Gjest Gjest_surfot Skrevet 22. juli 2013 #1 Skrevet 22. juli 2013 Jeg skrev en tråd her tidligere angående en fosterkatt, har nå adoptert henne og er kjempe fornøyd med det . Er det noen som opplever at katten blir furt? Syns det er så merkelig og likevel noe sjarmerende. Nå nettopp så koste jeg med ho og plutselig så bet hun meg, det er vel og merke kosebiting, ikke hardt, men vil ikke at hun skal gjøre det til en vane, så jeg sa nei strengt og ville ikke kose med henne mer. Da bare gikk ho og la seg i sokkerkurven i skapet mitt og bare så innover i skapet og ville ikke se på meg. En av mange historier Er kattene deres sånn? 3
ninuska_ Skrevet 22. juli 2013 #2 Skrevet 22. juli 2013 Når min katt biter lett mens vi koser så er det fordi jeg har vært sløv på signalene hans om at han har fått nok 2
Anoia Skrevet 22. juli 2013 #3 Skrevet 22. juli 2013 Når min katt biter lett mens vi koser så er det fordi jeg har vært sløv på signalene hans om at han har fått nok Sånn er det med min også Hun kan forøvrig bli litt furt (på meget høylytt vis) når det er noe hun ikke får lov til, men hun er absolutt ikke en langsint pus. Katten vi hadde da jeg var yngre, derimot, kunne være gretten i lange tider. F.eks ble han veldig sur på oss når vi hadde vært på ferie i en uke eller to. Da var han først helt fra seg av glede med en gang vi kom hjem, og så var han kjempegretten og satt med ryggen til oss resten av dagen. Det tok gjerne et par dager før han hadde tilgitt oss. 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 22. juli 2013 #4 Skrevet 22. juli 2013 Hvis vi tvinger katten til å være inne en natt av og til så blir han så sur at han ikke kommer hjem hele neste dag.
Severus Skrevet 22. juli 2013 #5 Skrevet 22. juli 2013 Min katt blir furten om hun ikke får smake ostesuflet. 1
Tomaten Skrevet 22. juli 2013 #6 Skrevet 22. juli 2013 Ja katter er sure vesener og ble fort furt. Min katt snur ryggen demonstrativt mot meg og nekter å høre på meg om jeg snakker til han. Det være seg om han ikke fikk noe godt fra matbordet, jeg sa litt for hardt nei, eller han rett og slett ikke ble koset på den måten han ville. Er litt morsomt å se på 1
Lemming Skrevet 22. juli 2013 #7 Skrevet 22. juli 2013 Hvis vi går på kjøkkenet kommer pus løpende og håper på noe godt. Hvis han da ikke får noe hender det at han "stalker" etter oss når vi går ut av kjøkkenet, sniker seg opp bak oss og biter oss i leggen. Ikke hardt, men som for å demonstrere at han er misfornøyd! Katten vi hadde da jeg var barn furtet hvis vi var lenge hjemmefra. Han kunne godt furte noen dager. 1
Enilorac Skrevet 22. juli 2013 #8 Skrevet 22. juli 2013 Sjefskatten over de andre kattene vi også hadde ble noen ganger litt furt hvis de ga de andre masse oppmerksomhet. Gikk vi til han for å kose rygget han og satt seg litt lenger unna og så ut i luften, rett og slett latet som han ikke brydde seg om oss (han var en utrolig kosete katt egentlig) haha... 1
Minya Skrevet 25. juli 2013 #9 Skrevet 25. juli 2013 (endret) Gamlekatta vår er dronningen av småfurting. Hun er ganske morsom når hun blir furt, setter seg demonstrativt med ryggen mot deg og nesa litt i været. Sist hun gjorde det var da hun var inne for tannrens og i tillegg trakk to små tenner. DA var hun furt da! Kom ned for å hente henne, og med en gang hun så meg, snudde hun ræva til meg i buret. "Snakker ikke til deg, fikk ikke mat" (Hun hadde blitt fastet siden dagen før pga narkose) Edit; Hun er for øvrig så glad i kos at hun aldri furter lenge før hun må bort å få litt kos. Endret 25. juli 2013 av Minya 1
Gjest Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 Fantastiske historier Jeg har alltid vært et hundemenneske, men merker nå at jeg faktisk foretrekker katter Min var til vaksinasjon og ormekur i går, hun ble furt da! Oppsøkte ikke kontakt med meg resten av dagen, men hun er nå søt 1
Minya Skrevet 25. juli 2013 #11 Skrevet 25. juli 2013 En runde til veterinæren er ofte svært god grunn til å oppføre seg MEGET SNURT OG FORNÆRMET i minst en time etter endt besøk. 1
LittDiva Skrevet 25. juli 2013 #12 Skrevet 25. juli 2013 Jup, feil børste eller teknikk kan også være nok. Og litt forskjellige fra dag til dag hvem er verdig nok til å gi mat , lukke opp døren osv. Feil person på feil dag - nei takk, klarer meg selv. Halen i været og rolig gange bort fra denne tullingen . Tihi... 1
Gjest Belle âme Skrevet 25. juli 2013 #13 Skrevet 25. juli 2013 Mine to furter ikkje :-( Eller de biter litt men ikkje hardt, eg like at de biter eg
Gjest Crazycatlady Skrevet 27. juli 2013 #14 Skrevet 27. juli 2013 (endret) Pusejenta kan bli litt gretten noen ganger. Av diverse grunner så tok vi først med oss hannkatten når vi flyttet også tok det en liten stund før hun også flyttet inn. Hun var ikke bare furten da, men forbanna. Satt jeg og koste med hannkatten og kosesnakket med han så lå hun og knurret mens hun pisket sint med halen. Ene gangen skulle jeg bort for å kose med henne også, og da freste hun og skulle slå til meg. Fortsatt så kan hun bli litt gretten når jeg koser med han, og overser meg gjerne da. Hun kan også bli sur hvis jeg sier nei til henne. Spesielt hvis jeg løfter henne bort også. Da kommer det et ganske surt mjau. Samme mjauet kommer om vi løfter henne når hun ikke har lyst til det, men så finner hun ut at det ikke var så ille allikevel Hannkatten blir gretten når jeg børster han. Han hater det, og er da utrolig sur når han får slippe løs. Ja, eller hvis han får noe godt å spise så er han like glad igjen. Matvrak Endret 27. juli 2013 av Crazycatlady 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå