Gondolin Skrevet 21. juli 2013 #1 Skrevet 21. juli 2013 Så jeg vil hinte tilsamboeren at jeg ønsker å forloves, men vet ikke heeelt hvordan jeg skal starte, noen tips jenter? Han er veldig treig på sånt..
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #2 Skrevet 21. juli 2013 Dersom han har lyst, så frir han. Dersom du har lyst, så frir du. Hvor romantisk er det å hinte- tvinge frem et frieri? Anonymous poster hash: 781c9...1a6 5
fullmånebrud Skrevet 21. juli 2013 #3 Skrevet 21. juli 2013 Hvorfor hinte? Hvor ble det av kommunikasjonen i et forhold? Si det rett ut, og snakk om det. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #4 Skrevet 21. juli 2013 Ikke hinte. Samtale. Regel nr 1 for å få det hvordan du vil i et forhold, er å fortelle hva du vil. Også tar man det derfra. Klarer dere ikke å snakke om fremtidig ekteskap, så er dere jaggu ikke modne for et heller. Og med det så mener jeg ikke nødvendigvis at dere skal bli enige om å forlove dere, og ikke gjøre noen større greier ut av det. Men dere er nødt til å ha en prat om hvordan dere ser for dere fremtiden sammen. Har begge lyst til å gifte seg? Har ikke han, så har dere ikke samme syn på saken og må først og fremst finne ut av dét. Om han har det, så kan du si at du godt synes det er noe som kan skje i relativt nær fremtid. Det er heller ikke noe galt i å si at du synes det høres koselig ut med et romantisk frieri. Anonymous poster hash: 0df51...d0b 3
Gondolin Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #5 Skrevet 21. juli 2013 Ikke hinte. Samtale. Regel nr 1 for å få det hvordan du vil i et forhold, er å fortelle hva du vil. Også tar man det derfra. Klarer dere ikke å snakke om fremtidig ekteskap, så er dere jaggu ikke modne for et heller. Og med det så mener jeg ikke nødvendigvis at dere skal bli enige om å forlove dere, og ikke gjøre noen større greier ut av det. Men dere er nødt til å ha en prat om hvordan dere ser for dere fremtiden sammen. Har begge lyst til å gifte seg? Har ikke han, så har dere ikke samme syn på saken og må først og fremst finne ut av dét. Om han har det, så kan du si at du godt synes det er noe som kan skje i relativt nær fremtid. Det er heller ikke noe galt i å si at du synes det høres koselig ut med et romantisk frieri. Anonymous poster hash: 0df51...d0b Jeg er enig med deg, og vi har hatt slike samtaler utallige ganger, vi er begge sikkre på at vi ønsker å tilbringe livet sammen. Det er ikke sjelden vi snakker om "når vi gifter oss så..." Han sier ofte at han vil kun være med meg livet ut. Vi har snakket om ting helt i detalj som hvilke sanger som skal spilles i vielsen etc, å vi var på ferie i london, og hadde egentlig forventet et frieri da, men det ble ikke. Så jeg vil liksom gjøre det klart for han at jeg ønsker at vi gifter oss i løpet av de neste 2 årene eller noe sånn. Når jeg sier at jeg vil htnte er det ikke sånn at vi aldrig har vert inne på det. Jeg vil bare gjøre det klart for han at jeg kunne tenkt meg en forlovelse, siden han tenker aldri på noe annet enn det som fåregår nå, men vet ikke hvordan jeg skal hinte til at det passer nå, esj, jeg snakker bare rundt megselv, høres ut som jeg er 15 og nyforelsket, men vi har vert sammen i 3 år og vi er begge voksne mennesker, så jeg mener det, det er ikke bare "svermerier", håper på litt forståelse (:
Gjest Kiara! Skrevet 21. juli 2013 #7 Skrevet 21. juli 2013 Noen ganger må man være tydelig. Snakk sammen, sett en dato, ferdig med det.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #8 Skrevet 21. juli 2013 Fri til han da vel? Anonymous poster hash: 42fe4...4ff
Gondolin Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #9 Skrevet 21. juli 2013 Fri til han da vel? Anonymous poster hash: 42fe4...4ff Jeg er vel litt tradisjonell på det punktet, jeg vet, jeg er vel litt vanskelig
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #10 Skrevet 21. juli 2013 Har dere planer om å gifte dere da? Verste jeg ser er folk som er forlova i både 10 og 20 år. Anonymous poster hash: b5097...b89
Gondolin Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #11 Skrevet 21. juli 2013 Har dere planer om å gifte dere da? Verste jeg ser er folk som er forlova i både 10 og 20 år. Anonymous poster hash: b5097...b89 Det idielle er å gifte oss etter 2 år er gått, ettersom de er han ferdge med studiene og vil får da inn litt mer penger, men dette er noe jeg har tenkt, har aldri luftet noe så konkret for han
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #12 Skrevet 21. juli 2013 Takk for oppklaring Jeg synes fortsatt det beste er å si det rett ut. Anonymous poster hash: 0df51...d0b
Gjest Summers Skrevet 21. juli 2013 #13 Skrevet 21. juli 2013 Hvor mye hjelper det å hinte når han vet du ønsker å gifte deg? uansett du finner sikkert uendelig mye om dette om du googler, spesielt på engelsk.
Gondolin Skrevet 21. juli 2013 Forfatter #14 Skrevet 21. juli 2013 Takk for oppklaring Jeg synes fortsatt det beste er å si det rett ut. Anonymous poster hash: 0df51...d0b det er vel det, ville velbare høre fra noen andre sitt synspunkt ((: greit å få snakket om det, lufte litt tanker (:
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #15 Skrevet 21. juli 2013 Kjenner faktisk veldig få som ikke har blitt fridd til uten kraftig "hinting". Jeg har sagt til kjæresten at jeg håper han frir til meg om ikke så altfor lenge. Romantisk blir det selv om han vet at jeg vil Snakk med han om frieri, ikke bare ekteskap i seg selv sånn at han vet hva du forventer Anonymous poster hash: 9ee21...24c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #16 Skrevet 21. juli 2013 Dersom han har lyst, så frir han. Dersom du har lyst, så frir du. Hvor romantisk er det å hinte- tvinge frem et frieri?Anonymous poster hash: 781c9...1a6 Du har rett i at det er mest romantisk uten å måtte hinte.. men kvinner ønsker ofte og bli fridd til, og jeg tror oppriktig at kun ca. 1 av 10 menn vil komme på å fri uten hinting. Anonymous poster hash: 9ee21...24c
MissEi Skrevet 21. juli 2013 #17 Skrevet 21. juli 2013 Snakk med han, dersom det ikke hjelper frir du selv
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2013 #18 Skrevet 21. juli 2013 Men altså, forlovelse ender da ikke alltid opp med ekteskap??
MissEi Skrevet 21. juli 2013 #19 Skrevet 21. juli 2013 Men altså, forlovelse ender da ikke alltid opp med ekteskap?? Så sant så sant! Føler det er mer som "bare" er forlovet enn de som faktisk gifter seg
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #20 Skrevet 21. juli 2013 Litt OT, men TS og dere som har sagt at dere gjerne vil bli fridd til i nær fremtid, hvor lenge har dere vært sammen? Anonymous poster hash: 61029...21a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå