AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #1 Skrevet 21. juli 2013 En mann som jobber fulltid, hvor mye bør han tjene for at han skal kunne passe for deg? Jeg mener det med inntekt er litt viktig selv, for hvem gidder vel å date en langtids NAVer uten jobb og ambisjoner. Hvor mye sånn ca. bør han ha utbetalt i måneden? Anonymous poster hash: dcd5e...fd9
Gjest Faerunpedia Skrevet 21. juli 2013 #2 Skrevet 21. juli 2013 Så mye at han kan betale for det han trenger i hverdagen.
Gjest Tirkes Skrevet 21. juli 2013 #3 Skrevet 21. juli 2013 En voksen mann bør ha min. over 17k utbetalt for fulltidsjobb. Mindre betyr skikkelig, skikkelig dårlig karrierevalg eller tvangstrekk. Alt over er bonus til familieøkonomien. Jeg tjener forsåvidt nok til å støtte en hjemmeværende mann. Han kan fint tjene mye mindre dersom lærling, så klart. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #4 Skrevet 21. juli 2013 Så mye at han kan betale for det han trenger i hverdagen. Så det er ikke ok om du feks må betale husleia hans fordi pengene fra NAV ikke kommer? Hva om han bor på gutterommet og ikke har noen utgifter, er det da greit at han ikke har noe inntekt? Anonymous poster hash: dcd5e...fd9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #5 Skrevet 21. juli 2013 En mann som jobber fulltid, hvor mye bør han tjene for at han skal kunne passe for deg? Jeg mener det med inntekt er litt viktig selv, for hvem gidder vel å date en langtids NAVer uten jobb og ambisjoner. Hvor mye sånn ca. bør han ha utbetalt i måneden? Anonymous poster hash: dcd5e...fd9 En som jobber fulltid er ikke NAVer. Anonymous poster hash: 9ba8c...d48 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #6 Skrevet 21. juli 2013 En voksen mann bør ha min. over 17k utbetalt for fulltidsjobb. Mindre betyr skikkelig, skikkelig dårlig karrierevalg eller tvangstrekk. Alt over er bonus til familieøkonomien. Jeg tjener forsåvidt nok til å støtte en hjemmeværende mann. Han kan fint tjene mye mindre dersom lærling, så klart. Hva om han bor gratis på gutterommet da er 17k ganske bra i måneden? er det ok? Anonymous poster hash: dcd5e...fd9 2
Gjest Funky Punk Skrevet 21. juli 2013 #7 Skrevet 21. juli 2013 Han burde ha såpass at han kan klare seg på egenhånd. Luksus er ikke noe som opptar meg, så lenge mannen er snill, god, at vi elsker hverandre..ja så kommer økonomien lengre ned på listen. 1
Gjest Faerunpedia Skrevet 21. juli 2013 #8 Skrevet 21. juli 2013 Så det er ikke ok om du feks må betale husleia hans fordi pengene fra NAV ikke kommer? Hva om han bor på gutterommet og ikke har noen utgifter, er det da greit at han ikke har noe inntekt?Anonymous poster hash: dcd5e...fd9 Nei, jeg vil ikke betale hans husleie, med mindre det var et engangstilfelle. Jeg mener at han må kunne betale husleie, mat og det han ellers trenger. Jeg er for gammel til å være sammen med en som bor på gutterommet
FantasDick Skrevet 21. juli 2013 #9 Skrevet 21. juli 2013 Sier meg enig med Faerunpedia; så mye som han trenger i hverdagen. Han må gjerne bo på gutterommet, uten inntekt, men da er han ikke "mannen" for meg. Jeg vil gjerne ha en voksen mann som klarer seg selv - jeg ble kastet ut da jeg var 15 år gammel og har stått på "egne ben" siden den gang, vil ha en partner som kunne klart det samme. 1
Gjest Tirkes Skrevet 21. juli 2013 #10 Skrevet 21. juli 2013 Hva om han bor gratis på gutterommet da er 17k ganske bra i måneden? er det ok? Anonymous poster hash: dcd5e...fd9 Dersom økonomien til en mann er min sak, da bor vi sammen med felles økonomi. 17k for 100% stilling er ikke mye (beror jo litt på skatt) men helt akseptabelt.
Gjest Gjest Skrevet 21. juli 2013 #11 Skrevet 21. juli 2013 Mannen skal være ambisiøs men ikke så mye at det går utover forholdet, dvs komme hjem til deg hver dag.... Altså ikke spesielt ambisiøs..
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #12 Skrevet 21. juli 2013 17k utbetalt er akseptabelt? Wow. Det er svært lite da, om en ser for seg å bo noen andre steder enn på gutterommet noen gang. Jeg synes en burde kunne si min. 22k i måneden hvertfall. Men det er meg da.Anonymous poster hash: a8e7c...ef7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #13 Skrevet 21. juli 2013 Han må ha stabil inntekt og klare å forsørge seg selv. Om han har dette fra jobb eller NAV spiller ingen rolle egentlig. Men jeg kunne aldri vært sammen med en som bare satt hjemme på rumpa i sofaen og ikke gjorde noe så lenge han var arbeidsfør. Men en som er arbeidsledig og søker aktivt jobb ser jeg ingen grunn til å avfeie, heller ikke en som er ufør av forskjellige årsaker. Når mannen og jeg ble sammen tjente jeg mest, ganske mye mer også. Men så har omstendighetene gjort det slik at jeg er blitt ufør. Glad for at han ikke har mistet følelsene for meg av den grunn Anonymous poster hash: f0257...d1f 5
smilo Skrevet 21. juli 2013 #14 Skrevet 21. juli 2013 En mann som jobber fulltid, hvor mye bør han tjene for at han skal kunne passe for deg? Jeg mener det med inntekt er litt viktig selv, for hvem gidder vel å date en langtids NAVer uten jobb og ambisjoner. Hvor mye sånn ca. bør han ha utbetalt i måneden? Anonymous poster hash: dcd5e...fd9 Så det er ikke ok om du feks må betale husleia hans fordi pengene fra NAV ikke kommer? Hva om han bor på gutterommet og ikke har noen utgifter, er det da greit at han ikke har noe inntekt? Anonymous poster hash: dcd5e...fd9 Hva om han bor gratis på gutterommet da er 17k ganske bra i måneden? er det ok? Anonymous poster hash: dcd5e...fd9 Han må tjene nok til å dekke det han trenger i hverdagen. En mann som bor hjemme på gutterommet er jeg alt for gammel til å finne interessant, uansett hva han tjener. Når det gjelder hva han får utbetalt så er det avhengig av hvor mye han skatter. En mann som bor hjemme på gutterommet har mer skatt enn en som bor i en kjøpt leilighet/ hus med rentefradrag. Så om man bor hjemme og får 17 k utbetalt så er kanskje bruttoen på samme nivå som en som bor alene som har 23 k utbetalt. Men kostnadene er selvfølgelig høyere for den som bor alene. 1
Gjest Jepp123 Skrevet 21. juli 2013 #15 Skrevet 21. juli 2013 Nok til å forsørge seg selv. Og hjemme på gutterommet-nei takk!
Gjest Eurodice Skrevet 21. juli 2013 #16 Skrevet 21. juli 2013 Hva om han bor gratis på gutterommet da er 17k ganske bra i måneden? er det ok? Anonymous poster hash: dcd5e...fd9 Mann skriver du i overskriften på tråden. En mann bor da vel ikke gratis på gutterommet, for ikke å snakke om fremdeles å bo hos foreldre? 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #17 Skrevet 21. juli 2013 Det viktigste er at kvinner tjener nok selv til at de slipper og snylte på mannen. Anonymous poster hash: 8ea6b...9aa
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #18 Skrevet 21. juli 2013 Jeg er opptatt av at vi begge er i jobb (jeg er dessverre student nå, i forhold med en med inntekt) og kan bidra 50/50 ca på alt. Nå er vi er gift (jeg jobbet da vi traff hverandre og ble et par, type butikkjobb uten utdanning), så kan jeg bare ikke like følelsen at han er den som dekker det meste, type 70/30 av våre bo/strøm/mat-utgifter. Men han insisterer, og ønsker dette fremfor hybelleilighet inntil videre, så nå jobber jeg på spreng med studiene slik at jeg kan bidra mer. Minimum for å klare seg, men også ha noe til overs, er ca 20.000 etter skatt. Men vi har levd på (han lærling og jeg jobb/vgs) ca 15.000 for begge totalt. Nå har vi ca 30.000 i mnd, hvor han er klart den som tjener mest. Jeg får penger av studielån. I fremtiden tjener jeg ca 30-35k mnd, mens hans inntekt blir noen lapper lavere. Når det skjer, tør jeg påstå vi lever godt. Men når barn kommer inn... Vet ikke hvordan det blir.Anonymous poster hash: 2d37b...fca
Gjest Eurodice Skrevet 21. juli 2013 #19 Skrevet 21. juli 2013 Det viktigste er at kvinner tjener nok selv til at de slipper og snylte på mannen. Anonymous poster hash: 8ea6b...9aa Snylting går begge veier, til opplysning. 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #20 Skrevet 21. juli 2013 Snylting går begge veier, til opplysning. Men det er uansett mye mer vanlig at kvinner lever på mannens penger en at mannen lever på kvinnens penger Anonymous poster hash: 8ea6b...9aa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå