Ghost Hunter Skrevet 21. juli 2013 #1 Skrevet 21. juli 2013 Vet at "alle" er redd insekter, men tro meg, jeg er virkelig livredd. Jeg har akkurat fjernet 4 langbein fra denne verden (jada, noen vil sikkert mene at jeg er slem som dreper de, men tro meg, jeg har ikke noe valg) Jeg er så nervøs...føler de er overalt. Nå akkurat trodde jeg hjertet mitt skulle stoppe, jeg ligger under dyna og litt av kanten "falt" over meg. Det første jeg tenkte var at det var en edderkopp, ble helt stiv av skrekk og blir helt kvælt. I går begynte jeg å gråte (kødder ikke...) fordi jeg så en kakkerlakk dyr på et gulvteppe jeg skulle legge på. Den har hengt ute så dyret har sikkert fulgt med inn... I det siste har det blitt mye, mye verre. Har alltid vært redd insekter, men som sagt så har det vært helt ekstremt nå de siste månedene. Jeg er fortsatt skvetten og urolig....tør ikke slå av lyset for da kan det komme insekter bort til pc skjermen, det har skjedd før og jeg har aldri vært så redd før (tuller ikke) JA, jeg er pysete...men er det flere som meg her? Hvordan takler dere sommeren? De aller verste er langbeinen, de har ingen kontroll og de flyr mot meg...jeg ville heller holdt en tarantella enn langben...
Anoia Skrevet 21. juli 2013 #2 Skrevet 21. juli 2013 (Jeg blir alltid både nysgjerrig og skeptisk til tråder som denne; nysgjerrig fordi jeg vil høre andres erfaringer, og skeptisk fordi man aldri vet om en eller annen klovn prøver å være morsom og legger ut digre, fæle bilder av mangebeinte freaks... Seriøst, jeg holdt hånda foran øynene mens jeg åpnet linken, det har blitt en vane.) Jeg er ikke redd for insekter, men jeg er så til de grader redd for edderkopper. Jeg har vært nokså heldig de siste årene og har bodd i et hus der det har vært ganske få edderkopper (et par langbeiner i kjelleren om høsten, men det er ikke dem jeg er aller mest redd for, og jeg har stort sett greid å unngå dem). Nå har vi flyttet inn i nytt hus, og jeg har begynt å grue meg til høsten, når alle edderkoppene har vokst seg digre og feite og vil inn... Når det gjelder andre insekter så er jeg heldigvis ikke så skvetten, men en gammel venninne var også forferdelig redd for flyvelangbein. Hun pleide å ha en badminton-racket på rommet, og når de kom flaksende dæljet hun til dem av all kraft. (Det var en del bein og vingerester på den racketen...) Uansett, frykten min går ofte litt i bølger; noen ganger er jeg mindre redd enn ellers, andre ganger blir jeg helt på gråten bare av tanken. Og jo oftere jeg ser edderkopper, jo reddere blir jeg. Om det viser seg at dette stedet blir populært for de åttebeinte til høsten, skal jeg kjøpe meg både insektsspray og diverse andre remedier og dynke hele leiligheten i anti-edderkopp-kemikalier.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 21. juli 2013 #3 Skrevet 21. juli 2013 Nei, jeg slipper alle ut igjen. Untatt digre edderkopper. Da går jeg ut døra og spør den første jeg ser om han/hun kan fjerne edderkoppen for meg
Gjest Murica Skrevet 21. juli 2013 #4 Skrevet 21. juli 2013 Jeg bor i ett tropemiljø, tror du hadde krepert her. Insekter overalt ute, store som små, og insekter overalt inne. Har en edderkopp på størrelse med lillefingeren min over ytterdøra. Hvorfor har det blitt verre i det siste tror du?
Sugerøret Skrevet 21. juli 2013 #5 Skrevet 21. juli 2013 Vel, edderkopper står ikke på min elsk-liste. Jeg klarer ikke drepe de,så jeg må få mann event.tenåringene til å fjerne dem og kaste dem ute
Gjest Keikolina Skrevet 21. juli 2013 #7 Skrevet 21. juli 2013 Er redd veps. Da skriker jeg og løper og gjemmer meg. Har blitt stikki et par ganger ja.
Ghost Hunter Skrevet 23. juli 2013 Forfatter #8 Skrevet 23. juli 2013 Jeg bor i ett tropemiljø, tror du hadde krepert her. Insekter overalt ute, store som små, og insekter overalt inne. Har en edderkopp på størrelse med lillefingeren min over ytterdøra. Hvorfor har det blitt verre i det siste tror du? :O Ikke godt å si... Men de kommer jo inn nå på kvelden...de er så grusomme. Hvorfor kan de ikke sove ute i skogen der de hører hjemme? Skjønner det bare ikke. Trodde dyr var nøye på det med terrietorium osv.husene er våres, ikke deres. Langbeinen gjør kun dritt...
Sitronmelis Skrevet 25. juli 2013 #10 Skrevet 25. juli 2013 Jeg har fobi mot sånne spolormer og sånne hvite små marklignende greier som kan komme fra søpla osv, eller som sakt fra kattens rompe osv... ÆSJ!! GRØSS!!!! Larver er også creepy.. Fy fader! Heller edderkopp en sånne larver/marker...
Sitronmelis Skrevet 25. juli 2013 #11 Skrevet 25. juli 2013 Jeg har fobi mot sånne spolormer og sånne hvite små marklignende greier som kan komme fra søpla osv, eller som sakt fra kattens rompe osv... ÆSJ!! GRØSS!!!! Larver er også creepy.. Fy fader! Heller edderkopp en sånne larver/marker... Men ikke store edderkopper da.. Bare sånne bittesmå, det er bedre en hvite marker og larver som åler seg...
Gjest meh Skrevet 25. juli 2013 #12 Skrevet 25. juli 2013 Om det viser seg at dette stedet blir populært for de åttebeinte til høsten, skal jeg kjøpe meg både insektsspray og diverse andre remedier og dynke hele leiligheten i anti-edderkopp-kemikalier. Kjemikalier som er giftig for insekter er som regel også giftige for mennesker også, dog naturligvis ikke i fullt så stor grad
Ghost Hunter Skrevet 25. juli 2013 Forfatter #13 Skrevet 25. juli 2013 Kjemikalier som er giftig for insekter er som regel også giftige for mennesker også, dog naturligvis ikke i fullt så stor grad Hva med bikkjer og burdyr? Jeg er i mot rottegift, men insektsgift der i mot... Insekter er grusomme. Jeg får en veldig, veldig dårlig følelse av dem. Har de egentlig noe liv? Er litt redd for at de faktisk HAR et liv (på sitt vis) som for dem betyr like mye som våres liv betyr for oss... Kunne de bare holdt seg unna våres hus. De hører hjemme i skogen, de får bygge sitt eget hus...
Gjest Gunfreak Skrevet 25. juli 2013 #14 Skrevet 25. juli 2013 Hva med bikkjer og burdyr? Jeg er i mot rottegift, men insektsgift der i mot... Insekter er grusomme. Jeg får en veldig, veldig dårlig følelse av dem. Har de egentlig noe liv? Er litt redd for at de faktisk HAR et liv (på sitt vis) som for dem betyr like mye som våres liv betyr for oss... Kunne de bare holdt seg unna våres hus. De hører hjemme i skogen, de får bygge sitt eget hus... Insektgifter er ekstremt like kjemisk til noen av de farligste gift gassene laget av mennesker, og i visse tilfeller kan du bruke insektfigten som bases for å lage gift gass. Det er heller ikke uvanlig at mennesker blir forgiftet av insekt gift, spesielt barn samt mindre dyr som hunder og katter(er også et stort problem at piggsvin blir forgiftet. Noe som er dumpt da piggsvin er en av de meste dyrene til å spise insekter. Husk regelen "det er dosen som lager giften" alt kan være farlig om du får høy nok dose,(inkludert vann) og alt kan være ufarlig om du får liten nok dose Husk at botox som folk får i ansiktet er er det giftigste stoffet vi vet om på jorda, botulin gift, 4kg med botulin gift er nok til å drepe ALLE mennesker på hele jorda! Like vel overlever folk å få det sprøyta i ansiktet bare det er utvanna nok. 1
