Aomame Skrevet 21. juli 2013 #21 Del Skrevet 21. juli 2013 Altså, jeg snakket ikke om introverte mennesker. Men innadvendte. Selv er jeg og introvert og vet veldig godt hva du snakker om, men det er nok enormt store og varierende grader slikt kan oppleves også vil jeg tro. Jeg tok gjerne litt hardt i i argumentet mitt, men jeg bør jo si at det KAN oppstå kommunikasjonsproblemer gjerne i en lettere grad, blant to innadvendte, enn i noen av de andre tilfellene jeg brukte. Men noen er også veldig innadvendt, mens andre er bare litt. Og hvis begge egentlig bare er litt, så går nok helt fint .Anonymous poster hash: 4bbdd...6df Å være innadvendt og introvert er jo synonymer. Ordene betyr det samme. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #22 Del Skrevet 21. juli 2013 Forstår du det ikke? Det er jo klart som glass..? Nei At det er innlysende at Elsker livet og Cathrine88 er de utadvendte siden de skriver det her inne liksom Anonymous poster hash: 1145b...505 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #23 Del Skrevet 21. juli 2013 Jeg er ganske innadvendt og samboer er veldig utadvendt. Men når jeg er med han eller få venner så elsker jeg å snakke, liker bare ikke å skrike ut og overta hele rommet liksom, men slik er ikke han heller. Derimot i større grupper eller med nye mennesker så blir jeg ekstremt sjenert og står egentlig mer å lytter og smiler uten å ta noen del selv, mens kjæresten min babler i vei. Han glemmer aldri meg da. Men vi passer hvert fall utrolig godt sammen, men som sagt, det er jo ikke slik at jeg er stille og sjenert når jeg er med han, da snakker jeg kanskje litt for mye til og med for hans smak. Jeg er veldig glad i å snakke! Anonymous poster hash: 8a7c3...4a8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #24 Del Skrevet 21. juli 2013 Å være innadvendt og introvert er jo synonymer. Ordene betyr det samme. Hm. Faktisk, så gjør det det. Jeg trodde det var to forskjellige ting jeg altså, inntil nå. Vel, bare se bort i fra alt det våset jeg har sagt frem til nå om akkurat den biten da. Anonymous poster hash: 4bbdd...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 22. juli 2013 #25 Del Skrevet 22. juli 2013 vi har det slik og det fungere fint. God balanse. Jeg kjenner noen som begge er innadvente, og de har ennå ikke tatt grep etter diskusjonen om å pusse opp hans ungdomsrom til nytt barneromm for ungen dems. Nå er ungen dems 4 år... Treige og stille der altså.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. juli 2013 #26 Del Skrevet 22. juli 2013 Her er vi begge introverte, og det passer utmerket. Da kan vi begge gi hverandre det rommet og egentiden vi trenger, fordi vi begge forstår behovet. Vi har da også ofte samme mening, eller forståelse for, hva vi trenger i hverdagen og ut av venneforhold. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. juli 2013 #27 Del Skrevet 22. juli 2013 vi har det slik og det fungere fint. God balanse. Jeg kjenner noen som begge er innadvente, og de har ennå ikke tatt grep etter diskusjonen om å pusse opp hans ungdomsrom til nytt barneromm for ungen dems. Nå er ungen dems 4 år... Treige og stille der altså.... Introverte mennesker er ikke nødvendigvis treige og ute av stand til å få noe gjort. Det ser ut i denne tråden som det er en del rare oppfatning om hvordan introverte mennesker er. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninuska_ Skrevet 22. juli 2013 #28 Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) . Endret 15. mars 2018 av ninuska_ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Heartbeat Skrevet 22. juli 2013 #29 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg er utadvent, liker å finne på ting, tar ting gjerne på sparket, liker morsomme ting. KJæresten er mer rolig, mer innadvent og planleggende. Men vi liker de samme tingene Vi oppfyller hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenpusen Skrevet 22. juli 2013 #30 Del Skrevet 22. juli 2013 Fyller hverandre opp, med andre ord? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. juli 2013 #31 Del Skrevet 22. juli 2013 Noen ganger passer det, andre ganger ikke. Hvis en av partene liker hjemmekos og den andre hele tiden vil være ute med venner, så blir det jo ikke akkurat enkelt. Samtidig så har alle introverte god bruk for noen som drar dem litt ut av døra, alt for ofte. Anonymous poster hash: 287ea...0c6 Jeg tror ikke det er helt krystallklart hva folk egentlig mener med innadvendt og utadvendt her. Tenker man på utadvendte som folk som kjeder seg med en gang det ikke skjer noe? Og innadvendte er folk som klarer å sitte rolig og slappe av uten at noe må skje? Isåfall passer jo 2 slike dårlig i sammen vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Version 2.0 Skrevet 22. juli 2013 #32 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg tror at det er utrolig vanskelig å komme med en mal på hvem som passer sammen avhengig om de er innadvendt eller utadvendt. Det finnes jo forskjellige grader av hver vert. Jeg er selv innadvendt, men er hverken sjenert eller treig. Klarer helt fint å småprate med folk, men liker det ikke særlig godt. Jeg har tre ekser som alle var utadvendte. Den siste var utrolig utadvendt, og hadde enormt behov for sosialt samvær med andre. Dette var en smule slitsomt, og han så på meg som en alien fordi jeg ikke hadde samme behov. Det er nok viktig med forståelse for at man er forskjellige, det er det viktigste. Og selv om noen utadvendte ikke forstår seg på innadvendte, og motsatt, så betyr jo ikke dette at det gjelder alle. Det kommer veldig an på intellektet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 22. juli 2013 #33 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg tror ikke det er helt krystallklart hva folk egentlig mener med innadvendt og utadvendt her. Tenker man på utadvendte som folk som kjeder seg med en gang det ikke skjer noe? Og innadvendte er folk som klarer å sitte rolig og slappe av uten at noe må skje? Isåfall passer jo 2 slike dårlig i sammen vil jeg tro. Jeg får masse energi av å være sammen med andre og blir irritabel av å være alene over lengre tid, mens mine mer innadvendte venner blir utslitte og irritable av å måtte være sosiale over lengre tid og får energi av å være alene. I tillegg føler noen innadvendte seg ukomfortable i sosiale situasjoner, men det gjelder selvsagt ikke alle, og noen utadvendte kjeder vettet av seg hvis det ikke skjer noe hele tiden, men det gjelder heller ikke alle. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. juli 2013 #34 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg får masse energi av å være sammen med andre og blir irritabel av å være alene over lengre tid, mens mine mer innadvendte venner blir utslitte og irritable av å måtte være sosiale over lengre tid og får energi av å være alene. I tillegg føler noen innadvendte seg ukomfortable i sosiale situasjoner, men det gjelder selvsagt ikke alle, og noen utadvendte kjeder vettet av seg hvis det ikke skjer noe hele tiden, men det gjelder heller ikke alle. Ja, dette er ikke så dumt. Så da kan vi forenklet si at den utadvendte får energi av å være sosial mens den innadvendte tappes for energi av å være sosial. Og da sier det seg selv at det fort blir problemer i slike relasjoner. Hvis man ikke lever hvert sitt liv på dette området. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 22. juli 2013 #35 Del Skrevet 22. juli 2013 Ja, dette er ikke så dumt. Så da kan vi forenklet si at den utadvendte får energi av å være sosial mens den innadvendte tappes for energi av å være sosial. Og da sier det seg selv at det fort blir problemer i slike relasjoner. Hvis man ikke lever hvert sitt liv på dette området. Ja, men som Version 2.0 nevner finnes det jo forskjellige grader. En veldig utadvendt og en veldig innadvendt person vil nok slite litt med å få et forhold til å fungere fordi den ene føler seg avvist og den andre overkjørt, mens andre lever helt fint med å være sosiale halvparten av tiden og 'usosiale' resten av tiden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. juli 2013 #36 Del Skrevet 22. juli 2013 (endret) Ja, men som Version 2.0 nevner finnes det jo forskjellige grader. En veldig utadvendt og en veldig innadvendt person vil nok slite litt med å få et forhold til å fungere fordi den ene føler seg avvist og den andre overkjørt, mens andre lever helt fint med å være sosiale halvparten av tiden og 'usosiale' resten av tiden. Ja, jeg vil tro at en veldig utadvendt person ikke vil fungere i sammen med en veldig innadvendt person. På den annen side tviler jeg på at 2 veldig utadvendte vil fungere godt i sammen heller. Eller 2 veldig innadvendte personer. Det gamle uttrykket "den gyldne middelvei" passer nok som alltid best i dette tilfellet også. Forøvrig har personkjemien veldig mye å si for hvor mye energi man får eller tappes for. Endret 22. juli 2013 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 22. juli 2013 #37 Del Skrevet 22. juli 2013 På den annen side tviler jeg på at 2 veldig utadvendte vil fungere godt i sammen heller. Eller 2 veldig innadvendte personer. Hvorfor ikke? De to innadvendte vil gi hverandre nok alenetid uten at noen av dem føler seg avvist og de to utadvendte kan ha huset fullt av venner hele tiden uten at noen av dem blir sprø. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. juli 2013 #38 Del Skrevet 22. juli 2013 Hvorfor ikke? De to innadvendte vil gi hverandre nok alenetid uten at noen av dem føler seg avvist og de to utadvendte kan ha huset fullt av venner hele tiden uten at noen av dem blir sprø. De 2 veldig utadvendte vil sannsynligvis ta livet av hverandre etterhvert, mens de 2 innadvendte vil kjede hverandre i hjel. Nei, jeg har mest tro på den gyldne middelveien i lengden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cathrine88 Skrevet 22. juli 2013 #39 Del Skrevet 22. juli 2013 De 2 veldig utadvendte vil sannsynligvis ta livet av hverandre etterhvert, mens de 2 innadvendte vil kjede hverandre i hjel. Nei, jeg har mest tro på den gyldne middelveien i lengden Utadvendt er ikke synonymt med overdramatisk og oppmerksomhetssyk, og innadvendt er ikke synonymt med kjedelig, så jeg er ikke helt enig. Men den gylne middelvei er nok ikke så dum den heller. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 22. juli 2013 #40 Del Skrevet 22. juli 2013 Jeg er veldig innadvent og er sammen med en som er ganske innadvent han også. Han er derimot flinkere til å omgås nye mennesker og er mer sosial enn meg, og jeg er flinkere på å sette ord på følelser og kommunisere innad i forholdet. Vi passer egentlig ganske perfekt sammen Jeg hadde ikke klart å være sammen med en som var mer innadvent enn meg, og heller ikke en som var veldig utadvendt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå