Gå til innhold

Hva legger dere i ordet "å hate"?

Anbefalte innlegg

Gjest Pterodactylkake
Skrevet

Og er det mulig å bli kvitt hat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, for jeg har aldri hatet noen.

Mislikt ja, men aldri hatet.

Hat er en sterk følelse.

En følelse jeg kanskje ville kjent dersom noen hadde drept noen av mine nærmeste.

-Men ikke før.

Skrevet

Ja, hat er en lidenskaplig følelse. (selv om destruktiv i lengden) Jeg ser det sånn at om du har en "kjærlighetslinje" så blir det slik:

hat------------------------elske.

Å bli kvitt hat går ann, men det kommer isåfall fra ditt indre. Du må selv jobbe deg utav det...

Gjest Anonymous
Skrevet

Ordet hat er et veldig sterkt ord.

Jeg tror mange bruker dette ordet feil, og bruker det om ting/personer de misliker.

Skrevet

Jeg mener at man kan hate noen man har elsket/vært glad i.

Å hate noen betyr jo at man fremdeles har følelser for vedkommende.

Det er først når man blir likegyldig at det er det motsatte av å elske mener jeg.

Selv bruker jeg ordet hate ofte, jeg hater snø, hater varm melk osv.

Og ser ikke noe galt i det, det er bare et utrykk som forklarer at jeg missliker den saken/tingen mye.

Gjest gjest1
Skrevet

Frå nynorskordboka:

"hat n1 (norr hatr) varande, sterk uvilje el. fiendskap mot nokon; nag bere h- til nokon / leggje nokon for h- "

Det er nok mulig å bli kvitt hat, ja. Tenker du på "vennene" dine.

Meiner forøvrig hat er eit veldig sterkt ord som ikkje skal misbrukast.

Skrevet

Tror også "jeg hater ..", er en veldig missbrukt frase. Bruker den nok selv også, selv om jeg ikke mener annet enn "missliker".

Virkelig hat er noe helt annet,- det er intens, vedvarende uvilje/antipati mot noen.

Jeg tror absolutt man kan komme over hat! Tror det er veldig viktig å ha troen på det!

MEN, jeg tror ikke det er lett!! (I alle fall hvis personen du hater ikke endrer seg, eller møter deg på halvveien).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...