Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår hadde et anfall av falsk krupp i natt, veldig ekkelt.

I dag er han ikke synlig påvirket, men han vill bare bæres, og bare av meg. Blir helt hysterisk om jeg setter han ned eller om pappan skal holde han litt.

Det er slik han kan være om han er syk eller har vondt noe sted.

Leser at falsk krupp er en virusinfeksjon som sitter i halsen, kan det være det som er vondt tro? Eller er det stresset fra i natt som kan sitte i?

Noen som har opplevd falsk krupp og kan si noe om hva som er vanlig i ettertid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ble også redd etter anfallet.De får jo ikke puste normalt.Men han var kun 10mnd ,så hvor mye han oppfattet er jeg ikke sikker på.

I alle fall ,ambulansen kom rimelig fort her, og de sa at barnet kan være medtatt følgendes dag,noe som stemte her.

Han var litt mer klengete enn vanlig,men jeg ser jo hvorfor.Sikkert livredd for "DET " som skjedde.

Husker vi fikk noen tabletter han kunne få,men ulempen er jo at han klarte ikke drikke dette når anfallet startet.I steden fikk vi han ut i frisk luft,gjerne litt kaldt om mulig.Samt jeg har astma og han fikk ventoline på forstøverapparat (klarert med barnelege)
Det så ut til å hjelpe en del

Min hadde siste kruppanfall i 9års alder om jeg husker rett

Skrevet

Et av mine barn fikk et slikt anfall en gang, hadde ingen spesielle symptomer dagen etter, men jeg holdt h.am hjemme fra barnehagen for sikkerhets skyld. Kanskje han vil bæres så mye fordi han ble litt skremt?

Kommer sikkert noen bedre svar fra noen med mer erfaring.

Skrevet

Sønnen min hadde falsk krupp for ikke så lenge siden, dog ikke med sånne voldsomme anfall som gjorde at vi ringte 113 eller ble alvorlig bekymret for pusten hans. Hadde inntrykk av at han hadde vondt i halsen en stund etterpå. Han hadde flere anfall i løpet av et par dager, og så hostet han gradvis mindre dag for dag. Men hes var han vel fortsatt etter at formen hadde steget. Han hadde for øvrig ganske høy feber også, hvis jeg husker riktig, og ville bare sitte i fanget vårt og lene seg inntil, noe som kun skjer når han føler seg ordentlig dårlig.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har mye erfaring med falsk krupp... Hvor gammel er sønnen din, TS?

For vår del får han falsk krupp helt i startfasen av forkjølelser. Som regel hjelper det med frisk luft og å bli bært (oppreist posisjon).

Dagen etter er han ikke særlig preget. Han er naturlig nok trøtt og sliten etter natten. Og har jo også ofte blitt forkjøla. Men som regel er han i form til å dra i bhg. Han er snart 2,5 år.

Vil tro at sønnen deres ble redd og kanskje er det også pga forkjølelse han er klengete..

Innimellom kommer kruppen flere netter på rad, men som regel er det bare den ene natta...

Anonymous poster hash: 2857b...553

Skrevet

Gutten vår er 14mnd.

Han har vært snørrete noen dager i forkant, men det virker som om det går mot slutten. Spørs om han ble redd ja, og det er jo forståelig. Veldig ekkelt når det står på!

Formen og humøret har forøvrig blitt bedre utover dagen, og da han la seg var han helt vanlig igjen. :)

Krysser fingrene for at natta går fint. Leste på nettet at den første (eller to) natta var verst, og han har fått Betapred som skal være langtidsvirkende, så håper det går bedre nå.

Takk for erfaringer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...