Elanore Skrevet 21. juli 2013 #1 Skrevet 21. juli 2013 Mulig denne burde vært i hus og hage, men regner med det er flere klesinteresserte som kjenner seg igjen her og dermed kanskje har et godt råd... Jeg oppdaget akkurat at jeg har fått en gigantisk flekk som ser ut som rosa neglelakk på det hvite skjørtet mitt. Den har vært der lenge, og alt neglelakken har sikkert trukket seg godt inn i stoffet. Har tatt noe kraftig blekemiddel på den som de selger her i Spania, men aner dermed ikke hva det er og om det fungerer. Dessuten vet jeg ikke hva man egentlig skal gjøre. Funker det med aceton? Alle kjerringråd er velkomne, for dette er favorittskjørtet mitt, og det selges dessverre ikke mer... Blir utrolig lei for det hvis dette ikke kan repareres... Jeg tror materialet på skjørtet er 95% polyester og 5% elastan. Om det er av noe nytteverdi, er neglelakken trolig noe til €1 som stinker når man tar den på, så mulig det er sære stoffer i den.
Mirakatt Skrevet 30. juli 2013 #2 Skrevet 30. juli 2013 Kanskje prøve å legge det i klor? Vet det hjelper mot farget klær
Yesterday Skrevet 30. juli 2013 #3 Skrevet 30. juli 2013 Jeg har aldri klart å få neglelakk bort fra klær Har griset noen ganger (les:kløne) Men du kan jo prøve neglelakkfjærner eller kanskje white sprit, trur ikke at klor er sterkt nok.
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2013 #4 Skrevet 31. juli 2013 Jeg ville nok forøkt å stappe flekken nedi en slik neglelakkfjerner på boks som man bare putter fingrene nedi og la det trekke litt. Klor har 0 effekt på neglelakk. Anonymous poster hash: c4abe...4b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå