Meridian Skrevet 21. juli 2013 #1 Skrevet 21. juli 2013 En jente jeg kjenner skulle møte noen, og gikk ned på perrongen på Majorstuen for å se etter de hun skulle møte. Der var det visst kontroll på selve perrongen, og hun fikk bot fordi hun ikke hadde gyldig billett. Hun forklarte at hun skulle bare se etter noen, og at hun ikke skulle ta t-banen, men det hjalp ikke.
Meridian Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #2 Skrevet 21. juli 2013 Jada, så ble det postet før jeg ble ferdig ... men lurte på hva dere mente om saken.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #3 Skrevet 21. juli 2013 Må man ikke skrive under for å få bot? Jeg hadde nektet. Anonymous poster hash: ea7b8...afe 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #4 Skrevet 21. juli 2013 Det er godt merka kontrollsone, så i mine øyne er den bota grei nok. Anonymous poster hash: 5c4a0...f9e 12
pinar Skrevet 21. juli 2013 #5 Skrevet 21. juli 2013 Det er tydelig oppmerking. Alle kan jo si at de bare skal se etter noen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #7 Skrevet 21. juli 2013 Må man ikke skrive under for å få bot? Jeg hadde nektet. Anonymous poster hash: ea7b8...afe Stemmer. Uten underskrift har de ingen rett til å kreve inn avgiften. Anonymous poster hash: 60df4...07b 1
Meridian Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #8 Skrevet 21. juli 2013 Hvorfor kan man kjøpe billett på selve perrongen, da? Er jo ikke vits siden man må ha billett før man går på perrongen? På den ene siden er narvesenkiosken som selger billetter på perrongen, og på den andre siden er det billettautomater på selve perrongen. Har selv kjøpt billett på perrongene, men tør ikke det jeg nå om man får bot før man får kjøpt billlett. Er også billettautomater på mange andre perronger, skal man få bot der også, da? 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #9 Skrevet 21. juli 2013 Man har ikke lov å gå innenfor sperringene uten gyldig billett, så denne boten var helt riktig. Og det blir helt feil om kontrollørene skal synes rundt hvem som lyver og hvem som ikke gjør det. Dyr lærdom, men da vet hun bedre til neste gang. Anonymous poster hash: a3af5...25a 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #10 Skrevet 21. juli 2013 Hvorfor kan man kjøpe billett på selve perrongen, da? Er jo ikke vits siden man må ha billett før man går på perrongen? På den ene siden er narvesenkiosken som selger billetter på perrongen, og på den andre siden er det billettautomater på selve perrongen. Har selv kjøpt billett på perrongene, men tør ikke det jeg nå om man får bot før man får kjøpt billlett. Er også billettautomater på mange andre perronger, skal man få bot der også, da? Billettautomatene står der man går inn på perrongen, hvis man betaler der før man går inn er det greit. Hvis man løper dit når man ser kontrollørene, derimot... På Narvesenkiosken inne på perrongen kan man kjøpe billett til kommende reiser, men hvis man skal ha gyldig billett til den reisen man skal på så er det også en kiosk på oversiden, dvs utenfor sperringene. Og hvis man ikke skal reise og ikke har gyldig billett så kan man ikke oppholde seg på innsiden. Anonymous poster hash: a3af5...25a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #11 Skrevet 21. juli 2013 Man har ikke lov å gå innenfor sperringene uten gyldig billett, så denne boten var helt riktig. Og det blir helt feil om kontrollørene skal synes rundt hvem som lyver og hvem som ikke gjør det. Dyr lærdom, men da vet hun bedre til neste gang. Anonymous poster hash: a3af5...25a Og Ruter har ikke lov å kreve inn avgiften uten at hun har skrevet under. Det lureste hun kunne ha gjort var å nekte å skrive under. Det har hun lov og rett til å nekte uten noen konsekvenser. Uten underskrift er "boten" verdiløs, den kan ikke kreves inn. Dyr lærdom, men da vet hun bedre til neste gang. Anonymous poster hash: 60df4...07b
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #12 Skrevet 21. juli 2013 så må man i teorien ha billett for å gå ned på perrongen og si hei, eller hade tli noen? det synes jeg er for drøyt. Synes man skal ha kontroll på t-banene, ikke perrongene. Man har jo ikke sneket før man tar t-banen uten billett. Merking eller ei. Anonymous poster hash: a4185...426 7
Meridian Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #13 Skrevet 21. juli 2013 Om jeg skal til sentrum, og kommer fra colosseum og rett på t-banen på siden, så går jeg alltid og kjøper billett på perrongen. Det er det mange som gjør, det ser jeg jo selv. Det hele er helt merkelig. Da får de opplyse bedre, for dette visste ikke jeg.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #14 Skrevet 21. juli 2013 så må man i teorien ha billett for å gå ned på perrongen og si hei, eller hade tli noen? det synes jeg er for drøyt. Synes man skal ha kontroll på t-banene, ikke perrongene. Man har jo ikke sneket før man tar t-banen uten billett. Merking eller ei. Anonymous poster hash: a4185...426 Ikke bare i teorien, man må ha billett, hvis ikke blir det bot. Skal man vente på noen, gjør man det utenfor sperringen. Og jo, man har sneket hvis man går inn på perrongen uten å løse billett. Om jeg skal til sentrum, og kommer fra colosseum og rett på t-banen på siden, så går jeg alltid og kjøper billett på perrongen. Det er det mange som gjør, det ser jeg jo selv. Det hele er helt merkelig. Da får de opplyse bedre, for dette visste ikke jeg. Hvis du kjøper den på automaten ved sperringen så er det greit. På Majorstua og de fleste andre steder står vel denne automaten nettopp ved sperringen, så folk kan betale for seg. Det er tydelig merket de fleste steder hvor man må ha billett for å gå inn. Anonymous poster hash: a3af5...25a 1
Meridian Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #15 Skrevet 21. juli 2013 Ikke bare i teorien, man må ha billett, hvis ikke blir det bot. Skal man vente på noen, gjør man det utenfor sperringen. Og jo, man har sneket hvis man går inn på perrongen uten å løse billett. Hvis du kjøper den på automaten ved sperringen så er det greit. På Majorstua og de fleste andre steder står vel denne automaten nettopp ved sperringen, så folk kan betale for seg. Det er tydelig merket de fleste steder hvor man må ha billett for å gå inn. Anonymous poster hash: a3af5...25a Nei, automaten er på selve perrongen. Så om du går bort til automaten, kan du bli tatt før du får kjøpt billett... Da blir man nødt til å gå opp til automatene som står på utsiden av sperringen, der ved kioskene og det blir litt tungvindt når man allerede er på perrongen. Hva med alle de andre perrongene som ikke ligger i sentrum? Automanten står på perrongene på de fleste stasjonene...
Drømmespill Skrevet 21. juli 2013 #16 Skrevet 21. juli 2013 Men hva med oss som går gjennom perrongen på helsfyr for å komme på andre siden til bussene for eksempel? Kan vi havne i klemma der også? 1
pinar Skrevet 21. juli 2013 #17 Skrevet 21. juli 2013 Men hva med oss som går gjennom perrongen på helsfyr for å komme på andre siden til bussene for eksempel? Kan vi havne i klemma der også? Du kan jo ta brua over veien så trenger du ikke bruke undergangen. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #18 Skrevet 21. juli 2013 Helt grei bot. Kan selvsagt hende at en og annen faktisk bare skal dit for å møte noen, men jeg er rimelig sikker på at langt flere prøver seg på "Jeg skulle ikke ta banen" enn de som faktisk ikke skulle ta den. Reglene er klare og tydelige, oppmerkingen er like klar, og hun brøt disse reglene. Så kan vi selvsagt mene at det burde vært lov å gå dit, men det er det altså ikke. Kontrollørene kan ikke akkurat utvise særlig skjønn her, da hadde alle sagt at de ikke skulle ta banen. Anonymous poster hash: 31a25...f40 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #19 Skrevet 21. juli 2013 Aldri hørt om noen som har fått gebyr på perrongen. Anonymous poster hash: 2599a...088
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #20 Skrevet 21. juli 2013 Oi, der var noe jeg aldri har tenkt over iallefall! Det har hendt en gang og tre at jeg har gått gjennom en t-banestasjon nær jobben fordi det regner ute og er en snarvei til et punkt, da går jeg jo tvers gjennom der man skal validere kortene og kunne jo blitt stoppet i billettkontroll på vei ut igjen. Når det er sagt så er det jo min feil at den tanken aldri har slått meg, det er jo selvsagt sånn det må være. I andre land er det jo ganske vanlig at det er sperrer der man validerer kortene på banen, sånn at det er umulig å gå på perrong uten billett. Når jeg tenker meg om litt mer så tror jeg vitterlig også at det på den stasjonen jeg bruker mest henger et skilt over automatene med noe a la "obs kontrollsone, må ha gyldig billett for å passere denne linjen". Noe som gjør det enda mer tankeløst at jeg har surret gjennom stasjonen uten å validere! Jaja, jeg skjønner jo iallefall at det kan skje den beste da Men billettkontrollørene har nok likevel sitt på det rene her. Det er jo logisk at det er der grensen må gå på mange stasjoner, og at folk inne på området ikke kan slippe unna med at de var der av andre grunner enn at de skulle ta banen. Anonymous poster hash: 867cc...184 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå