Gå til innhold

Passer utadvendte best med innadvendte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tror dere? Hvordan er deres forhold? :)

Jeg leste en annen tråd om utadvendte og ville ikke avspore den :)

Anonymous poster hash: 1145b...505

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er innadvendt og har 2 ekser som var utadvendte og en som var innadvendt. Det siste forholdet fungerte dårligst da jeg syntes han snakket for lite :P

Anonymous poster hash: 42ef9...d46

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror det kommer an på hvor mye denne utadventheten tar plass. Her er vi begge utadvente, men ikke slik at det blir lagt særlig merke til.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er innadvendt mens samboeren min er mer utadvendt. Hender jeg føler stikk i magen når vi møter andre folk som også er utadvendte og jeg føler jeg havner litt i skyggen.

Anonymous poster hash: c2be0...bdf
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alltid like barn leker best, men like barn forstår gjerne hverandres behov best.

Anonymous poster hash: bec8a...237
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du på tissen nå? For det er så ymse, noen liker innadvendte, noen liker utadvendte, noen utadvendte liker utadvendte og det er helt greit det. Noen utadvendte liker å se to innadvendte sammen. Noen utadvendte tror at hvis to innadvendte er sammen så trenger de en utadvendt for å lære dem hva ekte kjærlighet er for noe.

Anonymous poster hash: c3fa9...b57
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du på tissen nå? For det er så ymse, noen liker innadvendte, noen liker utadvendte, noen utadvendte liker utadvendte og det er helt greit det. Noen utadvendte liker å se to innadvendte sammen. Noen utadvendte tror at hvis to innadvendte er sammen så trenger de en utadvendt for å lære dem hva ekte kjærlighet er for noe.

Anonymous poster hash: c3fa9...b57

:rolleyes:

Nei, jeg tenker på personlighet.

Skrevet

Forskning viser faktisk at jo likere partnere er jo større sannsynlighet er det for at det går bra. Nå er jo det å være ekstrovert eller introvert bare en liten del av det man kan dele da. Finnes jo andre ting man kan ha til felles. Så avgjørende tror jeg neppe det er. Men jeg tror det fort kan bli vanskelig å få samlivet til å fungere godt hvis den ene vil ut å treffe folk og ha besøk hele tiden, mens den andre heller vil lade batteriene i ro og fred.

I mitt forhold er jeg introvert, mens min forlovede er midt i mellom (tror han passer veldig godt inn i beskrivelsen av en såkalt ambivert). Den fungerer utmerket.

• Liker 4
Skrevet

For meg kan det være slitsomt å tilbringe mye tid sammen med veldig innadvendte mennesker. Jeg har innadvendte venner som jeg er veldig glad i, og det går helt fint når vi er alene sammen, men i grupper med flere blir det straks verre.

Jeg må bruke masse energi på å prøve å dra dem med i samtalen, holde meg i nærheten fordi de ikke takler å småprate med folk de ikke kjenner så godt, og hele tiden passe på å ikke ta for stor plass for at de ikke skal føle seg overkjørt.

Jeg er veldig glad for at kjæresten er like utadvendt som meg og at jeg slipper å gå rundt å passe på, og bekymre meg for at han har det fælt hver gang vi er sammen med andre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men er det sån at to utadvendte konkurrerer om oppmerksomhet og to innadvendte aldri blir kjent med nye folk? At de ikke har noen til å pushe de liksom?

AnonymBruker
Skrevet

For meg kan det være slitsomt å tilbringe mye tid sammen med veldig innadvendte mennesker. Jeg har innadvendte venner som jeg er veldig glad i, og det går helt fint når vi er alene sammen, men i grupper med flere blir det straks verre.

Jeg må bruke masse energi på å prøve å dra dem med i samtalen, holde meg i nærheten fordi de ikke takler å småprate med folk de ikke kjenner så godt, og hele tiden passe på å ikke ta for stor plass for at de ikke skal føle seg overkjørt.

Jeg er veldig glad for at kjæresten er like utadvendt som meg og at jeg slipper å gå rundt å passe på, og bekymre meg for at han har det fælt hver gang vi er sammen med andre.

men er det ikke også litt slitsomt å bli dratt med i samtaler og småprat, å ikke kunne være mer i bakgrunnen? Utadvendte tror ofte at innadvente har det fælt hvis de ikke er like utgående som dem, men det er jo ofte det som er slitsomt for innadvente.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

men er det ikke også litt slitsomt å bli dratt med i samtaler og småprat, å ikke kunne være mer i bakgrunnen? Utadvendte tror ofte at innadvente har det fælt hvis de ikke er like utgående som dem, men det er jo ofte det som er slitsomt for innadvente.

Enig, synes det er fryktelig når folk skal dra meg inn i en samtale. Hadde heller ikke satt pris på om noen føler de må passe på meg på fester, jeg setter meg gjerne i et hjørne og ender vanligvis opp med en eller to å prate med.

Anonymous poster hash: 42ef9...d46

• Liker 6
Skrevet

Det er det helt sikkert for mange, men dette er gode venner som har sagt at de har mest lyst til å synke ned i bakken hvis de blir stående venneløse i et hjørne, eller blir sett på som 'hun som aldri sier noe.'

AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Det er jo noe innlysende hvem som er hva her inne da. Så det er vel ikke så mye man kan spøke om den biten når det egentlig er så åpenbart som klart glass. :)

Men.. Hvilke personligheter passer best sammen i forhold?

Jeg tror egentlig, at to innadvendte sammen hadde måtte jobbet HARDT under vanskelige omstendigheter og når de møtte på problemer, fordi de ikke hadde klart å kommunisere ned særlig med hverandre overhodet da. Og en innadvendt og en utadvendt hadde nok gått veldig fint sammen, men da spørs det jo gjerne litt på balansen mellom dem. Hvis den ene er veldig utadvendt og den andre veldig innadvendt, tror jeg ikke det hadde gått bra, men noen mildere versjoner av hverandre passer sikkert utmerket sammen.

Og to utadvendte tror jeg også passer helt fint sammen. Jeg tror ikke det vil bli noen konkurranse for å utlevere seg mest akkurat, men jeg vil kanskje bli noe mer intenst blant kranling og diskutering, da det skal noe mer til før vedkommende heller trekker seg tilbake. Og da avhenger det jo på personlighetene. Og hvor sta og bastant en er eller kan være under andre respektive omstendigheter da. Hehe.

Men så handler det jo også om man er introvert eller ei. En introvert kan være utadvendt også.
Og således blir det også en individuell i en svært større grad.

Vil tippe kjemien spiller en liten rolle også da, her og.

Anonymous poster hash: 4bbdd...6df
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

..Men DET Vil kanskje bli noe mer intenst blant kranglig og diskutering, mente jeg jo.

Handler ikke om meg dette.

Skrevet (endret)

Jeg er selv innadvendt og foretrekker å omgås mennesker som selv er det. Det at man er innadvendt betyr ikke nødvendigvis at man er kjedelig og stille. Mannen er innadvendt og jeg er sjeleglad for at vi er like på det punktet. Rent personlig kan jeg ikke tenke meg noen som er utadvendt. Vi er forøvrig mennesker som både diskuterer og liker å prate mye sammen, vi er hverandres bestevenner. Og nei, kommunikasjon er ikke et problem.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Det er jo noe innlysende hvem som er hva her inne da. Så det er vel ikke så mye man kan spøke om den biten når det egentlig er så åpenbart som klart glass. :)

Men.. Hvilke personligheter passer best sammen i forhold?

Jeg tror egentlig, at to innadvendte sammen hadde måtte jobbet HARDT under vanskelige omstendigheter og når de møtte på problemer, fordi de ikke hadde klart å kommunisere ned særlig med hverandre overhodet da. Og en innadvendt og en utadvendt hadde nok gått veldig fint sammen, men da spørs det jo gjerne litt på balansen mellom dem. Hvis den ene er veldig utadvendt og den andre veldig innadvendt, tror jeg ikke det hadde gått bra, men noen mildere versjoner av hverandre passer sikkert utmerket sammen.

Og to utadvendte tror jeg også passer helt fint sammen. Jeg tror ikke det vil bli noen konkurranse for å utlevere seg mest akkurat, men jeg vil kanskje bli noe mer intenst blant kranling og diskutering, da det skal noe mer til før vedkommende heller trekker seg tilbake. Og da avhenger det jo på personlighetene. Og hvor sta og bastant en er eller kan være under andre respektive omstendigheter da. Hehe.

Men så handler det jo også om man er introvert eller ei. En introvert kan være utadvendt også.

Og således blir det også en individuell i en svært større grad.

Vil tippe kjemien spiller en liten rolle også da, her og.

Jeg forstår ikke hva du mener med det jeg har uthevet. Kan du forklare? :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror egentlig, at to innadvendte sammen hadde måtte jobbet HARDT under vanskelige omstendigheter og når de møtte på problemer, fordi de ikke hadde klart å kommunisere ned særlig med hverandre overhodet da.

Unnskyld meg, men introverte er jo ikke stumme, eller har kommunikasjonsproblemer. Selv om jeg er den mest introverte i vårt forhold, er jeg desidert flinkest til å kommunisere hva jeg tenker og føler. Introversjon handler om at man blir lettere overveldet av stimuli, da særlig sosial stimuli. Men det er jo ikke spesielt overveldende å sitte i sitt eget hjem og ha en rolig samtale med kjæresten sin.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger passer det, andre ganger ikke. Hvis en av partene liker hjemmekos og den andre hele tiden vil være ute med venner, så blir det jo ikke akkurat enkelt. Samtidig så har alle introverte god bruk for noen som drar dem litt ut av døra, alt for ofte.

Anonymous poster hash: 287ea...0c6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hva du mener med det jeg har uthevet. Kan du forklare? :)

Forstår du det ikke? Det er jo klart som glass..? :)

Unnskyld meg, men introverte er jo ikke stumme, eller har kommunikasjonsproblemer. Selv om jeg er den mest introverte i vårt forhold, er jeg desidert flinkest til å kommunisere hva jeg tenker og føler. Introversjon handler om at man blir lettere overveldet av stimuli, da særlig sosial stimuli. Men det er jo ikke spesielt overveldende å sitte i sitt eget hjem og ha en rolig samtale med kjæresten sin.

Altså, jeg snakket ikke om introverte mennesker. Men innadvendte. Selv er jeg og introvert og vet veldig godt hva du snakker om, men det er nok enormt store og varierende grader slikt kan oppleves også vil jeg tro.

Jeg tok gjerne litt hardt i i argumentet mitt, men jeg bør jo si at det KAN oppstå kommunikasjonsproblemer gjerne i en lettere grad, blant to innadvendte, enn i noen av de andre tilfellene jeg brukte. Men noen er også veldig innadvendt, mens andre er bare litt. Og hvis begge egentlig bare er litt, så går nok helt fint sammen også. Det må ikke være noen avgjørende faktor, men jeg tror sannsynligheten er større for møte på problemer akkurat på den kanten av relasjonen.

Noen ganger passer det, andre ganger ikke. Hvis en av partene liker hjemmekos og den andre hele tiden vil være ute med venner, så blir det jo ikke akkurat enkelt. Samtidig så har alle introverte god bruk for noen som drar dem litt ut av døra, alt for ofte.

Anonymous poster hash: 287ea...0c6

Det er det. Noen ganger passer det, andre ganger ikke. Men hvis det er to strake motsetninger vil det nok passe svært dårlig i lengden, men det finnes jo som nevnt mange varierende grader av begge typene av personlighetstrekk, som vi snakker om. I likhet med at det kan variere gjerne på hvem det er som drar hvem ut døren, da slikt kommer veldig an på dagsformen og humøret også tenker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...