AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #1 Skrevet 21. juli 2013 Vi leier en leilighet som nå blir altfor liten for oss. Vi venter et barn til. Vi har leid her ca 6 mnd. Husvert har skrevet i kontrakt at vi ikke kan si opp leilighet før vi har leid her 1 år og deretter 3 måneders oppsigelse. Dette går jo ikke for oss, det er også altfor lite for oss. Vi har nå funnet noe passende for oss som familie til vi kan kjøpe litt utenfor byen som er ledig fra 01. september. Noen som kan tipse oss med uteleie lover/ annet slik at vi kan komme oss ut av dette leie forholdet? Anonymous poster hash: 8e990...ad4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #2 Skrevet 21. juli 2013 Vil legge til at vi ikke visste det kom en til da vi inngikk leieforholdet. Anonymous poster hash: 8e990...ad4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #3 Skrevet 21. juli 2013 Ingen? Anonymous poster hash: 8e990...ad4
Pinkee Skrevet 21. juli 2013 #4 Skrevet 21. juli 2013 Tror faktisk ikke han kan forlange at dere bor der i ett år, men sjekk husleieloven du, så finner du ut hva som er et minimumskrav til leiekontrakt.
QueenK Skrevet 21. juli 2013 #5 Skrevet 21. juli 2013 Man signere enten en utidsbestemt leiekontrakt med antall mnds oppsigelse ELLER en slik tidsbestemt kontrakt på ett år som dere har signert på(den der burde være ulovlig og har hørt om flere som har vært uheldige med det der) men det du egentlig bare burde gjøre er rett å slett ta kontakt med huseieren og si det som det er å håper han forstår, og om han slår seg helt vrang ringer du faktisk bare til forbrukerrådet og forklarer saken og da er jeg ganske sikker på at de kan finne en paragraf og to som sier at ved spessielle tilfelle kan kontrakten avbrytes osv osv - og i og med at dere venter barn nr to og da er det jo umulig for dere å bo der så tror jeg ikke det egentig skal være noe problem å få avbrytt denne kontrakten. Forklar husverten årsken å nevn gjerne at dere kan være behjelpelig med å betale annonsen utleieannonsen eller noe? Lykke til, håper det ordner seg!:D 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #6 Skrevet 21. juli 2013 Utleier har sitt på det tørre. Husk at dere skaper mye arbeid for han når han må skaffe nye leieboere. Annonsen på finn er dyr, opprettelse av depositumskonto er dyr, men den tiden han nå mister på å bruke tid på å finne nye (visninger, telefoner, mailer, besøk i banken..) er også kostbar. Vær ydmyke når dere tar det opp med han og ikke forvent at han skal være blid.Anonymous poster hash: f9609...73d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #7 Skrevet 21. juli 2013 Man signere enten en utidsbestemt leiekontrakt med antall mnds oppsigelse ELLER en slik tidsbestemt kontrakt på ett år som dere har signert på(den der burde være ulovlig og har hørt om flere som har vært uheldige med det der) men det du egentlig bare burde gjøre er rett å slett ta kontakt med huseieren og si det som det er å håper han forstår, og om han slår seg helt vrang ringer du faktisk bare til forbrukerrådet og forklarer saken og da er jeg ganske sikker på at de kan finne en paragraf og to som sier at ved spessielle tilfelle kan kontrakten avbrytes osv osv - og i og med at dere venter barn nr to og da er det jo umulig for dere å bo der så tror jeg ikke det egentig skal være noe problem å få avbrytt denne kontrakten. Forklar husverten årsken å nevn gjerne at dere kan være behjelpelig med å betale annonsen utleieannonsen eller noe? Lykke til, håper det ordner seg!:D Men han har jo bundet 1 år + 3 mnd oppsigelse? Må man ikke ha en av delene? Anonymous poster hash: 8e990...ad4
QueenK Skrevet 21. juli 2013 #8 Skrevet 21. juli 2013 Det det menes med det er at etter at det har gått et år, kan dere si opp med tre mnds oppsigelse.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #9 Skrevet 21. juli 2013 det er vel ikke lov å ha avtale eller lage egne kontrakter med dårligere vilkår enn i husleieloven, da blir de automatisk ugyldig, selv om dere har skrevet under. Utleier "prøver seg" her og håper at dere ikke skal overprøve det. Når man velger å leie ut, er faktisk kostnad og tidsbruk for å få nye leieboere en del av pakken og det er ikke deres problem som leieboere at utleier synes det er stress Anonymous poster hash: ef2cb...fe1
enogto Skrevet 21. juli 2013 #10 Skrevet 21. juli 2013 Dere kan fremleie ut den perioden dere er bundet av kontrakten eller avtale med utleier at han finner ny leietaker selv.
Gjest RompeRusk Skrevet 21. juli 2013 #11 Skrevet 21. juli 2013 Framleie, eller dere finner nye leieboere selv?
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #12 Skrevet 21. juli 2013 Jeg hadde en kontrakt på 1 år, men sendte forsatt en oppsigelse. Det var greit, og jeg fikk flytte ut så lenge jeg fann leieboer til de. Anonymous poster hash: 42993...572
Gjest chiki Skrevet 23. juli 2013 #13 Skrevet 23. juli 2013 Vi hadde også lontrakt på ett år. Den var slik at om vi ville flytte ut før 1. Juli året etter var det 3 mnd oppsigelsestid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå