Gå til innhold

Hvordan takler dere eksens manipulerende dame?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kjæresten min gjennom mange år og flere barn sammen fant seg ny dame for 7 mnd siden. Han flytet ut temmelig fort og siden har han oppført seg som en drittsekk, både overformeg og barna.Jeg vet at det er hans nye damesom står bak, for hun er nok ennå redd for at han skal gå tilbake til meg, siden vi har så mye sammen. Han klarer ikke kommunisere med meg og får heller ikke lov av henne til det. Situasjonen er egentlig håpløs, og heller ikke Familievernkontoret har klart å hjelpe oss. Han er så hissig og sint og setter seg opp mot både meg og barna, jeg føler det tar alle mine krefter. Uansett så nytter det ikke, for det er den dama som styrer alt. Og han lar henne det. Meg framstår de som en heks og serverer det ene usanne etter det andre om meg. Bl.a, at jeg setter barna opp mot han, men det har han jaggu klart selv. Har brukt masse tid med barna på å snakke om og bearbeide farens oppførsel, og sier at det blirbedre, men det blir da aldri bedre! Jeg føler meg hjelpesløs! Noen som har erfart det samme, og hvordan klarte dere å løse problemene??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hmm, vanskelig å si ts siden jeg ikike kjenner deg, men noe jeg har lagt merke til angående flere tråder med dette temaet, som ser ut til å gå igjen, er at de nye damene de velger, ofte er litt sånn som du beskriver her, og jeg luerer da på om du ( og andre damer i din situasjon ) har vært for snille, for ettergivende, for lite grenser? Noen menn trenger sterk motstand, og søker da damer som gir dem det.

Skrevet

Men er du sikker på at det er BARE henne da? Uansett om hun prøver å få ham til å oppføre seg på en spesiell måte, så har han ansvar for egen oppførsel.

• Liker 3
Gjest Gjest
Skrevet

Men er du sikker på at det er BARE henne da? Uansett om hun prøver å få ham til å oppføre seg på en spesiell måte, så har han ansvar for egen oppførsel.

Nettopp, enig med deg! Var jeg som skrev første svaret her. Du skriver at hun er manipulerende, hva med mannen? Du har klart å fått flere barn med han, noe må du jo ha merket over tid? Jeg tror , som jeg skrev innledningsvis, at noen damer er for runde i kantene med mannen sin, spesielt med en mann som dette, han er tydeligvis manipulerende selv og trenger STERK MOTSTAND!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg VET det er henne, vet hvordan hun er, han er helt i klørne hennes, dessverre... Men er enig i den at HAN har et ansvar, men slike kvinner skyr ingen ting, de dundrer frem på sin måte. Til dere som har erfart lignende, hva gjør man??

ts

Gjest Gjest1
Skrevet

Jeg VET det er henne, vet hvordan hun er, han er helt i klørne hennes, dessverre... Men er enig i den at HAN har et ansvar, men slike kvinner skyr ingen ting, de dundrer frem på sin måte. Til dere som har erfart lignende, hva gjør man??

ts

Hvordan var du da dere var sammen ts? Hvilket forhold hadde dere? Synes du unnskylder mannen din, og det sier litt...

• 1 måned senere...
Skrevet

Det er klassisk at feige menn gjemmer seg bak en kontrollerende ny kjæreste.

De nye kjærestene, skjønner de ikke at det beste er om han støttes til å kommunisere bra med deg? Dere har tross alt vært en viktig del av livet til hverandre. Det er barneskolenivå når man tror man har krav på et annet menneske bare fordi man har et forhold.

Anonymous poster hash: 065ca...ae0
Skrevet

Han er ansvarlig for egen oppførsel. Han er også sin egen person, og med mindre han er schizofren, så var han også samme menneske mens dere var sammen. Ettersom han ikke lenger elsker deg så kan hans oppførsel være annerledes, men han har ikke utviklet et temperement han aldri hadde, det har i så fall bare ligget latent. It takes two to tango - den nye kjæresten hans kan umulig være ansvarlig for alt.

Du kan forklare ting så nøytralt som mulig til barna. Prøv å holde et helt platonisk forhold til ham. Unngå krangler og la all kontakt handle om når og hvor han kan treffe barna - ikke delta i irrasjonelle samtaler.

Jeg vet ikke om du er tilbake på markedet, men før eller senere vil du vel treffe en ny mann og du får sørge for at det blir en sunn farsfigur som kan fylle det tomrommet for barna.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...