Gå til innhold

Svik? Er jeg syk?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei,

Problemet mitt er at dama jeg bor lamme... hun er med i en klubb/forening/lag, kall det hva du vil. Ca. 5 ganger i året legger de ut på treff/stevne/samling og hva det nå ellers kalles. Så til problemet;

De siste måntene har vi vært veldig veldig opptatt med husbygging. ALL tid har gått med til dette og vi er begge nå ganske så lei av hele byggingen.

Så skjer det da, at hun får invitasjon til en sånn samling eller stevne og jeg mener det er bedre for oss å prioritere å få ferdig vårt nye hjem. Men neida, hun skal så ABSOLUTT dra avsted uansett hvor viktig det måtte være å få ferdig f.eks flisene på badet slik at rørlegger kan får gjort jobben sin osv.. tipper dere skjønner opplegget.

De 3 siste gangene har jeg etter mye om og men fått henne til å bli hjemme og hjelpe til, hun har blitt forferdelig sint men det har heldigvis gått over ganske rask.

Så til siste problem, leiligheten vi skal leie ut er ikke ferdig, flyttelasset er kommet og hun var selvfølgelig invitert på streff denne helgen også. Hadde en lang diskusjon med henne om situasjonen i går men til ingen nytte, hun dro i dag morgest.

I tillegg har jeg en EKSTREMT presset arbeidssituasjon som gjør at jeg har tidsfrist på meg til førstkommende onsdag på å få ferdig et stort prosjekt som vil bringe oss mange sårt trengte penger.

Problemet er altså; Leiligheten må gjøres færdig SNAREST, prosjektet SNAREST og hun stikker i vei på trefff, hvor det selvfølgelig også skal festes til langt på natt så søndagen blir hun ikke spesielt oppegående vil jeg tro.

Og som ikke det var nok, hun har unger fra før som faren skulle hente i dag morges, han dukket ikke opp før i tre tiden slik at jeg har ikke fått gjort noe som helst med noen av delene. Dette kaller jeg svik. Synspunkter? Hva skal jeg gjøre? jeg har tydeligvis ikke fått henne til å forstå alvoret eller så gir hun seg rett og slett faen i det fordi hun bare vil prioritere seg selv.

Hilsen en meget meget såret ung mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei

Jeg ser godt problemet ditt.

Har en venninde som er i samme situasjon, hvor han prioriterer helt sine egne ting og lar henne sitte igjen med alt. Har flere kvelder i uken hvor han har faste treff men venner. Stikker av ved første anledning.

Hun var til slutt så sliten og lei seg at hun gav han ultimatumet.

Enten er du mer hjemme og tar deg av ungene, hjelper til med hus og hjem....ellers er du ikke en del av dette huset og hjemmet.

Det ble selvfølgelig lovet bot og bedring.

Det gikk en stund hvor det gikk veldig bra og så begynte det på igjen.

Jeg ser hvor sliten hun er og hvor lite respekt han viser henne.

Dette er etter min mening ikke annet en respektløst ovenfor dere.

Deres tid er like verdigfull som deres partnere. Men jeg sier til deg som jeg har sagt til henne.

Du må bare sitte deg ned og fortelle det.

Det hele handler om å vise hverandre respekt og finne løsninger som begge kan leve med.

Inngå kompromisser som begge kan leve med.

Prat med henne om det og fortell henne hvilken følelser du sitter igjen med når hun drar avgårde på den måten.

Lykke til...

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at ALL tid går med til husbygging.

I så fall synes jeg du skal unne henne en fri-kveld i ny og ne.

Ta en selv også,høres ut til at du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde prioritere prosjektet nå, og så slappe av litt selv etterpå?

Det ideelle hadde jo vært om dere klarte å ta dere tid til å være romantiske midt oppi husbyggingen. Tenk alle de sære stedene det går an å "gjøre det" nå... icon_wink.gif Lage romantisk middag i murskjelettet med masse stearinlys og pledd? Er jo trist hvis de som skal bo i huset glir fra hverandre i byggingen...

Men jeg er enig i at hun virker litt egoistisk. Som om hun ikke tenker på at du og blir sliten og lei... Det må du bare sette deg ned å fortelle henne. Forklare at det ikke er en sjalusiting, men handler om rettferdig fordeling av byrde, penger og fritid. Det kan nemlig høres ut som om hun tror du er sjalu på hva som kan skje på disse turene. I mitt forhold er ikke noe slikt mønster av faste "singelfestegreier" aktuelt, men jeg kjenner andre som ser det som viktig for forholdet. Dersom hun har masse venner som enda ikke er etablerte, så blir det litt feil om hun hele tiden skal tilpasse seg dem,og "glemme" at hun er det.

Kanskje dere burde sette opp et budsjett med regnskap over hva hver og en av dere tjener, timer hver og en arbeider, og faktiske timer med fritid. Se om det er fordelt rettferdig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...