Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det klaffer denne måneden har mannen bursdag 3 dager før IKM, og det kan da være mulig å få positiv test.

Har noen gode ideer om hvordan fortelle mannen? Også om det ikke klaffer til bursdag, vi gir ikke opp så lett :-)

Anonymous poster hash: 613ef...369

Skrevet

Skrive eller finne noe det står pappa på. Eller verdens beste pappa eller du skal bli far. Colaflaske, body, bleie el. Kan skrive på selv og. Kan skrive på speil, frontrute el. Med noe som lett går bort selvfølgelig.

Snu masse ting i huset på hodet og når han spør hvorfor kan du forklare at livet er snudd på hodet fordi dere skal bli foreldre. Gjør det til en positiv greie selvfølgelig.

Pakke inn noe i gave som forteller han det. Kan jo pakke inn testen. Jeg personlig syns det er litt ekkelt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville hatt han i nærheten mens jeg tok testen. Så vi kunne sett resultatet sammen, i stedet for at jeg fortalte han det senere.

Anonymous poster hash: e1286...77c
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Kjøp en hvit body, og en tekstiltusj og skriv.

"Gratulerer med dagen pappa!"

Enkelt og søtt :)

Endret av Tomaten
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen og jeg er enige om at gjesterommet trengs mye oppussing for å bli et bra barnerom. Men vi vil ikke starte før vi blir gravide. Avtalen er at jeg begynner å rive tapet, og røske skapdører og rive listverk av veggene på gjesterommet når jeg får positiv test. :fnise: Så jeg trenger ikke si noenting!

Anonymous poster hash: 588ef...034
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe en t-skjorte hvor det står "Dad since 2014" eller noe sånt. Muligens kjøpe ett krus med "verdens beste pappa" på.

Eller kanskje tegne bolle i ovnen på magen også vise?

AnonymBruker
Skrevet

Artige ideer:-) Jeg har IKM i midtuke, og kan oftest er vi ikke sammen før i helgen (samme utfordring ned EL), så det blir lenge å holde seg hvis det klaffer en gang :-) Men jeg må jo se ansiktsuttrykket hans hvis vi er så heldige!

Han er allerede far, mens jeg er barnløs. Tror beskjeden bør vise at jeg inkluderer hans fra før av, helt fra begynnelsen.

Har også tenkt på å strikke etpar babysokker i nyfødtstørrelse og gi til ham som innpakket gave, med foto av positivt test i.

Skrevet

Har også tenkt på å strikke etpar babysokker i nyfødtstørrelse og gi til ham som innpakket gave, med foto av positivt test i.

Jeg hadde ikke giddet å styre med å ta bilde, fremkalle og pakke det inn i en gave. Synes det er godt nok som det er å ha noe annet baby/pappa-relatert å gi ham. Ta evt. bilde med mobilen, så har du det hvis han vil se. Akkurat der og da tror jeg han skjønner at han skal bli pappa uansett, og det bildet blir overflødig.

Håper det klaffer for dere.

AnonymBruker
Skrevet

Snu masse ting i huset på hodet og når han spør hvorfor kan du forklare at livet er snudd på hodet fordi dere skal bli foreldre. Gjør det til en positiv greie selvfølgelig.

Hehe, den der likte jeg godt. Originalt!

Anonymous poster hash: 43a2d...202

AnonymBruker
Skrevet

En innpakket positiv test holder lenge.. :) Jeg synes ikke man skal skjule det lenge for pappaen uansett, det er jo like stort for han og han fortjener å høre om det "med en gang".

Anonymous poster hash: e75d2...94d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Vi fikk ei flaske med alkoholfri eplecider av noen venner, og ble enige om å sprette den når jeg fikk positiv test. En sein kveld da mannen kom sliten hjem fra jobb åpnet jeg flaska og helte i to vinglass.

Han: "Men skulle vi ikke vente med den til du fikk pos... OI! :overrasket: "

Jeg: :rolleyes:

Han: :rodmer:

Edit:

Andre gangen:

Jeg: "Shit, jeg er gravid."

Han: :daane:

:fnise:

Endret av Stinelin
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å holde det skjult for mannen jeg. Her var mannen min hjemme når jeg testet og fikk vite det med en gang. Om han hadde dradd på jobb når jeg testet hadde jeg med en gang ringt han. Han er jo en like stor del i det og jeg synes han også burde få vite det me en gang. Men alle gjør det jo på sin egen måte.

Hvis du googler "hvordan fortelle at du er gravid" får du opp mange tips. Det er vel mest rettet på besteforeldre, men det er sikkert noe som funker til mannen også.

Anonymous poster hash: 8cbbb...5ec

Skrevet

Vi fikk ei flaske med alkoholfri eplecider av noen venner, og ble enige om å sprette den når jeg fikk positiv test. En sein kveld da mannen kom sliten hjem fra jobb åpnet jeg flaska og helte i to vinglass.

Han: "Men skulle vi ikke vente med den til du fikk pos... OI! :overrasket: "

Jeg: :rolleyes:

Han: :rodmer:

Edit:

Andre gangen:

Jeg: "Shit, jeg er gravid."

Han: :daane:

:fnise:

Hoho!!!

Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å holde det skjult for mannen jeg. Her var mannen min hjemme når jeg testet og fikk vite det med en gang. Om han hadde dradd på jobb når jeg testet hadde jeg med en gang ringt han. Han er jo en like stor del i det og jeg synes han også burde få vite det me en gang. Men alle gjør det jo på sin egen måte.

Hvis du googler "hvordan fortelle at du er gravid" får du opp mange tips. Det er vel mest rettet på besteforeldre, men det er sikkert noe som funker til mannen også.

Min samboer var bortreist i jobben når jeg fikk mistanke pga symptomene og da det ikke var planlagt så ville jeg ikke ta det på tlf. Så jeg ventet 3-4 dager (husker ikke helt hvor lenge) på at han skulle komme hjem før jeg fikk fortalt det. Klarte ikke vente så lenge på å ta en test, er min kropp så jeg ville vite. Men jeg hadde neppe fortalt det på tlf uansett, sånt syns jeg at man bør si ansikt til ansikt iallefall når det er den første ungen, og ikke alle får testet seg når mannen er hjemme. Han ble ikke sur for at jeg ikke sa det med en gang. Men jeg tok en ny test når han var kommet hjem for å vise han, den første testen heiv jeg nesten med en gang pga bakterier.

TS: hvis du kan bake (jeg er elendig på det) så kan du jo bake en bursdagskake, ta testen og om den er positiv så skriver du på den "Gratulerer med dagen pappa!" :) Er den negativ så skriver du ingenting eller hans navn isteden for pappa.

Skrevet

Min mann er alltid stressa når jeg ringer han på jobben, ellers kjører han arbeidsbil som durer og bråker. Gadd ikke ringe bare for å skynde meg å opplyse om at jeg var gravid. Hadde veldig lyst til å se uttrykket hans, dele øyeblikket og hadde behov for å snakke om det selv også. Derfor ventet jeg til han kom hjem.

Andre gangen var vi begge hjemme, og han fikk beskjeden med det samme jeg kom fra badet. Da hadde vi begge ei natt med noen få timers søvn bak oss, (8mnd gammel baby med lakenskrekk). Perfekt beskjed å stå opp til. :danse:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...