Gå til innhold

Couch 2 5K - hvilket mål etterpå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 7 av Couch 2 5K (9 uker) som er det eneste treningsprogrammet som fungerer for meg. Jeg får lett belastningsskader og har overhodet ikke lagt vekt på å løpe raskt. Bortsett fra en 15 minutters pilatesøkt tre-fire ganger i uken, driver jeg ikke med annen trening utenom, selv om jeg sykler i rolig tempo så å si daglig, i snitt 8 km pr dag.

Er det noen som har tips til hva neste mål bør være? Jeg tenker selv 10 km og senere halvmaraton. Hvor lang tid vil dette ta?

For meg er det kun snakk om å klare distansen. Jeg driver også kun low-tech trening, så treningsstudio og apper er uaktuelt. Det holder fint med den lille pilatesøkten og joggingen. Det hender jeg svømmer også, men jeg vil ikke ha noe program som innebærer noe annet enn pilates og jogging.

Tips, noen?

Anonymous poster hash: ea24b...03f
Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet

Jeg er i uke 7 av Couch 2 5K (9 uker) som er det eneste treningsprogrammet som fungerer for meg. Jeg får lett belastningsskader og har overhodet ikke lagt vekt på å løpe raskt. Bortsett fra en 15 minutters pilatesøkt tre-fire ganger i uken, driver jeg ikke med annen trening utenom, selv om jeg sykler i rolig tempo så å si daglig, i snitt 8 km pr dag.

Er det noen som har tips til hva neste mål bør være? Jeg tenker selv 10 km og senere halvmaraton. Hvor lang tid vil dette ta?

For meg er det kun snakk om å klare distansen. Jeg driver også kun low-tech trening, så treningsstudio og apper er uaktuelt. Det holder fint med den lille pilatesøkten og joggingen. Det hender jeg svømmer også, men jeg vil ikke ha noe program som innebærer noe annet enn pilates og jogging.

Tips, noen?

På hjemmesida til Podrunner finner du intervallprogram som podcaster for å øke til 8 km og deretter 10 km.

AnonymBruker
Skrevet

Takker, men de programmene er fulle av BPMer - og jeg driver som sagt low-tech. Ønsker bare et program som forteller meg hvor lenge intervallene skal vare.

Gjest Nanne70
Skrevet

Takker, men de programmene er fulle av BPMer - og jeg driver som sagt low-tech. Ønsker bare et program som forteller meg hvor lenge intervallene skal vare.

Ah, skjønner! Jeg synes de er så greie for da slilpper jeg å pese med stoppeklokke og sånn :) Men da er kanskje dette programmet noe for deg: http://iform.nu/treningsplanlegger/treningsprogram-10-km-lop

AnonymBruker
Skrevet

Har du sett på programmet som ligger på www.oslomaraton.no?

Anonymous poster hash: ef64e...503

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant ikke noen treningsprogrammer på Oslo Maraton-sidene, men de på iForm er jo nøyaktig det jeg er ute etter - tusen takk!

Ps! Jeg synes det er veldig greit å fikle med stoppeklokken og telle mens jeg løper. Renser hjernen liksom. Tror ikke jeg kunne løpt med iPod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...