Gå til innhold

Noen har helt curry på katten min.. får det ikke bort!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og det er ganske sikkert at noen har gjort det med vilje, det er skikkelig gnidd inn i pelsen hennes og stinker! Jeg trodde først det var pollen men så kjente jeg lukta. Har prøvd å vaske pusen men det går ikke bort. Er så mange sjuke folk i dette landet altså, aaargh!

Tips til hvordan jeg kan få det bort?

Anonymous poster hash: 52d8e...b42
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En liten dært oppvaskmiddel blandet ut i vann, gni inn i pelsen og skyll ut. Bare unngå å få det i ansiktet på katten.

Anonymous poster hash: 7d5c7...44b
Skrevet

Helvetes folk!

Tror du bare må la shampoen virke en stund før du skyller. I verste fall må du nok klippe/barbere henne.

AnonymBruker
Skrevet

Klipping og barbering? Er en langhåret rasekatt dette her, mye styr med pelsen fra før. Forbanna søplefolk, sikkert en mann som gjorde det. Vet det er noen menn her i nabolaget som ikke liker katter. Og jeg vet hun ikke har vært inne hos noen heller, da hun ikke er sånn som går bort til andre mennesker.

Men skal prøve å vaske henne på nytt jeg, selv om hun syns det er grusomt.

AnonymBruker
Skrevet

Prøv med litt grønnsåpe.

Anonymous poster hash: fbfe1...0bf

AnonymBruker
Skrevet

Skulle likt å dynke de som gjorde det i ei elefantruge. Folk eier jo faen meg ikke folkeskikk lenger!

Anonymous poster hash: a52fe...f96
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det her hjelper ikke deg mye. men jeg ville skrevet et innlegg på dyrebeskyttelsen sin side . eller tipset de om at det er noen idioter som går rundt å dynker kattene i området i curry saus eller pulver eller hva det er. kan godt hende noen vet hvem det er eller noe. går vel ann å anmelde for dyre mishandling?

Anonymous poster hash: 59de1...7ef
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

det her hjelper ikke deg mye. men jeg ville skrevet et innlegg på dyrebeskyttelsen sin side . eller tipset de om at det er noen idioter som går rundt å dynker kattene i området i curry saus eller pulver eller hva det er. kan godt hende noen vet hvem det er eller noe. går vel ann å anmelde for dyre mishandling?

Anonymous poster hash: 59de1...7ef

Takk for tips! Vet ikke om det er dyremishandling, men det er uansett borderline. Ser at min katt syns currypulveret er ubehagelig, lukter jo helt forj...

Er så mange sjuke folk i denne verden.

TS

Skrevet

Jeg ville definitivt sett på det som dyreplageri.

Om dette kommer i kroppsåpningene til katten som f.eks rompa, så svir det så sinnsykt at katten vil løpe seg i hjel.

Det er dyreplageri på lik linje med sennep som mange katter har dødd av.

De skulle vært skutt de som får seg til å gjøre sånt

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at noen har gjort dette med vilje da?

Vi har masse katter i nabolaget her, og oppkjørsel, bed, og plen er et foretrukket toalett for mange av dem. Det er et stort problem for oss, og vi har vært i dialog med katteeierne om hvordan dette kan løses.

Vi har fått masse råd fra katteeierne om hvordan vi kan gå fram for å hindre kattene å bruke vår eiendom til toalett, og det å prøve å legge ut diverse sterkt luktende krydder har vært et tips fra flere av dem.

Vi har sett flere ganger at kattene har elsket å rulle seg i det vi har lagt ut, og når de ruller seg i det, gnis det jo godt inn i pelsen, spesielt hvis krydderet er litt fuktig.

Anonymous poster hash: 6ac0c...171
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville definitivt sett på det som dyreplageri.

Om dette kommer i kroppsåpningene til katten som f.eks rompa, så svir det så sinnsykt at katten vil løpe seg i hjel.

Det er dyreplageri på lik linje med sennep som mange katter har dødd av.

De skulle vært skutt de som får seg til å gjøre sånt

Det med sennep er vel bare en myte det?

Anonymous poster hash: 37631...1f5

Skrevet

Det med sennep er vel bare en myte det?

Anonymous poster hash: 37631...1f5

Nei, det er farlig for katter.

Det svir sånn at de løper seg i hjel

AnonymBruker
Skrevet

Zalo. ca 1/10 blandet.
Krydderet "bor" sikkert i fettet i pelsen.
Jeg avfetter kattene mine med sånn blanding til utstilling, zalo er relativt skånsomt bare man ikke bruker det ofte.

Gjør pelsen våt, ha på den lunkne/varme zaloblandingen (den skal ikke være kald) og sjamponerkatten, vet 1-2 min. skyll ut. Gjenta en gang eller to.

Og det er kjempeviktig at du skyller godt etterpå

Anonymous poster hash: e9f68...957
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, folk er idioter!!

Men det overrasker meg ikke etter å ha lest på div. forum hva spesielt småbarnsmødre vil gjøre med "kattefaen" som lusker ute når småbarna sover!

Folk har ikke respekt for at dyr også er levende vesen :( Jeg blir så lei meg når jeg hører sånne historier...

Anonymous poster hash: d8ef5...1f4
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...