Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer på det STERKESTE å farge håret mitt nå... nå begynner jeg rett og slett å se ut som en huldra med ettervekst som ikke ligner************
Jeg har fått anbefalt av venninner som har gått gravid om a IKKE farge håret så lenge jeg er gravid..

Har dere farget håret? Hva er det som kan være så skadelig? er det lukten av kjemikaliene eller er det at det kan trekke inn i huden? Er det bevist at barnet kan ta skade av at mor farger håret i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bevist at det skader barnet, og det er svæært lite som går inn i mors blodsystem. I tillegg er hjemmefarging veldig svak, kan også velge en uten ammoniak. Eneste jeg ser som en klar grunn til å legge bort fargen er at håret gjerne reagerer annerledes enn ellers på farging, pga hormonene. Mitt hår tok opp farge mye dårligere da jeg var gravid, enda det var samme farge som jeg hadde brukt tidligere. Farget to ganger i løpet av svangerskapet og har en frisk og rask jente på et halvt år som ligger å sover ved siden av meg nå.

Anonymous poster hash: 16068...466
Skrevet

Det er ikke så farlig nå som det det var før.

Men om du gjør det hos frisør, så ville jeg sagt ifra, så de evnt. kan sette deg under et avtrekk for sikkerhets skyld.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje noen syns at det er litt sært men det finnes munnbind (på apoteket) som dekker både munn og nese, så slipper du å eventuelt puste inn noe farlig. Kanskje litt merkelig å ta med seg til frisøren men hvis du skal farge hjemme så er det ingen som ser deg ;) De kan du jo og bruke om du skal lakke neglene eller male en babyseng med en maling du er usikker på om er trygg.

Anonymous poster hash: 41744...e13
Skrevet

Jeg farget håret hos frisøren når jeg var høygravid fordi jeg tenkte det ble en stund til neste gang :fnise: hehe.. å det var ikke noe problem i det hele tatt. Har ei frisk og rask jente på litt over 1år.

Jeg syns du skal unne deg selv den luksusen at du kan farge håret! Man føler seg straks masse bedre og løfter selvfølelsen endel hakk! :laugh:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk en mild farge (gjerne en slik økologisk-vegansk en man får på helsekosten, de er veldig snille) og ventiler godt mens du farger for å trekke inn minst mulig. :)

Anonymous poster hash: 3d7ca...308
Skrevet

Kanskje noen syns at det er litt sært men det finnes munnbind (på apoteket) som dekker både munn og nese, så slipper du å eventuelt puste inn noe farlig. Kanskje litt merkelig å ta med seg til frisøren men hvis du skal farge hjemme så er det ingen som ser deg ;) De kan du jo og bruke om du skal lakke neglene eller male en babyseng med en maling du er usikker på om er trygg.

Lakke neglene med munnbind? ojda... jeg har aldri tenkt over at jeg må passe meg for neglelakk eller neglelakk fjerner.... jeg lakker tærene mine sikkert i allefall 1 gang i uken!!! OI!

Skrevet

Jeg farget med en sånn apotekfarge som skulle være naturlig og uten amoniakk. Den hadde da selvsagt ikke det store fargeutvalget, men de hadde det jeg så etter. Apotek 1. Men det er å puste det inn som er "det farlige" så hvis du lufter godt og f.eks sitter ute mens den virker (hjemmefarging) så går det nok bra :-)

AnonymBruker
Skrevet

Lakke neglene med munnbind? ojda... jeg har aldri tenkt over at jeg må passe meg for neglelakk eller neglelakk fjerner.... jeg lakker tærene mine sikkert i allefall 1 gang i uken!!! OI!

Bruker ikke munnbind sjøl når jeg lakker, men lakker ikke så ofte. Leste en diskusjon her inne tidligere hvor noen mente at det var livsfarlig for fosteret å lakkere neglene, så derfor jeg nevnte det, for jeg vet ikke hvor farlig det er og det var bare et eksempel :)

Skrevet

Jeg gidder ikke å se ut som ei kråke på håret, føler meg ufresh nok allerede. Så her farges håret som normalt, det samme gjaldt mitt første svangerskap.

Skrevet

Jeg farget håret i begge svangerskap med god samvittighet. Leste nok om det til å bli overbevist om at risikoen var minimal, og jeg følte meg så shabby at jeg måtte få beholde litt luksus for meg selv... :)

Gjest pysepusen
Skrevet

Jeg farget håret i begge svangerskap med god samvittighet. Leste nok om det til å bli overbevist om at risikoen var minimal, og jeg følte meg så shabby at jeg måtte få beholde litt luksus for meg selv... :)

Samme her. Jordmor sa også at det var helt OK.

Eneste som ikke var så gøy var at fargen ikke tok skikkelig...

Gjest vilma2000
Skrevet (endret)

Jeg er gravid og striper håret hos frisøren. Jeg har lest nok trygge kilder på at det er helt ok å farge håret som gravid. Tror det mest er gamle damer som tror det er farlig.

Endret av vilma2000
Skrevet

Samme her :)
Skrevet

Samme her. Gav beskjed om at jeg var gravid da, sånn før det syntes.
AnonymBruker
Skrevet

hm, jeg er absolutt ikke hysterisk, men akkurat det å smøre inn håret med de kjemikaliene der byr meg i mot når jeg er gravid, det er jo ingen tvil at det er sterke saker..selv om det er en liten del som går i blodsystemet, så er det jo likevel mer enn null og hvorfor ta sjansen tenker jeg.

Anonymous poster hash: 37580...109
Skrevet

Jeg farger håret, men har valgt farge som er mest mulig lik min egen (bare endel freshere), for at det ikke skal være så nøye med etterveksten.

Farger håret så mye som det trengs for at jeg skal føle meg bra, men så lite som mulig.

Har forøvrig fått grønt hår et par ganger pga graviditeten. :plystre:

AnonymBruker
Skrevet

ville farget som normalt. men ikke bleket håret.

Anonymous poster hash: 3c0ff...884
Gjest Magdalene
Skrevet

Farget som normalt begge svangerskap.

Skrevet

Det går bra å farge håret sitt en gang innimellom, men frisører bør styre unna å farge håret til kundene sine siden det kan være farlig å stå oppi kjemikaliene hele dagen.
Du kan jo finne en frisør som bruker milde/naturlige hårfargeprodukter som ikke er proppet full av kjemikalier! Vet at det er flere salonger som bruker slike produkter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...