Ghost Hunter Skrevet 25. juli 2013 Forfatter #15 Skrevet 25. juli 2013 Insektgifter er ekstremt like kjemisk til noen av de farligste gift gassene laget av mennesker, og i visse tilfeller kan du bruke insektfigten som bases for å lage gift gass. Det er heller ikke uvanlig at mennesker blir forgiftet av insekt gift, spesielt barn samt mindre dyr som hunder og katter(er også et stort problem at piggsvin blir forgiftet. Noe som er dumpt da piggsvin er en av de meste dyrene til å spise insekter. Husk regelen "det er dosen som lager giften" alt kan være farlig om du får høy nok dose,(inkludert vann) og alt kan være ufarlig om du får liten nok dose Husk at botox som folk får i ansiktet er er det giftigste stoffet vi vet om på jorda, botulin gift, 4kg med botulin gift er nok til å drepe ALLE mennesker på hele jorda! Like vel overlever folk å få det sprøyta i ansiktet bare det er utvanna nok. Da skal jeg være forsiktig med den 4 kg botox kan drepe ALLE menneskene på jorda? Dæven... Tenk om en person med tilgang til slike ting klikker...sikkert ikke vanskelig å lure det i folk. Men gjelder det kun når man sprøyter det inn i kroppen eller er det farlig å spise det også? Og neinei, har ingen syke ideer her, bare nysgjerrig. Høhø
johans1 Skrevet 25. juli 2013 #16 Skrevet 25. juli 2013 Glad jeg ikke er alene! Jeg skriker hver gang jeg ser en edderkopp, har sikkert angst eller noe. De er fæle! I går lå jeg ute i sola og koste meg, uten så mye klær. Det kilte på leggen, og jeg åpnet øynene. Trodde det var en flue, men den ville ikke av leggen min, og fløy aldri. Satt meg nærmere og så at det var en blank edderkopp, ikke liten heller!! Jeg har nok aldri vært så redd før. Fikk helt panikk. Rett etterpå holdte jeg å gå i et svært spindelvev med en DIGER edderkopp midt i.... Huset jeg bor i nå er full av edderkopper, overalt. Synd at jeg aldri blir vant til dem. Skriker hver gang jeg ser en....
Gjest Gunfreak Skrevet 25. juli 2013 #17 Skrevet 25. juli 2013 Da skal jeg være forsiktig med den 4 kg botox kan drepe ALLE menneskene på jorda? Dæven... Tenk om en person med tilgang til slike ting klikker...sikkert ikke vanskelig å lure det i folk. Men gjelder det kun når man sprøyter det inn i kroppen eller er det farlig å spise det også? Og neinei, har ingen syke ideer her, bare nysgjerrig. Høhø Det er hovedsaklig 2 måter å bli forgiftet av botulin gift, 1 og den vanligste er å spise mat med botulin bakterien, dette er ofte hjemmelagede hermetikk osv, kan også være feil lagede hermetikk fra større firma, men det er skjeldent nå, det skal litt mer til av giften ved å spise den, men er ikke mye da heller. Den andre måter er om du får jord i et sår, (botulin bakterien lever i så godt som alle former for jord over hele verden ) Har du et står som ikke er vasket riktig kan du få botulin forgifting, Det er et par gode nyheter! 1. det tar vanligvis en stund å dø av det, og vi har motgift, det som gjør giften farlig er hvor lite som skal til før du dør, men ikke at det går så fort, de fleste som dør av det, får det som mat forgifting og dør i søvne, men død tar mange timer er man våken bør man rekke å få hjelp. 2. du kan ikke lage et veldig effektivt bio våpen av det, det er vanskelig å få det til å bli luft basert, så du kan ikke drepe folk lett ved få dem til å puste det inn, det er også noe komplisert å gå rundt å sette en gift sprøyte på alle 7 milliarder mennesker som lever. Du kan i teorien drepe tusenvis om du greier å forgifte et stort nok mat lager. Men noe utryddelse av mennesker går nok ikke. Kan også nevne at i løpet av et år, bruker alle leger og forskere til sammen under 1 g med botulin gift, så 1g holder til millioner av botox spøryter og forsking som bruker giften.
Ghost Hunter Skrevet 25. juli 2013 Forfatter #18 Skrevet 25. juli 2013 Det er hovedsaklig 2 måter å bli forgiftet av botulin gift, 1 og den vanligste er å spise mat med botulin bakterien, dette er ofte hjemmelagede hermetikk osv, kan også være feil lagede hermetikk fra større firma, men det er skjeldent nå, det skal litt mer til av giften ved å spise den, men er ikke mye da heller. Den andre måter er om du får jord i et sår, (botulin bakterien lever i så godt som alle former for jord over hele verden ) Har du et står som ikke er vasket riktig kan du få botulin forgifting, Det er et par gode nyheter! 1. det tar vanligvis en stund å dø av det, og vi har motgift, det som gjør giften farlig er hvor lite som skal til før du dør, men ikke at det går så fort, de fleste som dør av det, får det som mat forgifting og dør i søvne, men død tar mange timer er man våken bør man rekke å få hjelp. 2. du kan ikke lage et veldig effektivt bio våpen av det, det er vanskelig å få det til å bli luft basert, så du kan ikke drepe folk lett ved få dem til å puste det inn, det er også noe komplisert å gå rundt å sette en gift sprøyte på alle 7 milliarder mennesker som lever. Du kan i teorien drepe tusenvis om du greier å forgifte et stort nok mat lager. Men noe utryddelse av mennesker går nok ikke. Kan også nevne at i løpet av et år, bruker alle leger og forskere til sammen under 1 g med botulin gift, så 1g holder til millioner av botox spøryter og forsking som bruker giften. Bra det ikke er lett å drepe folk med sånn gift da. Har sett på et sånt program med folk ( som oftest kvinner) som drev å foret folk med en eller annen type gift over tid. Var en kjærring som gav dattera si gift og...syke folk Litt kjipt om man skal ta i botox da og blandingsforholdene er feil. Men er sikkert god kontroll for sånt da:P
Ghost Hunter Skrevet 25. juli 2013 Forfatter #19 Skrevet 25. juli 2013 Glad jeg ikke er alene! Jeg skriker hver gang jeg ser en edderkopp, har sikkert angst eller noe. De er fæle! I går lå jeg ute i sola og koste meg, uten så mye klær. Det kilte på leggen, og jeg åpnet øynene. Trodde det var en flue, men den ville ikke av leggen min, og fløy aldri. Satt meg nærmere og så at det var en blank edderkopp, ikke liten heller!! Jeg har nok aldri vært så redd før. Fikk helt panikk. Rett etterpå holdte jeg å gå i et svært spindelvev med en DIGER edderkopp midt i.... Huset jeg bor i nå er full av edderkopper, overalt. Synd at jeg aldri blir vant til dem. Skriker hver gang jeg ser en.... Uff. Ikke morsomt Det samme kunne skjedd meg, men når man tenker etter er det litt rart. For i det man da ser dyret og tror det er en flue, er man ikke redd. Men i det man finner ut at det ikke er en flue, men en edderkopp, da blir man hysterisk. Ingen av de kan skade oss. Jeg har fått panikk fordi jeg trodde jeg så en langbein (de stygge med vinger) men så fant jeg ut at det var en møll jeg hadde sett flakse fram og tilbake. Da var det liksom greit, og jeg lot den bare være Men sånn egentlig, hvilken forskjell gjør det? Vi mennesker er litt rare
Gjest Gunfreak Skrevet 25. juli 2013 #20 Skrevet 25. juli 2013 Bra det ikke er lett å drepe folk med sånn gift da. Har sett på et sånt program med folk ( som oftest kvinner) som drev å foret folk med en eller annen type gift over tid. Var en kjærring som gav dattera si gift og...syke folk Litt kjipt om man skal ta i botox da og blandingsforholdene er feil. Men er sikkert god kontroll for sånt da:P De er ferdig laget, så vanskelig å ta feil, det er også såpass svake at du trenger sånn 30-40 doser før det i det hele tatt KAN være farlig, Det er mange måter å forgifte folk på, man kan velge, lang tid vs kort tid, du kan teknisk sett forgifte folk med hva det skal være, alle tung metaller kan forgifte deg, men tung metaller taes ikk opp av kroppen lett, men det fines ofte salter av de fleste metaller som kroppen kan ta opp, så du kan forgifte folk med sølv eller gull, bly er ikke så lurt å forgifte folk med da man ofte sjekker slikt, Foreldre(oftes mødre) som forgifter barna sine har ofte noen som kalles munchhausen by proxy. Det mødrene prøver å få oppmerksomhet ved å gjøre barn syke, da alle syns synd på en mor med kronisk syke barn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå