Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer gjorde det slutt for en måned siden, etter tre år sammen og et år som samboere. Han hadde ikke følelser og han gjorde det så "snilt" som det går an å avslutte et forhold. Men jeg er fortsatt rimelig knust og savner han mye. Vi hadde det utrolig bra sammen og hadde langsiktige planer. Men problemet nå er at vi har et år igjen på samme høyskole. Det er en bitteliten skole og vi møtes hele tiden. Vi har også en del felles venner som vi har bestemt oss for at vi begge skal fortsette å innvolvere oss i når det er fester osv. Men akkurat nå så virker det så sinnsykt vondt å måtte møte han tilfeldig i gangene og på skolefester osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette er ikke enkelt i det hele tatt, men hvis du ikke kan unngå å møte på ham, så foreslår jeg at du tar "the high road". Det betyr at du er høflig og normalt hyggelig når dere møtes. Aldri noe mindre enn helt vanlig høflighet. Høflighet er et minimum mot alle folk man møter, men samtidig trenger du faktisk ikke gjøre noe mer enn det, hvis det er vanskelig for deg.

Jeg godtar heller ikke noe mindre enn normal høflighet tilbake fra min eks, selv om det virkelig koster meg mye til tider å være høflig mot ham.

Ellers har du lov til å føle deg at dette er vondt akkurat nå. Det er faktisk helt naturlig. Gi deg selv lov til å sørge. Det blir bedre med tiden! :blomst:

Endret av SmartA
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke omgåes ham.

Les hele teksten. Det er umulig å ikke møte på han.

Anonymous poster hash: 64c39...c57

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Les hele teksten. Det er umulig å ikke møte på han.

Anonymous poster hash: 64c39...c57

Ja, men ikke omgåes ham.

Skrevet

Dette er ikke enkelt i det hele tatt, men hvis du ikke kan unngå å møte på ham, så foreslår jeg at du tar "the high road". Det betyr at du er høflig og normalt hyggelig når dere møtes. Aldri noe mindre enn helt vanlig høflighet. Høflighet er et minimum mot alle folk man møter, men samtidig trenger du faktisk ikke gjøre noe mer enn det, hvis det er vanskelig for deg.

Jeg godtar heller ikke noe mindre enn normal høflighet tilbake fra min eks, selv om det virkelig koster meg mye til tider å være høflig mot ham.

Ellers har du lov til å føle deg at dette er vondt akkurat nå. Det er faktisk helt naturlig. Gi deg selv lov til å sørge. Det blir bedre med tiden! :blomst:

Jeg får prøve på det. Men det virker bare så absurd å bare hilse på han liksom. Som om ingenting hadde skjedd. Og det tror jeg han føler også. Han er fortsatt glad i meg og vil gjerne ha meg der. Og det vil jo jeg også. Men akkurat nå så føles det så utrolig rart å tenke på at jeg skal møte han uten at han er min lenger, hehe :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får prøve på det. Men det virker bare så absurd å bare hilse på han liksom. Som om ingenting hadde skjedd. Og det tror jeg han føler også. Han er fortsatt glad i meg og vil gjerne ha meg der. Og det vil jo jeg også. Men akkurat nå så føles det så utrolig rart å tenke på at jeg skal møte han uten at han er min lenger, hehe :)

Når han er den som gjør det slutt, bør han gjøre ting mer utifra dine behov. Høres ut som at han driver med bjørnetjenester..

Du synes det blir rart å være i nærheten av han en stund fremover nå? Men du synes det er godt å tenke på at han vil ha deg i nærheten, så du vil være nær han? Håper ikke du får falske forhåpninger, og håper at du setter dine følelser først. Hold deg litt unna, hvis det er det som egentlig er det riktige for deg. Tenker du har noen ikke-felles venner også, som du kan henge med.

Du kan bare si litt om det til han, så han er klar over hvordan du vil ha det sånn i starten hvertfall.

Anonymous poster hash: 5962f...10b

Skrevet

Når han er den som gjør det slutt, bør han gjøre ting mer utifra dine behov. Høres ut som at han driver med bjørnetjenester..

Du synes det blir rart å være i nærheten av han en stund fremover nå? Men du synes det er godt å tenke på at han vil ha deg i nærheten, så du vil være nær han? Håper ikke du får falske forhåpninger, og håper at du setter dine følelser først. Hold deg litt unna, hvis det er det som egentlig er det riktige for deg. Tenker du har noen ikke-felles venner også, som du kan henge med.

Du kan bare si litt om det til han, så han er klar over hvordan du vil ha det sånn i starten hvertfall.

Anonymous poster hash: 5962f...10b

Jeg skjønner hva du tenker og jeg er enig i at jeg kanskje gjør meg en bjørnetjeneste. Men det er vanskelig når jeg vet at jeg MÅ forholde meg til han, jeg er nødt til å møte han, det er rett og slett ikke til å unngå. Dessuten så vil jeg vel kanskje vise at jeg kan være sterk nok til å håndtere det, for de folkene som vi har hatt rundt oss er mennesker jeg vil vise at jeg er et bra individ også. Jeg er sterk egentlig, men akkurat nå er jeg veldig sårbar. Det er derfor jeg søker litt råd :)

Men jeg holder meg unna nå, og det går fint. Og jeg vet det kommer til å gå greit, men jeg vil bare ikke få et slag i magen hver eneste gang jeg ser han. Det blir for dumt. Og de vennene vi har felles er folk som er på veg til å bli mine beste venner, så jeg kan ikke bare kutte ut dem heller liksom. Derfor jeg synes det er litt kinkig.

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler feministmetoden, bli litt sur på ham, finn grunner til at han er skikkelig slem, og at måten han brøt med deg var skikkelig ufin. JA, den var alt for fin så da ble det vanskelig for deg å være i sammen med ham senere.

Hvis du klarer å få til ett lite stikk av rent hat, hver gang du ser ham. Så blir det mye enklere å være i samme rom enn om du er glad i ham.

Feministmetoden, kvinners førstevalg gjennom de 50 siste år!

Anonymous poster hash: 10bdd...b4d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hold hodet høyt, bruk energi på andre mennesker, ikke på ham. Gå ut og la deg flørte med andre. Kjenn at du lever og ha alle andre muligheter enn du hadde da dere var sammen. La han forstå at han har mistet deg, og at det må han gjerne synes er synd, men nå er det for sent. Ikke demonstrer for å vise ham, men vis deg selv at du kan leve uten ham, for det kan du! Hvis dere må være på samme fest: Sett deg ved siden av noen andre. By på deg selv - til andre. Så får du så mye tilbake. Lykke til!

Anonymous poster hash: af832...1c6
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...