AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #1 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg skal legge nye fliser i gangen i leiligheten min. Ellers i leiligheten har vi vanlig, mattlakkert eikeparkett. Jeg lurer på om jeg skal gå for mørkegrå skifer-fliser i gangen, eller om jeg skal gå for en lysegrå fliser? De lysegrå flisene er også stein, men vet ikke hvilken type stien. Det er ingen vinduer i gangen, bare lys som kommer som følge av vinduer fra kjøkken, stue og soverom. Det er tydeligvis vanligst å ha mørke skifer-fliser på gangene i de norske hjem, men jeg er redd for at det blir veldig mørkt. De lyse flisene er de jeg har lyst på, men dersom det gjør at leiligheten blir tungsolgt er det jo veldig dumt å legge noe ingen liker... Hva hadde du valgt,- og hvorfor? Hva har du selv? Noen som har noen bilder/ideer til fine(re) fliser? (Skitt synes mindre på de lysere flisene. På skifer synes jo skitt relativt fort.) Anonymous poster hash: 12590...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #2 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg selv har lysegrå fliser i gangen, og er fornøyd med det. Skitten vises mindre enn på mørke fliser, og jeg har fått mye skryt for at det ser pent ut. Har forresten mørkere grå fliser i stua, foran ovnen, litt stort område, og der vises all skitt veldig fort (har hund, så det blir noen potemerker).. Anonymous poster hash: 728f1...290 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #3 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg selv har lysegrå fliser i gangen, og er fornøyd med det. Skitten vises mindre enn på mørke fliser, og jeg har fått mye skryt for at det ser pent ut. Har forresten mørkere grå fliser i stua, foran ovnen, litt stort område, og der vises all skitt veldig fort (har hund, så det blir noen potemerker).. Anonymous poster hash: 728f1...290 Takk for svar! Ok, så da er det tydeligvis slik at folk synes det er fint. Så bra! Er jo vanskelig å vite, ettersom "alt" man ser gjerne er skifer eller andre mørkere fliser. Vi bor jo i et land uten mye sollys store deler av året, så tenkte at lysere fliser vil løfte rommet heller enn å tynge det ned. Flere som har en mening eller erfaring, så fortell meg gjerne! Synes det er vanskelig å gå mot strømmen uten peiling på hva jeg egentlig går til. Anonymous poster hash: 12590...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 22. juli 2013 #4 Del Skrevet 22. juli 2013 Mange sier at skitt synes mindre på lyse fliser - men i alle hjem (inkl mitt eget) så ser jeg at det ikke stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #5 Del Skrevet 22. juli 2013 Mange sier at skitt synes mindre på lyse fliser - men i alle hjem (inkl mitt eget) så ser jeg at det ikke stemmer Takk for svar! Kanskje det er mer avhengig av hva slags skitt og hvilken type lys- eller mørk flis det er snakk om? De skifergrå flisene viser alt som er av lyse menneske- og dyrehår, gjørme og generelt sko-møkk. Også fot-merker dersom man har gått på de etter en dusj. De lysere steinflisene skjuler det overstående, men på disse synes mer lo, og.... eh. Jeg har nemlig prøver her hjemme som jeg har tråkket på med skitt, vann og lagt hår på. Synes lite. Skal jo sies at skifer ofte er veldig ensfarget og har ikke like gode kamufleringsegenskaper som de lyse flisene har, som er mer "marmorert". Anonymous poster hash: 12590...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 23. juli 2013 #6 Del Skrevet 23. juli 2013 Ja tror nok det har med mønster å gjøre, helt glatte er ikke å anbefale tenker jeg. Og brune har jeg sett mange skrekkeksempler på. Anbefaler mørk grå sement og ikke hvit (som kanskje hadde vært finest til lys grå) Da det er der støvet setter seg, og vanskelig å fjerne.. Vet ikke hvor ofte du støvsuger - her blir det ett par ganger i uka, og da holder det seg som regel greit. Så hvis du er flink med støvsuging, så er det sikkert samme hvilken farge du velger? Lys grå blir sikkert kjempefint i en mørk gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2013 #7 Del Skrevet 23. juli 2013 Er jeg blind som ikke finner en butikk man kan besøke, eller har disse bare nettbutikk?http://www.villeroy-boch.com/en/no/home/tiles/collections.html Anonymous poster hash: 12590...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 24. juli 2013 #8 Del Skrevet 24. juli 2013 Ser de har en butikk i Oslo, men da må man ut på hovedsiden og søke opp butikker for fliser.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikk Skrevet 24. juli 2013 #9 Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg skal legge nye fliser i gangen i leiligheten min. Ellers i leiligheten har vi vanlig, mattlakkert eikeparkett. Jeg lurer på om jeg skal gå for mørkegrå skifer-fliser i gangen, eller om jeg skal gå for en lysegrå fliser? De lysegrå flisene er også stein, men vet ikke hvilken type stien. Det er ingen vinduer i gangen, bare lys som kommer som følge av vinduer fra kjøkken, stue og soverom. Det er tydeligvis vanligst å ha mørke skifer-fliser på gangene i de norske hjem, men jeg er redd for at det blir veldig mørkt. De lyse flisene er de jeg har lyst på, men dersom det gjør at leiligheten blir tungsolgt er det jo veldig dumt å legge noe ingen liker... Hva hadde du valgt,- og hvorfor? Hva har du selv? Noen som har noen bilder/ideer til fine(re) fliser? (Skitt synes mindre på de lysere flisene. På skifer synes jo skitt relativt fort.) Anonymous poster hash: 12590...750 Jeg ville valgt de lyse: - Mindre skitt synes - Reflekterer lys bedre - Jakker og annet som står og henger i gangen vil også stjele en del lys og gjøre rommet "mørkere" og "mindre" - Lysere gulv vil gi en illusjon av at rommet er større enn ved mørkt gulv - Lysegrått er fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #10 Del Skrevet 24. juli 2013 Ser de har en butikk i Oslo, men da må man ut på hovedsiden og søke opp butikker for fliser.. http://www.villeroy-boch.com/en/no/home/the-company/addresses/fliesen.html?no_cache=1 Denne? Betyr det at Bergersen Flis på Manglerud selger Villeroy Boch fliser? Anonymous poster hash: 12590...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2013 #11 Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg ville valgt de lyse: - Mindre skitt synes - Reflekterer lys bedre - Jakker og annet som står og henger i gangen vil også stjele en del lys og gjøre rommet "mørkere" og "mindre" - Lysere gulv vil gi en illusjon av at rommet er større enn ved mørkt gulv - Lysegrått er fint! Tydeligvis mange som synes det. Jeg var bare så usikker ettersom det på ALLE visningene vi var på for et år siden var grå skifer i gangene/kjøkkenet... Det skal sies da, at det er det vi har blitt anbefalt i 5 av 5 flis-kjeder vi har besøkt. Fordi det er standard og kan ikke gå galt eller hva de sa... Kanskje derfor folk uten særlig meninger om saken går for det. Anonymous poster hash: 12590...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest- silje Skrevet 25. juli 2013 #12 Del Skrevet 25. juli 2013 http://www.villeroy-boch.com/en/no/home/the-company/addresses/fliesen.html?no_cache=1 Denne? Betyr det at Bergersen Flis på Manglerud selger Villeroy Boch fliser? Anonymous poster hash: 12590...750 Ja det bør jo bety det da? Du kan jo ringe dem og høre om noen andre også tar inn fliser av Villeroy Boch, nå vet jeg ikke hvor du bor, men det er jo en god avstand for mange her i Norge, så skulle jo tro at di leverte til flere butikker?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2013 #13 Del Skrevet 25. juli 2013 Ja det bør jo bety det da? Du kan jo ringe dem og høre om noen andre også tar inn fliser av Villeroy Boch, nå vet jeg ikke hvor du bor, men det er jo en god avstand for mange her i Norge, så skulle jo tro at di leverte til flere butikker?? Ja, det burde bety det. Får kjøre bort og ta en titt, bor i Oslo. Liker ikke å ringe. Tok en nærmere titt på Volleroy's hjemmesider og la merke til at det koster 12£ per flis... Og dette var de små flisene på 10 x 10 cm. Herregud, gangen er riktignok liten, men likevel mellom 4 og 7kvm, det blir dyrt! Jeg burde egentlig bare holde meg unna Bergersen og -dermed holde meg innafor budsjettet. Hehe. Anonymous poster hash: 12590...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. juli 2013 #14 Del Skrevet 25. juli 2013 Bergersen flis selger fliser fra Villeroy osv, har selv sett det da jeg var på flisejakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikk Skrevet 30. juli 2013 #15 Del Skrevet 30. juli 2013 Tydeligvis mange som synes det. Jeg var bare så usikker ettersom det på ALLE visningene vi var på for et år siden var grå skifer i gangene/kjøkkenet... Det skal sies da, at det er det vi har blitt anbefalt i 5 av 5 flis-kjeder vi har besøkt. Fordi det er standard og kan ikke gå galt eller hva de sa... Kanskje derfor folk uten særlig meninger om saken går for det. Anonymous poster hash: 12590...750 Jeg synes det er så fint at jeg ville valgt det uansett hva andre gjorde. Lysegrått <3 Kunne levd i en lysegrå verden <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #16 Del Skrevet 30. juli 2013 Vi har hatt mørkegrå skiferfliser i gangen, og det var et mareritt. Alt synes på det! Nå har vi nokså lys grått tregulv, og jeg slipper å støvsuge/vaske meg ihjel. Anonymous poster hash: aa5c3...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2013 #17 Del Skrevet 30. juli 2013 Ja tror nok det har med mønster å gjøre, helt glatte er ikke å anbefale tenker jeg. Og brune har jeg sett mange skrekkeksempler på. Anbefaler mørk grå sement og ikke hvit (som kanskje hadde vært finest til lys grå) Da det er der støvet setter seg, og vanskelig å fjerne.. Vet ikke hvor ofte du støvsuger - her blir det ett par ganger i uka, og da holder det seg som regel greit. Så hvis du er flink med støvsuging, så er det sikkert samme hvilken farge du velger? Lys grå blir sikkert kjempefint i en mørk gang! Vi har fliser med mønster og struktur og det er noe dritt å vaske! All skitt legger seg i strukturen på flisene, så man ligger på knær og skrubber og skrubber. Ville valgt noen med lite struktur. I kjelleren har vi store glatte fliser med mønster og der er det bare å dra vaskekosten over. Men jeg skjønner jo at man ønsker en helt annen type fliser i en yttergang enn i en kjeller Bare husk at mørke fliser stjeler ikke så mye lys som mørke vegger. Et par spotter i taket så er det løst! Anonymous poster hash: 8ab02...46c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 1. august 2013 #18 Del Skrevet 1. august 2013 Vi har mørkegrå skifer i gangen, og jeg synes ikke det er gulvene som mest synes på. Eneste er vel sånne hvite saltmerker om vinteren. Men det er litt rustikk overflate på våre. Jeg er i alle fall fornøyd med mørke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. august 2013 #19 Del Skrevet 1. august 2013 Mørke fliser, men ingen struktur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiralis Skrevet 3. august 2013 #20 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg pusset opp vindfanget for vel et år siden. Valgte lysegrå fliser med lite struktur. Meget fornøyd. Veldig greit at ikke all skitt vises dagen etter at man har vasket gulvet. Jeg syntes også at mørke fliser eller skifer gjør rommet veldig "tungt". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå