AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #1 Skrevet 21. juli 2013 Jeg sliter helt enormt med å finne gode hudprodukter som funker på min oljete, fæle hud... Akne har jeg ikke, men sliter med store porer (blackheads) og at huden oljer seg så veldig utover dagen. Pudder blir bare mørkt og ekkelt, kremer med farge blir oljete og ekle, foundations kaker seg eller blir oljete... Har slike irriterende "søkk" i huden, så trenger noe som jevner godt ut. Samtidig må den ikke være for tung, da blir den bare oljete, i tillegg til at huden min reagerer på alt mulig. Og så må den være ikke-dyretesta, samt ikke-kjempedyr. Gah, en umulig oppgave! Jeg bestiller gjerne på nett. Ellers bor jeg i Bergen, så har ganske grei tilgang på butikker og slikt. Ja, og så er jeg veldig blek, på grensa til porselenshud (om du ser bort fra urenhetene), så jeg trenger noe som ikke får meg til å se gusten, gul, grønn eller oransje ut. Hurra for teit hud! Noen som kan hjelpe en jomfru i nød? Annen sminke ser så fælt ut på ekkel hud, men jeg vil jo bruke sminke Anonymous poster hash: 143d9...c46
Tigerstaden Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Hei! Jeg har mange av de samme problemene som deg, oljete hud (av og til ser det ut som om jeg har vært på en lang og hard joggetur), små kviser på hake, porer og sorte prikker på nesen og generelt rødflammete i kinn. Bruker Cliniqe Even Better foundation. Den er uten parfyme og solfaktor 15. Blothing powder fra Make up store, hvitt pudder, skal kontrollere blankhet, skal ikke gi skjolder (den er "gjennomsiktig") Som hudpleie bruker jeg produkter fra Tea Tree produktene fra The Body Shop, er laget for fet og uren hud, fjerner overflødig fett og urenheter, tea tree oljen skal være antibakteriell. Produktene lukter sterkt, og kan være "hard" for de fleste, men for meg fungerer de utmerket. Eller så kan du gå på KICKS eller lignende butikker å få hjelp til å finne produkter til din hud, eller gå til en hudpleier/hudlege.
Tigerstaden Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 P.S. Vask sminkebørstene dine ofte, her danner det seg bakterier. Vasker mine med en mild baby shampo. Bytt sengetøy ofte, man svetter, bakterier osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå