AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Vi skal gifte oss i slutten av oktober. Sendte ut invitasjoner for ca. 1.5 mnd siden. I tillegg sendte vi ut save-the-date kort for et års tid siden, da denne datoen har stor betydning for oss og vi har planlagt dette i snart 2 år. I dag får jeg brev i posten der jeg er invitert i bryllup til min kusine. SAMME DATO! Jeg trodde første det var en spøk. Jeg viste hun var forlovet, men har aldri hørt noe om når de skulle gifte seg. Hvorfor vil hun gifte seg samme dato som meg?? Vi bor på hver vår side av landet og noen av familien bor her, noen bor der, og noen bor andre steder. Jeg skal ikke nekte henne å gifte seg den datoen men jeg syns det er en del frekke faktorer som spiller inn. For det første så syns jeg det er ufattelig frekt å invitere meg til samme dato. Det sier seg jo selv at jeg prioriterer mitt eget bryllup fremfor hennes. Og for det andre så synes jeg det er dårlig gjort overnfor vår felles familie, der hun faktisk ber dem velge side. Hennes foreldre og søsken vil jo selvfølgelig prioriere henne denne dagen, og det samme med mine foreldre og søsken til min dag. Men vi har da 3 sett med tanter og onkler igjen, pluss deres barn og ikke minst et sett gamle besteforeldre, som må bestemme hvilket barnebarn som de vil dele dagen med. Er denne jenta riktig skrudd sammen? Unnskyld meg.. Dere syns vel ikke jeg overreagerer her? Anonymous poster hash: ac587...cd5 26
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Hvis dette er sant så overreagerer du ikke. Så usannsynlig er denne historien (ta det som et kompliment, TS)Anonymous poster hash: 2e9a7...08c 7
Gjest Kim Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 Har du tenkt på at din kusine kan tenke akkurat det samme om deg TS?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 For det første så syns jeg det er ufattelig frekt å invitere meg til samme dato. Det sier seg jo selv at jeg prioriterer mitt eget bryllup fremfor hennes. Anonymous poster hash: ac587...cd5 Jeg ville heller trodd at hun ikke er klar over at du skal gifte deg den dagen. Klart ingen sender invitasjon til bryllup om de vet at de inviterte skal gifte seg selv den dagen. Anonymous poster hash: 0c4e7...25c 7
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #5 Skrevet 22. juli 2013 Har du tenkt på at din kusine kan tenke akkurat det samme om deg TS? Når var jo jeg først ute med å sende ut invitasjoner da. Og sendte ut datokort for over et år siden... -TS Anonymous poster hash: ac587...cd5 11
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #6 Skrevet 22. juli 2013 Jeg ville heller trodd at hun ikke er klar over at du skal gifte deg den dagen. Klart ingen sender invitasjon til bryllup om de vet at de inviterte skal gifte seg selv den dagen. Anonymous poster hash: 0c4e7...25c Hun har jo blitt invitert til mitt bryllup. Så det stemmer ikke -TS Anonymous poster hash: ac587...cd5 8
Pearl2.0 Skrevet 22. juli 2013 #7 Skrevet 22. juli 2013 Huff :/ Dette var uheldig. Kan du ikke spørre henne og høre hva hun tenkte? Hadde hun også fått hold-av-datoen-kort?
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #8 Skrevet 22. juli 2013 Huff :/ Dette var uheldig. Kan du ikke spørre henne og høre hva hun tenkte? Hadde hun også fått hold-av-datoen-kort? Ja alle har fått. Jeg forsøkte å ringe henne i stad, men hun svarte ikke. Skal prøve igjen i kveld. -TS Anonymous poster hash: ac587...cd5
Pinkee Skrevet 22. juli 2013 #9 Skrevet 22. juli 2013 oi, den der var trasig, nesten så man kan lure på om det er sjalusi inn i bildet? Hvis du har advart om denne datoen for et år siden, å hun er invitert, så kan det bare ikke være noen misforståelser ute å går. Å når det er snakk om en random dato på høsten, hadde det vært st.hans eller nyttårsaften, eller noen annen spesiell dato, kunne jeg forstått. Synes synd på de i familien som nå må velge. 1
Pearl2.0 Skrevet 22. juli 2013 #10 Skrevet 22. juli 2013 Ja alle har fått. Jeg forsøkte å ringe henne i stad, men hun svarte ikke. Skal prøve igjen i kveld. -TS Anonymous poster hash: ac587...cd5 Ja, det må du nesten gjøre. Kan ikke forstå annet enn at det må være en misforståelse. Rart om hun gjør dette med vilje hvertfall. Det går jo bare ikke an å måtte splitte familien på det viset :/
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #11 Skrevet 22. juli 2013 oi, den der var trasig, nesten så man kan lure på om det er sjalusi inn i bildet? Hvis du har advart om denne datoen for et år siden, å hun er invitert, så kan det bare ikke være noen misforståelser ute å går. Å når det er snakk om en random dato på høsten, hadde det vært st.hans eller nyttårsaften, eller noen annen spesiell dato, kunne jeg forstått. Synes synd på de i familien som nå må velge. Ja, det må du nesten gjøre. Kan ikke forstå annet enn at det må være en misforståelse. Rart om hun gjør dette med vilje hvertfall. Det går jo bare ikke an å måtte splitte familien på det viset :/ Ja jeg tror ikke bryllupet mitt blir så veldig påvirket av at hun og hennes nærmeste ikke dukker opp. Vi har invitert en god del mennesker, så vi vil nok ikke merke det sådan. Men det som jeg syns er trasig her er at familien blir satt mellom barken og veden, og det er utrolig dårlig gjort. Syns ihvertfall syns på besteforeldrene mine som aldri gjør forskjell på oss barnebarna. Og jeg syns det også er flaut, for har jeg fått invitasjon, så har resten av familien fått det også. De sitter vel som et spørsmålstegn de også tenker jeg. -TS Anonymous poster hash: ac587...cd5
Pearl2.0 Skrevet 22. juli 2013 #12 Skrevet 22. juli 2013 Ja jeg tror ikke bryllupet mitt blir så veldig påvirket av at hun og hennes nærmeste ikke dukker opp. Vi har invitert en god del mennesker, så vi vil nok ikke merke det sådan. Men det som jeg syns er trasig her er at familien blir satt mellom barken og veden, og det er utrolig dårlig gjort. Syns ihvertfall syns på besteforeldrene mine som aldri gjør forskjell på oss barnebarna. Og jeg syns det også er flaut, for har jeg fått invitasjon, så har resten av familien fått det også. De sitter vel som et spørsmålstegn de også tenker jeg. -TS Anonymous poster hash: ac587...cd5 Haha, ja! Det er jo helt sykt. Tenk å få invitasjon til 2 bryllup i samme slekt på samme dato. Og dessverre er det alltid en som kommer verst ut av det, i dette tilfellet kusina di da hun var sist ut. Mest sannsynlig er det henne som ender opp med å måtte endre dato hvis det skulle bli snakk om det, hun var jo som sagt sist og det er hun som har "bæsja på leggen" her Jeg misunner henne ikke, men når hun har fulgt så dårlig med så må hun betale. 10
CathFoto Skrevet 22. juli 2013 #13 Skrevet 22. juli 2013 Huff, det er dårlig gjort. Mest av alt mot familien som må velge, veldig tullete av henne. 1
Gjest Twelve12 Skrevet 22. juli 2013 #14 Skrevet 22. juli 2013 Det må jo være en eller annen forklaring her. Naive meg vil helst si misforståelse, men det kan jo hende det ligger mer bak. Ville absolutt ringt kusinen å snakket med henne. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #15 Skrevet 22. juli 2013 Jeg synes det blir for dumt å spekulere i sjalusi og noe mer som ligger bak og slikt når vi ikke kjenner jenta. For all del: det kan godt være, men det kan jo også være at hun er en vims av rang? Ikke at det er en unnskyldning forsåvidt - da burde man være klar over at man ikke har oversikt og spørre litt rundt. Jeg håper for din skyld at det er en misforståelse, TS. Anonymous poster hash: 14b7c...816 2
Alja Skrevet 22. juli 2013 #16 Skrevet 22. juli 2013 What the F did i just read??? Dette må være tidenes misforståelse eller tidenes dårligste/dummeste kusine! 11
Gjest Gaea Skrevet 22. juli 2013 #17 Skrevet 22. juli 2013 Det mest sannsynlige er vel at hun har blandet datoer. Jeg tenker ofte at jeg skal ditten og datten en dato, men så var det visst uken etter. Ganske nylig trodde jeg at jeg skulle på ferie i juni, men så var det visst september... Noen mennesker er bare surrete. Jeg hadde ikke antatt at hun prøver å være slem, er sjalu eller noe slikt (hvorfor skulle hun være det?). Ring og spør om hun er klar over at du skal gifte deg samme dato, så kan det hende hun får flyttet det. Det går jo også utover henne selv om hun ikke gjør det, siden besteforeldre og annen familie muligens drar til ditt.
MissEi Skrevet 22. juli 2013 #18 Skrevet 22. juli 2013 Jeg hadde blitt helt satt ut! Tror jeg hadde blitt skuffet og sint 2
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2013 #19 Skrevet 22. juli 2013 Når var jo jeg først ute med å sende ut invitasjoner da. Og sendte ut datokort for over et år siden... -TS Anonymous poster hash: ac587...cd5 Du får ringe og høre hva som går av henne.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #20 Skrevet 22. juli 2013 Jeg får ikke tak i kusina mi. Har ringt henne 2 ytterligere ganger. Så også nå at hun var pålogget på chatten på facebook og sendte en melding der, men da ble hun plutselig bare logget av. Var ei annen kusine som ringte meg nettop, som selvfølgelig også hadde fått invitasjon (for det har jo alle sammen) og hun sa hun hadde pratet med hun. Ut ifra hva hun fortalte, så stemmer visst datoen og de har tenkt å gifte seg da fordi de skal reise et år etter bryllupet. Dette har de visst spart opp penger til. Så hun driter vel tydeligvis oppi at dette er bryllupsdagen min og at hun faktisk splitter familien. Jeg syns det er flaut, og jeg sitter med en skikkelig skyldfølelse her selvom jeg vet at det ikke er min skyld. Er skikkelig lei meg, og har mest lyst å bare kansellere hele bryllupet fordi piffen er helt borte. Også når jeg skjønner hvorfor jeg ikke får tak i henne, som er rett og slett at hun unngår meg. Vet ikke hva jeg skal gjøre.. -TS Anonymous poster hash: ac587...cd5 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå