AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #1 Skrevet 21. juli 2013 Kl 23 i går kveld, var det 27 og 29 varmegrader på barnerommene.... Hvor går grensen for fare egentlig?? Vet jo at optimal temperatur er ca 18 grader, men det er jo helt umulig å få til nå Leiligheten vår koker om dagen, og alt av vinduer og vifter er i bruk, men det hjelper ikke stort... Er livredd for overoppheting av ungene, kansje spessielt babyen... Anonymous poster hash: 54984...e3c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #2 Skrevet 21. juli 2013 Det hjelper vel å lufte på kvelden?? Når sola har gått ned synker vertfall temperaturen fort med vinduet åpent her...Anonymous poster hash: 5231c...4a4 1
Gjest Nikki09 Skrevet 21. juli 2013 #3 Skrevet 21. juli 2013 Her hjelper det ikke å lufte på kvelden. Vi har full gjennomtrekk hele dagen, pluss to vifter og allikevel så koker både vi og babyen. Har dessverre ingen råd, men vil følge tråden i tilfelle det kommer noen bra ideer her 1
Gjest Kooko Skrevet 21. juli 2013 #4 Skrevet 21. juli 2013 har noen av dere varmepumpe?? Det bruker vi av og til selv om det hjelper lite (barnerommet er I andre etasje og pumpe første), vi setter opp vifter på trappe på første etasje opp mot andre I håp av det kalde luft føres opp... Det hejlper lite da... Vi stiller opp varmepumpe på laveste temperatur, 18 grader tror jeg. Stua blir kaldt og frisk men det gjøre lite I andre etasje... Ellers føler med jeg å.. Ettermiddagssola lyser rett på soverom til dattera om sommeren, forsvinner vel etter hun har lagt seg. Bruker flere lag med gardiner, vifter men det er fremdeles tungt luft... Pleier å holder døra åpent... what to do?
Gjest Hotkey Skrevet 21. juli 2013 #5 Skrevet 21. juli 2013 Vi hadde hell med reflekterende myggnetting og åpent vindu. Hjalp ikke all verden, men litt tok det
Ciara Skrevet 21. juli 2013 #6 Skrevet 21. juli 2013 Vi har vestvendte barnerom som blir veldig varme. Det som hjelper her er å ha gjennomtrekk i hele etasjen om morgenen slik at rommene blir kjølt ned. Så lukker jeg vinduene på barnerommene, trekker ned rullegardiner og markisen utenfor (i god tid før sola skinner på vestveggen). Så har vi gjennomtrekk på nytt igjen noen få minutter før legging.
miss dolly Skrevet 21. juli 2013 #7 Skrevet 21. juli 2013 Pga lyset om morgenen tok vi aluminiumsfolie i vinduet til junior.. Det holder faktisk varmen greit borte og :-)
Ulrikke Skrevet 21. juli 2013 #8 Skrevet 21. juli 2013 Pga lyset om morgenen tok vi aluminiumsfolie i vinduet til junior.. Det holder faktisk varmen greit borte og :-) Hvordan ser det ut utenfra? Blir alle blendet av sola liksom, eller går det greit? Det hørtes ut som noe jeg kunne vurdert på soverommet vårt på hytta, nemlig...
miss dolly Skrevet 21. juli 2013 #9 Skrevet 21. juli 2013 Hvordan ser det ut utenfra? Blir alle blendet av sola liksom, eller går det greit? Det hørtes ut som noe jeg kunne vurdert på soverommet vårt på hytta, nemlig... Nei, det er ikke sånn at man blir blendet. Men det ser jo ikke så veldig pent ut... Får ikke håpe naboene tror vi har en hasjplantasje der ;-) 3
Gjest Elyssa Skrevet 21. juli 2013 #10 Skrevet 21. juli 2013 Pga lyset om morgenen tok vi aluminiumsfolie i vinduet til junior.. Det holder faktisk varmen greit borte og :-) Oi, funker det?
Vera Vinge Skrevet 21. juli 2013 #11 Skrevet 21. juli 2013 Jeg kan ikke mine villeste fantasier se for meg at denne varmen skal være farlig for de små om natta, ts. Er vel bare ubehagelig. Men det kjøles jo litt ned i løpet av natta da. Sønnen min har et svært varmt rom. I husets øverste etasje med sol rett mot til langt på kveld. Den første varme kvelden lå han og vred seg i to timer, selv med vifte og gjennomtrekk. Desperate la vi ham i kjelleren, og da sovnet han på et blunk. Der er det kjølig og godt å sove. Ikke alle har den løsningen, men for de med hus, kan det være en mulighet i varmen.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2013 #12 Skrevet 21. juli 2013 Oi, funker det? Ja! Vi slet med at sønnen vår våknet tidligere og tidligere på våren fordi det ble lysere og lysere ute. Aluminiumsfolien gjorde susen :-) Han har også det kjøligste rommet, merker at folien stenger en god del varme ute :-)Anonymous poster hash: 5231c...4a4
Molimaki Skrevet 21. juli 2013 #14 Skrevet 21. juli 2013 (endret) Det vil vi teste ut imårra også, vi sliter også med varmt barnerom. Tusen takk:) Endret 21. juli 2013 av Molimaki
Gjest Mia Skrevet 21. juli 2013 #15 Skrevet 21. juli 2013 Flytt til Nord-Norge! Her sover barna med ullnattdrakter, og vi har definitivt ikke hatt noe problem med overopphetede soverom nå i juli! *bitter*
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #17 Skrevet 22. juli 2013 Vi har tjære eller noe på taket som mannen min sier at nesten koker slik at det blir ekstra varmt inne i leiligheten. Selv med alle vinduer åpne hele dagen blir det ikke under 25 her inne. Det er grusomt! Anonymous poster hash: 26e94...030 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2013 #18 Skrevet 22. juli 2013 De klarer seg i Tyrkia, så da klarer men seg her og de 4-5 dagene i året varmen står på Anonymous poster hash: 362c8...a64
Sugerøret Skrevet 22. juli 2013 #19 Skrevet 22. juli 2013 Usaklig .I Tyrkia er man vant til varmen. 2
Celtic Heart Skrevet 22. juli 2013 #20 Skrevet 22. juli 2013 Lystette gardiner. Har gudskjelov ingen gjenboere akkurat der så ingen ser at gardinene er trukket for hele dagen. Kjøpte de på jysk uten å vite at de var lystette. Hjelper også godt for 11-åringen som nesten ikke sover om natta fordi det er for lyst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå