AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Hvor mye babyklær hadde dere med på føden? Altså hvor mange body'er osv? Og bruker alle nyfødte lue? Syns alle jeg ser bilde av som nyfødt på sykehuset har lue på. Anonymous poster hash: 34d34...68e
Miss I.W. Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Jeg har bare med de klærne som vi skal bruke til lillebror når vi reiser hjem. Resten får vi låne på sykehuset og jeg akter ikke å reise hjem med annet skittentøy enn mitt eget. 2
Sunshower Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 Jeg brukte det de hadde på sykehuset da jeg var der, hadde med 2 forskjellige antrekk til hjemreise i to forskjellige størrelser.
dreia Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 Eg trur eg hadde med 2-3 bodyar, huer og strømpis, alt i ull. I tillegg til klær til heimreisa. Begge mine har komme nokre veker før termin og var små (største var 2,7 kg), så dei drukna heilt i sjukehusklæra, så dei var særdeles lite praktiske. Dessutan var det kjekt med ull, som varma dei små, spinkle kroppane bedre enn bomull.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #5 Skrevet 22. juli 2013 Åja man får låne på sykehuset, viste ikke det Bør man ha med lue? Eller jeg skal det uansett da babyen kommer i vinter, men tenkte på en lue ute knyting til å ha på inne på sykehuset. Fryser babyene lett de første dagene? Anonymous poster hash: 34d34...68e
Sunshower Skrevet 22. juli 2013 #6 Skrevet 22. juli 2013 Det er vel ikke anbefalt å ha på lue inne, så vidt jeg vet(?) Babyen min fikk en hjemmestrikka ullue på sykehuset (er en kvinnegruppe som strikker til nyfødtintensivavdelingen her jeg bor) da han ble født, han var prematur. Da jeg fikk han inn til meg dagen etterpå hadde han fremdeles på ullua, og barnepleieren tok den av han, for det var ikke nødvendig sa hun. På sykehuset jeg var fikk vi låne overdeler med knyting og bukser med føtter, helsetepper og dyner, så de bli godt pakket inn Det baby trenger mens dere er på sykehuset får dere låne. Uansett er man vel som regel inne på sykehuset, og der er det grei temperatur uansett årstid.
Gjest pysepusen Skrevet 22. juli 2013 #7 Skrevet 22. juli 2013 Jeg hadde med en del antrekk for jeg synes sykehusklærne er så stygge De sa til oss at det er lurt å ha på lue det første døgnet. Hvorfor vet jeg ikke...
Bolla! Skrevet 22. juli 2013 #8 Skrevet 22. juli 2013 Vi hadde med 3 antrekk til babyen, først og fremst fordi det er veldig koselig med egne klær, men også fordi jeg syns de klærne som er på sykehuset er så utvasket og stive. Vår hadde også på lue første døgnet etter anbefaling fra de på barsel. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #9 Skrevet 22. juli 2013 Det er varmt på barsel. Jeg tenker kun bomullstøy, evt sykehusets, som kokevaskes ved hjemkomst, og bade meg og baby før hjemreiseklær tas på. Jobber på sykehus selv, og vil ha minst mulig sykehusbakterier til å skape brystbeyennelser og slikt.Anonymous poster hash: 22fbc...55f
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #10 Skrevet 22. juli 2013 Men hvorfor har så mange ikke-premature nyfødte på seg lue på sykehuset? Kanskje det bare er de første timene, da det er 37 grader inni mora men ikke på utsiden. Anonymous poster hash: 34d34...68e
ara Skrevet 22. juli 2013 #11 Skrevet 22. juli 2013 Her fikk gutten lue med en gang han ble født men de tok den av etter noen timer. Vi hadde med 3 sett til babyen og det ble brukt opp for han bæsjet igjennom 2 ganger. Var på barsel i 2 døgn. Likte ikke sykehustøyet noe godt. Det var helt utvasket og slitt. Ikke pent. 1
Redbull Skrevet 22. juli 2013 #12 Skrevet 22. juli 2013 Åja man får låne på sykehuset, viste ikke det Bør man ha med lue? Eller jeg skal det uansett da babyen kommer i vinter, men tenkte på en lue ute knyting til å ha på inne på sykehuset. Fryser babyene lett de første dagene?Anonymous poster hash: 34d34...68e Klærne vi fikk på sykehuset var kun omslagsbodyer, de brukte dem som strømpebukse også. Stive harde og fæle. Vi hadde heldigvis med klesbytte til alle dagene. Babyen ble mer vår, og den slapp de stive ekkle sykehusklærne. Lue hadde ungene vår på de første timene. Ta med en ute lue til hjemveien, lån eventuelt lue på sykehuset til innebruk.
Stinelin Skrevet 22. juli 2013 #13 Skrevet 22. juli 2013 Vi hadde også med egne klær, likte ikke sykehusklærne. Dessuten sverger vi til tynn ull. Hadde ikke med så mye, skylte det i vasken etterhvert. Plaggene er jo bittesmå. Han brukte vel lue det første døgnet tror jeg.
Arkana Skrevet 22. juli 2013 #14 Skrevet 22. juli 2013 Vi hadde ikke med annet enn klær til hjemreise. Så ikke poenget med å dra fra barsel med ekstra skittentøy i sekken.
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #15 Skrevet 22. juli 2013 Vi kommer til å ha med 4-5 skift til lille. Klærne tar jo ikke akkurat stor plass så greit å ha med både i tynn ull og bommul og både str. 50 og 56. Det blir langermet body, strømpebukse, en bommulspysj og hentesett til hjemturen. Hun kommer til å få på seg våre klær helt fra starten. Anonymous poster hash: 8d582...aaa
Sol79 Skrevet 22. juli 2013 #16 Skrevet 22. juli 2013 Sykehusklærne babyen min fikk var for store, stygge, utvasket og manglet en knapp. Altså ikke noe behagelig og heller ikke noe koselig for bilder. Den lille ekstra klesvasken ved hjemkomst er virkelig verdt det.
TrickyCicci Skrevet 23. juli 2013 #17 Skrevet 23. juli 2013 Kan være verdt å sjekke opp om du får klær på sykehuset eller ikke, det er ikke alle steder de har det. Her i Kristiansand står i informasjonen fra sykehuset at du skal ta med egne klær, og da er det jo greit med litt ekstra.
^^Belle^^ Skrevet 23. juli 2013 #18 Skrevet 23. juli 2013 Jeg hadde med nok klær til de dagene vi var der. Selv om jeg har fått store unger (4 kg) har klærne vært altfor store. I tillegg er de skikkelig upraktiske (omslagsjakker med knyting), stive og stygge. Storesøster ble ikke en skikkelig baby før hun fikk på seg sin første body da hun var halvannen dag gammel.
Teriyaki Skrevet 23. juli 2013 #19 Skrevet 23. juli 2013 Brukte bare klær fra sykehuset vi. Men siden gutten var på intensiven så fikk han vanlige bodyer i stedet for disse skjortene.
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #20 Skrevet 23. juli 2013 Jeg brukte også bare klær fra sykehuset, ja ikke så pene kanskje, men praktiske. Hadde bare med klær til hjemreisen i to forskjellige størrelser (hadde ikke ordentlig "hentesett") og så hadde jeg med to luer, en til å ha på like etter fødsel og en til hjemmreise. Anonymous poster hash: 7038c...da7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå