Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #1 Skrevet 18. april 2004 Jeg holder på å prøve meg å lage en database, men skjønner ikke helt dette entitet greiene. Jeg har flere entiteter men vet ikke hvilke som skal kobles sammen. Jeg har en kunde, som kobles til entiteten kontrakt, som videre kobles til en forsikring. Forsikringen kobles videre til en kontakt person som og kobles til banktjenester. Problemet kommer når jeg skal koble en skaderegistrering her. Hvor skal denne skaderegistreringen kobles hen? Til kontrakten?? (det er dette jeg tror, men er veldig usikker) Skaderegistreringen skal kobles videre til entiteten arkiv.
Gjest Anonymous Skrevet 18. april 2004 #2 Skrevet 18. april 2004 Hmm...det er litt vanskelig nå gi deg tips når jeg ikke har databasen foran meg..........
vilde Skrevet 18. april 2004 #3 Skrevet 18. april 2004 Kontrakt hørtes mest logisk ut fra sånn du forklarte det iallefall;) Tegn opp databasemodellen og test relasjonene så finner du fort ut om det stemmer!
Catzy Skrevet 18. april 2004 #5 Skrevet 18. april 2004 Jeg ville trodd at det skulle kobles til forsikringen, siden en skaderegistrering forholder seg til type forsikring. Eller? Hvis du ikke har forsikring av en gitt type, holder det vel ikke å ha en kontrakt og forsikring for noe som ikke passer til skaden. Catzy
Gjest sberg Skrevet 19. april 2004 #6 Skrevet 19. april 2004 Jeg har flere entiteter men vet ikke hvilke som skal kobles sammen. Jeg har en kunde, som kobles til entiteten kontrakt, som videre kobles til en forsikring. Forsikringen kobles videre til en kontakt person som og kobles til banktjenester. Problemet kommer når jeg skal koble en skaderegistrering her. Hvor skal denne skaderegistreringen kobles hen? Til kontrakten?? (det er dette jeg tror, men er veldig usikker) Skaderegistreringen skal kobles videre til entiteten arkiv. Du bør tegne opp/skrive ned hvilke tabeller du skal bruke og hvilke attributter (kolonner) disse skal ha. F.eks. tabellen "Kunde" med attributtene KundeNavn, adresse, osv. Her er en forsiktig start. Kunde {KundeID, Navn, Adresse} Kontrakt {KontraktsID, KundeID, ForsikringsID} Forsikring {ForsikringsID, ForsikringsNavn, Kontaktperson} Kan ikke mye om forsikringer men for meg virker det naturlig å la "skaderegistrering" være en egen tabell hvor du legger inn et attributt som angir hvilken kontrakt det gjelder.
Arwen Skrevet 27. oktober 2004 #8 Skrevet 27. oktober 2004 Godt du ikke jobber i IF :-) Han gikk nok bare på BI hadde den eksamen vi også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå