Gå til innhold

Pusse opp kjellerrom

Anbefalte innlegg

Gjest blomkvisten
Skrevet

Hei :)

I dag har jeg brukt hele dagen til å rydde utav kjelleren i det gamle huset vi overtok og flyttet inn i for 5 år siden. Siden den gangen har det bare stått ubrukt i underkjelleren, og heller blitt ett "samlested" til gamle ting osv. MEN nå er alt ryddet ut og vi har vasket litt og revet opp gammelt teppe. Har store planer om å bruke litt av fritiden min til å male dette og pusse opp slik at vi kan bruke det til en kjellerstue og ett oppholdsrom hvor ungene kan kose seg. Det er fine panelvegger som jeg skal male eggehvite, det eneste som er litt kjipt er at det er sponplater på gulvet, og i det ene hjørnet ser det ut som om det er litt fuktskader.

SÅ, spørsmålet mitt med denne tråden er egentlig hva jeg burde gjøre med gulvet? Jeg har absolutt ingen planer om å bruke mye penger på det akkurat nå, siden det ikke akkurat noe vi har råd til å prioritere for øyeblikket. Tror dere at å legge golvbelegg over, selv om det er litt fuktskader i det ene hjørnet (lite) så kunne det holdt en stund? Jeg har virkelig ikke peiling på det her, og har ingen mann i hus så hadde vært fint med litt veiledning/hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må i hvert fall sjekke hvor fukten kommer fra først. Du kan ikke legge gulv på det hvis fukten kommer fra utsiden av huset.

Gjest blomkvisten
Skrevet

Du må i hvert fall sjekke hvor fukten kommer fra først. Du kan ikke legge gulv på det hvis fukten kommer fra utsiden av huset.

Vet at det ikke kommer utenfra huset, tenkte at det kanskje gikk fint siden det var snakk om et så bitte-lite område.

Skrevet

Vet at det ikke kommer utenfra huset, tenkte at det kanskje gikk fint siden det var snakk om et så bitte-lite område.

Hva tror du skjer med det "bittelille området" når det blir kapslet inn under et belegg?? Fullstendig tankeløst å legge gulv der det er oppdaget fukt som du ikke vet hvor kommer fra. Har du ikke råd å pusse opp går du vente til du har råd. Det der kommer du til å angre bittert på hvis du bare legger gulv oppå der. Hva med den dagen du dkal selge? Tror du noen kjøper et hus med muggen og råtten kjeller? Skaff deg kunnskap eller lei en fagmann. Det du tenker på å gjøre er hodeløst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...