Minette Skrevet 18. april 2004 #1 Del Skrevet 18. april 2004 Er det noen som har erfaring med å kjøpe Ikea kjøkken i Sverige? leste om et par som hadde gjort dette og spart en 15000-20000 på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 18. april 2004 #2 Del Skrevet 18. april 2004 Ikke personlig erfaring.. men svigerfaren min sjekket da han skulle kjøpe nytt kjøkken. Hans kjøkken er middels stort og skapene skulle stå på 2 vegger. Han fant ut at han sparte i underkant av 2000 kroner på innredningen. Dersom du har et stort kjøkken, så kan du kanskje spare mer, men jeg tviler på at du sparer noe særlig om du skal innrede et lite kjøkken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 18. april 2004 #3 Del Skrevet 18. april 2004 Tror ikke det er så mye å spare på IKEA-kjøkken i Sverige kontra Norge nei, men hos andre produsenter kan det være mer å spare. Og som Lea sier så kommer det jo veldig ann på hvor stort kjøkkenet er, og også på om du enkelt får hentet det i Sverige, eller om du må betale mye i tillegg for frakt etc... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. april 2004 #4 Del Skrevet 18. april 2004 Jeg leste i det siste Bonytt - det som kommer i butikkene i morgen, om noen som hadde spart mye penger på å handle kjøkken på Ikea i Sverige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minette ikke innlogget Skrevet 18. april 2004 #5 Del Skrevet 18. april 2004 Ja, det er atikkelen i det nyeste Bonytt jeg sikter til..Vet ikke hva som er tilfelle jeg, men der står det jo at de har tjent mange tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 18. april 2004 #6 Del Skrevet 18. april 2004 Det står nå vitterlig der at "ved å kjøpe kjøkkenet på Ikea i Gøteborg, sparte eierne 15000 - 20000 kr" Hm...kjøkkenet må være mye større enn det ser ut til på bildet ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 19. april 2004 #7 Del Skrevet 19. april 2004 Jeg mener bestemt at det er en del å spare. I tillegg til at prisen gjerne er litt lavere på IKEA i Sverige (med noen unntak), så er det noe som heter valutaforskjell. Akkurat må er det vel på ca. 9%. Et eksempel: Faktum høyskap m/uttrekkbar oppbevaring og 2 dører N: 3 030.- S: 2 949.- Faktum veggskap m/2 vitrinedører N: 1 285.- S: 1 119.- Faktum benkeskap m/2 dører N: 1 180.- S: 500.- Bågvik blandebatteri N: 895.- S: 795.- Totalt i NOK: 6 390.- Totalt i SEK: 5 363.- 5 363 SEK = 4824 NOK, og varene som er ramset opp over er altså 1 566.- billigere i Sverige enn i Norge. Skal du ha et helt kjøkken som selvsagt består av adskillig flere deler enn dette, så øker jo forskjellen. Mitt eksempel er jo tross alt bare 1 underskap, 1 overskap, 1 høyskap og et blandebatteri. Kommer ikke langt med det ;-) Jeg foreslår at dere setter opp alt dere skal ha, og deretter går inn på hhv. ikea.no og ikea.se og sjekker priser mot hverandre. Hvor mye dere sparer er jo avhengig av størrelsen på kjøkkenet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nitha Skrevet 20. april 2004 #8 Del Skrevet 20. april 2004 Ut fra de to forskjellige kjøkkenprogrammene er det ikke mye å spare i alle fall. For Ulriksdal, som vi ser på, er eksemplene slik: Norge Sverige Hjørnebenkeskap 2375 2745 Oppvaskkum 1610 1435 Høyskap for ovn 3075 3358 Høyskap for kjøl 2565 2545 Vanlig høyskap 2315 2308 Mulig at det er større forskjeller for andre dører? En grunn til at de satte ned prisen på norsk IKEA i fjor var jo at det var billigere i Sverige. Men selvfølgelig, skal du ha et gedigent kjøkken kan det kanskje være bryderiet verdt. Fru Nitha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #9 Del Skrevet 20. april 2004 Har ingen erfaring..men hvis tallene til de andre innleggene stemmer er det jo ikke mange hundrelappene som skiller. Man må jo også plusse på utgifter til transport.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 21. april 2004 #10 Del Skrevet 21. april 2004 Vi bor i Oslo, og her som vi holder til er det i alle fall ganske vanlig å få levert Ikeakjøkken fra Sverige. Det har flere av naboene fått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mettan ikke innlogga Skrevet 21. april 2004 #11 Del Skrevet 21. april 2004 Det kan jo hende at paret i reportasjen (jeg har nemlig også lest den :-) ) kjøpte sitt kjøkken da det var stor forskjell i kronekursen, den svenske krona var jo nesten nede i 80% av den norske en periode... Mettan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 25. april 2004 #12 Del Skrevet 25. april 2004 Husk å fortolle kjøkkenet på grensa da. Alt som overstiger verdigrensen 6000/3000 må fortolles, men jeg vet ikke hva tollen er. Og blir man stoppa på grensa uten å fortolle blir det iallefall et dyrt kjøkken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå