og i begynnelsen av innlegget ditt var jeg veldig enig. Du sier at menn er individualister og du søker at kvinner skal tenke litt på samme måte og ikke ha dette "kollektive selvbildet", men likevel skjærer du alle kvinner over en kam og nevner barnslig gnål som om det er noe ALLE kvinner driver med, og at hvis du skal arrestere dama du holder på med på alt bullshitet hun sier så hadde du ikke fått gjort annet. Syns jeg har vært flink til å bruke et språk som klargjør at dette ikke er noe som gjelder alle. Og ærlig talt syns jeg det er unødvendig å måtte poengtere dette i hver bidige setning for at noen ikke skal spore av tråden med sånne åpenbare ting som du kommer med her. Selvsagt gjelder ikke dette alle kvinner, ikke nå og ikke i fremtiden heller, uansett hva jeg eller andre skulle komme til å påstå. Vi kan generelt ta den for gitt, syns jeg. Hvis ikke blir dette en svært lite fruktbar diskusjon. Tror du er og har vært uheldig i valg av damer På ingen måte. De har alle vært bra damer med gode hjerter og gode intensjoner, bare litt "skada" av moderne feministisk indoktrinering. Har ikke noe spes imot noen av dem som personer, på tross av at man gjerne har gått hver sine veier. Angående saken i Dubai er jeg en av damene som har tatt det som en selvfølge at anklagen stemmer. Det gjør jeg derimot ikke hvis noen er antatt voldtatt i Norge. Grunnen er at en dame som bor og kjenner til muslimske rettssystemer må ha en seriøs skrue løs med de konsekvenser som det kan medføre der- noe som også skjedde i denne saken. Ser ikke hvordan det henger på greip at hun "må ha en seriøs skrue løs" men at alt hun sier allikevel automatisk må være sant. Tenker tvert imot at noen som har en seriøs skrue løs vil være mer kapabel til å overdrive slike ting, uten at jeg med det påstår at hun faktisk har en seriøs skrue løs (det er din påstand).
Gjest KateW Skrevet 22. juli 2013 #11 Skrevet 22. juli 2013 Godt å høre. I så fall trenger vi flere kvinner som deg, så hvis du kan være så grei å forbli i Norge, finne deg en norsk mann og oppdra (dine døtre) på dette viset, gjør du en kjempeinnsats for nasjonen Norge og fremtidige generasjoner. Dette klappe-seg-selv-på-ryggen-over-ingenting-fenomenet må rett og slett snart opphøre, dersom kvinner ønsker å bli tatt seriøst i et likestillt samfunn. Redd jeg er "Spoken for", av en utlending.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2013 #12 Skrevet 22. juli 2013 Syns det er så få damer der ute i samfunnet vårt som er smarte og har integriteten sin i orden, som forstår at verden er ikke til kun for deres del. Det virker på meg som at damer (spesielt norske damer) alt for ofte vil ha både i pose og sekk, men forstår ikke at man ikke alltid kan få det som man vil, at noen ganger må man gjøre noe for det selv. På en side skal de ha full likestilling (hvilket i seg selv er helt ok), men samtidig skal de også ha så utrolig mange særfordeler. Det forventes liksom at de til enhver tid skal blir båret rundt på gullstol, eller andre analogier for det å være bortskjemt. Ta f.eks. det nåværende EM i kvinnefotball: I disse dager skrives det opp og ned og i mente i norske aviser om hvordan de norske fotballkvinnene syter og klager over at ingen gidder å følge med på dem, og jeg forstår så klart at det kan oppleves kjipt at ingen er interesserte i det du vier mye av ditt liv og din tid til. Men det jeg ikke forstår er hvorfor kvinner automatisk da må komme trekkende med beskyldninger om "mannssjåvinisme" og "holdningsproblemer" når de ikke får det slik de vil ha det. Er det ikke åpenbart da at folk ikke ser på kvinnefotball fordi man kanskje ikke finner nivået høyt nok til å være interessant å se på? Og er det ikke opp til meg hva jeg finner underholdende? Ikke for å sammenligne damer med folk som har Downs Syndrom, men bare som et eksempel, la oss si at jeg tilfeldigvis overværer et musikk-orkester utelukkende bestående av folk med Downs Syndrom: Selvsagt kan jeg da tenke "Wow! De var sinnsykt flinke med tanke på at de har Downs Syndrom!" Men det betyr ikke at jeg kommer til å løpe til butikken, kjøpe en CD med dem og sette det på stereoen hjemme. Det er det det er. På samme måte er det norske kvinnelandslaget sinnsykt flinke med tanke på at de er kvinner, de har jo tross alt kommet et godt stykke ut i turneringen, etter hva jeg har forstått. Men det gjør ikke kvinnefotball mer underholdende av den grunn. Og det er liksom dette kvinner ikke ser ut til å forstå. Man kan nesten få inntrykk av at kvinner ikke er i stand til å kjenne sin plass, men istedet må kreve at alle skal lytte til dem, følge med på dem og være like flinke til å klappe deres kollektive rygger som det de er til å klappe dem på egenhånd (er det èn ting kvinner virkelig er gode på, så er det selvskryt og overvurdering av egne evner og egen underholdninsverdi). Det samme ser jeg går igjenn i diskusjonene her på KG om denne norske kvinnen som ble dømt for alkoholkonsum og utenomekteskapelig sex i Dubai: De eneste debattantene som tar høyde for at det ikke er 100% sikkert at hun faktisk har blitt voldtatt er menn. Mens kvinnene automatisk går utifra at hun faktisk har blitt voldtatt, kun fordi hun sier dette selv og at hun er en norsk kvinne. Det er nesten så man får inntrykk av at kvinner går rundt og bærer på et slags kollektivt selvbilde, mens menn kanskje ser mer på seg selv som individer. F.eks. blir ikke jeg, som mann, fornærmet dersom noen påstår at det finnes voldtektsmenn i denne verden. Tvert imot, jeg skal være den første til å innrømme at det finnes voldtektsmenn, jeg skal være den første til å innrømme at det er fullt mulig at denne omtalte kvinnen faktisk har blitt voldtatt. Det spiller ingen rolle for meg, ettersom jeg ikke identifiserer meg med voldtektsmenn uansett, jeg deler ikke et kollektivt selvbilde med dem (eller andre menn, for den saks skyld). Så hvorfor kan ikke kvinner innrømme at det er mulig at hun lyver eller overdriver? At det faktisk finnes kvinner som lyver eller overdriver når det kommer til voldtekter? Jeg sier ikke at mannen er spesielt undertrykket i dagens samfunn. Så klart finnes det, i en større politisk skala, enkelte elementer i vårt samfunn som undertrykker menn (kjønnskvotering, "jente-skolen", barnefordelingssaker og så videre). Men det er mer de små tingene jeg reagerer på, det hverdagslige man blir utsatt for i omgang med kvinner, disse selv-forherligende, bortskjemte, integritetøsløse holdningene man må forholde seg til på daglig basis når man omgåes kvinner. F.eks. "holder jeg på" med ei nå, og der føler jeg det til stadighet dukker opp dilemmaer av sorten: "Skal jeg arrestere henne på bullshitet hennes, eller skal jeg bare jatte med?" Dersom jeg hele tiden skulle måtte arrestere henne på bullshitet hennes ville jeg jo knapt gjort annet, og det er ikke sånn at jeg har lyst til å psyke henne ned heller. Men det får meg til å lure på hvor mye en mann skal måtte være nødt til å ofre i den dalige diskurs med de man omgåes. Det finnes en grense for hvor mye man orker å jatte med eller klappe kvinner på ryggen over ting som bare er helt hårreisende barnslig ego-tripping, hvor mye "kred" man gidder å gi noen over ting som egentlig er helt selvfølgelige. Så viktig er regelmessig sex strengt tatt ikke... ...og det var dagens utblåsning. Nå må jeg gå og hjelpe noen med sykepleie-eksamen, samtidig som jeg skal fortelle henne minst 10 ganger hvor "flink" og "smart" hun er , velge med omhu hvilke "slag" som er verdt å utkjempe. Ikke det at jeg krever at kvinner skal være så forbasket smarte, men kom ihvertfall ikke da og fortell meg hvor "vanskelig det er å være kvinne", eller hvordan "det å være mor er verdens vanskeligste jobb", eller gi meg tyn for å ikke å automatisk kjøpe historien til hun dama i Dubai med null bevis å forholde meg til, og ikke kom trekkende med beskyldninger om "mannssjåvinisme" og "holdningsproblemer" fordi jeg ikke har sett en eneste kvinnefotballkamp i årets kvinneforball-EM på tross av at jeg er ganske fotball-interessert. Dere er ikke så viktige hele jævla tiden som det dere skal ha det til. Flere som føler det på samme måten? Kanskje til og med noen kvinner som føler det på samme måten? Det haddde gledet mitt hjerte... Føl deg fri til å skaffe deg ei fillipinerfitte som vil takke gud for at hu får litt velstand fra en nordmann, du.
Gjest Margaritha Skrevet 22. juli 2013 #13 Skrevet 22. juli 2013 Gikk litt fort i svingene i mitt forrige innlegg (satt på tlf samtidig). Angående saken i Dubai mente jeg at man må ha en skrue løs hvis man lyver om noe slikt i et land som Dubai hvor man risikerer fengselsstraff og det som verre er. Jeg tror ingen andre enn de som har blitt utsatt for et reelt overgrep hadde turt å anklage noen der med mindre de ikk så noen annen utvei enn å gå til politiet. Det er ikke stedet til å søke oppmerksomhet, straffe en mann man ikke liker o.l. Når det kommer til damers oppførsel generelt er jeg overrasket over at du ikke nevner det som jeg selv i stor grad reagerer på hos mine medsøstre- nemlig at de automatisk oppfører seg som "sjefen" i et forhold. Er selv blitt sjokkert over å se hvor mange av mine venninner og bekjente som bestemmer hva mannen skal gå kledd i og bestemmer hårsveisen hans, blir sutrete hvis ikke de får bestemme hvilken film/program de skal se på, forventer at deres smak innen interiør, navn på barn og ønske om feriedestinasjon skal trumfe mannens ønske osv..
Steinar40 Skrevet 22. juli 2013 #14 Skrevet 22. juli 2013 (endret) Gikk litt fort i svingene i mitt forrige innlegg (satt på tlf samtidig). Angående saken i Dubai mente jeg at man må ha en skrue løs hvis man lyver om noe slikt i et land som Dubai hvor man risikerer fengselsstraff og det som verre er. Jeg tror ingen andre enn de som har blitt utsatt for et reelt overgrep hadde turt å anklage noen der med mindre de ikk så noen annen utvei enn å gå til politiet. Det er ikke stedet til å søke oppmerksomhet, straffe en mann man ikke liker o.l. Når det kommer til damers oppførsel generelt er jeg overrasket over at du ikke nevner det som jeg selv i stor grad reagerer på hos mine medsøstre- nemlig at de automatisk oppfører seg som "sjefen" i et forhold. Er selv blitt sjokkert over å se hvor mange av mine venninner og bekjente som bestemmer hva mannen skal gå kledd i og bestemmer hårsveisen hans, blir sutrete hvis ikke de får bestemme hvilken film/program de skal se på, forventer at deres smak innen interiør, navn på barn og ønske om feriedestinasjon skal trumfe mannens ønske osv.. Jeg skal ikke påstå noe rundt hva som skjedde av voldtekt eller ikke i denne saken; men det hadde jo ikke akkurat gjort noe om folk i dette landet klarte å fatte såpass at det ikke akkurat er noe sjakktrekk å reise til araberland for å feste og drikke. Og spesielt ikke når du er et kvinnemenneske. Ellers er jeg helt enig med deg i det du skriver om at mange kvinnfolk tydeligvis forventer og krever at menn skal kle seg og oppføre seg som hun vil. Sinnssykt. At noen orker sier jeg bare. Endret 22. juli 2013 av Steinar40
Gjest .-L-. Skrevet 22. juli 2013 #15 Skrevet 22. juli 2013 Derfor må man finne seg en utlending, som ikke er vant til å bli pussy-whipped av norske kvinner. Norske menn er nemlig ute av evne til å ta egne beslutninger eller være mannen i forholdet, fordi de har blitt skadet av norske kvinner. Har du en dårlig dag eller? Makan til generaliserende bullshit... 3
Gjest .-L-. Skrevet 22. juli 2013 #16 Skrevet 22. juli 2013 (endret) Forsåvidt enig i mye av det du sier ts, men jeg vil jo ikke si at det bare gjelder kvinner. Det er da like utbredt blant menn. Er det noe jeg savner fra folk generelt så er det objektivitet. Evnen til å se på en ny sak helt objektivt uten å dra inn den ene personlige erfaringen man har om det, og så tro at det er den hele sannhet, for eksempel. Så er det veldig irriterende å diskutere med folk man har sagt imot før, som er små sinna fordi man mot-argumenterte dem og ikke klarer å starte med blanke ark i en ny diskusjon. Endret 22. juli 2013 av .-L-. 3
Steinar40 Skrevet 22. juli 2013 #17 Skrevet 22. juli 2013 Forsåvidt enig i mye av det du sier ts, men jeg vil jo ikke si at det bare gjelder kvinner. Det er da like utbredt blant menn. Er det noe jeg savner fra folk generelt så er det objektivitet. Evnen til å se på en ny sak helt objektivt uten å dra inn den ene personlige erfaringen man har om det, og så tro at det er den hele sannhet, for eksempel. Har du ikke truffet på noe kvinnemenneske som vil dressere deg (ennå)?
Gjest KateW Skrevet 22. juli 2013 #18 Skrevet 22. juli 2013 Har du en dårlig dag eller? Makan til generaliserende bullshit... Generalisert basert på mine erfaringer. Det betyr vel ikke at jeg har en dårlig dag, vel?
Gjest .-L-. Skrevet 22. juli 2013 #19 Skrevet 22. juli 2013 Har du ikke truffet på noe kvinnemenneske som vil dressere deg (ennå)? Det har jeg, men jeg pleier som regel å unngå dem
Steinar40 Skrevet 22. juli 2013 #20 Skrevet 22. juli 2013 Det har jeg, men jeg pleier som regel å unngå dem Det er nok ikke helt lett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå